Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:48:18 GMT

وضعیت بحرانی استان لرستان؛ بارش ۶۰ میلی‌متر باران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۳۱۵

وضعیت بحرانی استان لرستان؛ بارش ۶۰ میلی‌متر باران

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت بحرانی لرستان در مقایسه با سایر استان‌های درگیر سیلاب گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز ۶۰ میلی‌متر بارندگی در یک بازه زمانی کوتاه با شدت زیاد داشته باشیم. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز گذشته که بارش باران آغازشده تقریباً اغلب شهرستان‌های استان لرستان درگیر بارندگی شدند و متوسط بارش حدود 100میلی‌متر  در استان و در برخی مناطق بیش 170میلی‌متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا شب گذشته در شهرستان پلدختر که یکی از مناطق مشکل‌دار و درگیر سیلاب استان است 121میلی‌متر و همچنین در شهر خرم‌آباد حدود 90میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم بر همین اساس شهرستان پلدختر، چگنی و خرم‌آباد بیشتر از سایر شهرستان‌ها در معرض آسیب  سیلاب واقع‌شده‌اند.

استاندار لرستان  با اشاره به تمهیدات لازم پیش از وقوع سیلاب اخیر عنوان کرد: پس از  اعلام ستاد مدیریت بحران و بخشنامه وزیر کشور مبنی بر اینکه در این روزها احتمال سیل وجود دارد، جلسات مدیریت بحران در استان تشکیل و مهم‌ترین اولویت را آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان قراردادیم که از همه امکانات و تجهیزات جهت مقابله با خسارات احتمالی استفاده کنند.

خسارت سیلاب به روستاهای کوهدشت؛ اقلام امدادی توزیع شدعلت سیلاب شیراز مشخص شد؛ طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آب از ارتفاعات‌50 تیم عملیاتی سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش قرار گرفتوی بیان کرد: آگاه‌سازی و هشدار دهی به مردم از طریق رسانه‌های جمعی، صداوسیما، شبکه‌های اجتماعی، اعلام کردن از طریق بلندگو، مراجعه نیروهای بسیج به درب منازل و آژیر کشیدن ماشین‌های آتش‌نشانی از مهم‌ترین کارهای ستاد بحران لرستان بوده است.

خادمی تصریح کرد: در شهر خرم‌آباد از سنوات گذشته دو پل موقت بر روی رودخانه نصب‌شده بود که عامل تجمیع آب بودند و سبب می‌شدند آب از دیواره حفاظتی خرم رود عبور و وارد منازل ساحلی شود که با توجه به ‌پیش‌بینی که از حجم بارندگی داشتیم طی این دو روز علی‌رغم سختی کار این دو پل تخریب و مسیر آب‌باز شد.

وی گفت: در روزهای اخیر دستگاه‌های اجرایی علی‌رغم کمبودهایی که دارند پای‌کار بودند و مرخصی کلیه مدیران  لغو و به محل کار برگشتند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: توپوگرافی استان لرستان به‌گونه‌ای است که رودخانه‌های با دبی آب بالایی دارد و برخی از این رودخانه‌ها از وسط شهرها عبور می‌کند که حجم آب دهی آن‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که در ساخت‌وسازهای اطراف این رودخانه‌ها وجود دارد محدود است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه باوجود سیل اخیر به دلیل محافظت‌هایی که تاکنون انجام‌شده مشکل خاصی نداشته‌ایم به‌ویژه در شهرستان پلدختر باوجود رودخانه کشکان که ظهر روز دوشنبه حدود سه هزار و 50مترمکعب آب بر ثانیه از این  رودخانه عبور کرده است.

خادمی با اشاره به وضعیت بحرانی استان لرستان در مقایسه با سایر استان‌های درگیر سیلاب افزود: عبور رودخانه از میان مراکز جمعیتی از مهم‌ترین دلایل بحرانی شدن وضعیت لرستان است چراکه وقتی حجم آب زیاد شود شهر دچار مشکل می‌شود و آب وارد منازل می‌شود که اقدامات لازم جهت جلوگیری از وارد شدن آب به منازل مسکونی تاکنون انجام‌شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: آنچه حائز اهمیت بوده این است که خطر همچنان برقرار و پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه 60میلی‌متر بارندگی در یک بازه زمانی کوتاه با شدت زیاد داشته باشیم که سبب طغیان رودخانه‌ها می‌شود که از مسافران نوروزی و مردم استان تقاضا داریم از سکونت در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

R41450/P4001/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم باران‌های بهاری در استان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان نیمه ابری، است و بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها امروز در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان و در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود، دریای عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

وی گفت: تا صبح امروز از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که از ایستگاه‌های زاهدان ۳.۳ میلی‌متر، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰ میلی‌متر، زهک ۴.۶ میلی‌متر، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در سطح استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، که توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و همچنین استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

کد خبر 747887

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر