Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@13:51:08 GMT

سیلاب پل کمال آباد دهاقان را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۰۴۳

سیلاب پل کمال آباد دهاقان را تخریب کرد

دهاقان –دبیرستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دهاقان از تخریب پل کمال آباد روستای قهه این شهرستان خبرداد.

محمد احسانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: بارندگی‌های دو روز گذشته موجب شکستگی پل منطقه کمال آباد روستای قهه شد و به طور کامل آن را تخریب کرد.

وی افزود: این پل در مسیر رودخانه شور شهرستان قرار گرفته بود و ارتفاع آن بیش از یکصدمتر با دهانه ۱۲۰ متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دهاقان گفت: وقوع سیلاب در روستاها باعث تخریب چندین آثار تاریخی نیز شده است.

وی باتوجه به فعال شدن ستاد مدیریت بحران شهرستان خاطرنشان کرد: اقدامات فنی برای هدایت روان آب‌ها به رودخانه و جلوگیری از بروز حوادث انجام شده و خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی در شهرستان گزارش نشده است.

احسانی میزان بارندگی‌ها در دو روز گذشته را بیش از ۸۰ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: در ارتفاعات شهرستان میزان بارش‌ها به بیش از یکصد میلی‌متر نیز رسیده و امیدواریم با بحرانی جدی روبه رو نشویم.

دبیرستاد مدیریت بحران شهرستان دهاقان با اشاره به تخصیص دو ورزشگاه سرپوشیده برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران توصیه‌های مدیریت بحران را جدی بگیرند.

احسانی تصریح کرد: هرگونه شایعات درباره بروز تصادفات و آبگرفتگی معابر تکذیب می شود و اخبار موثق از طریق رسانه‌های فعال شهرستان به اطلاع شهروندان گزارش خواهد شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آثار تاریخی دهاقان ستاد مدیریت بحران سیل شایعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

منابع محلی در ارزگان، هرات و هلمند می‌گویند که بارندگی، سیلاب و توفان شدید در این ولایت‌ها جان ۱۰ تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا مانده است.

منابع محلی از ارزگان می‌گویند در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

در همین حال منابع می‌گویند که جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های گلران، ادرسکن، کشک رباط‌سنگی و کشک کهنه ولایت هرات جان ۳ تن را گرفته و ده‌ها منزل را تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین توفان شدید و بارندگی شب گذشته در هلمند نیز صدها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

این درحالیست که منابع محلی در ولایات مختلف، از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز، جوزجان، قندهار و دیگر ولایات خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار