Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:35:28 GMT

2200 راس دام و افزون بر 700هزار قطعه مرغ در گلستان تلف شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۱۶۲

2200 راس دام و افزون بر 700هزار قطعه مرغ در گلستان تلف شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا غلامرضا محرابی در گزارشی از فعالیت گروه های دامپزشکی اعزامی به مناطق سیلزده استان، اظهار داشت: در پی بارش های شدید و سیلاب در بخش طیور استان 700 هزار قطعه مرغ گوشتی و 70 هزار قطعه مرغ مادر در مرغداری ها از بین رفته است
وی گفت: گروه های دامپزشکی از تمامی شهرستان های استان به مناطق سیل زده از جمله آق قلا و گنبدکاووس اعزام و بر معدوم سازی مناسب و بهداشتی دام و طیور تلف شده، نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محرابی افزود: این گروه ها از ابتدای وقوع سیلاب و آبگرفتگی در منطقه حضور یافته و ضمن برآورد خسارت، اقدام های پایشی و بهداشتی لازم را انجام می دهند.
وی در خصوص ضدعفونی و سم پاشی اماکن نگهداری و مایه کوبی دام ها در مناطق سیلزده هم گفت: این مرحله بعد از فروکش کردن آبگرفتگی منطقه انجام می شود.
مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: به جز تعدادی از روستاهای سیلزده در شهرستان آق قلا که اکنون امکان دسترسی به داخل آن توسط گروه های دامپزشکی وجود ندارد در بقیه مناطق دچار سیلاب، مایه کوبی دام ها انجام شده است.
دکتر محرابی، روستاهای غیرقابل دسترسی آق قلا را از جمله 'میرزاعلی یلقِی، سقر یلقی، قانق رمه، شور حیات، حاجی قره، دلیجه، گامیشلی یلقی و قلعه جیغ' اعلام کرد و گفت: راه برخی از این روستاها هنوز بسته است.
وی افزود: اکنون 34 گروه دامپزشکی در استان در آماده باش کامل بوده که 16گروه واکنش سریع در مناطق سیلزده گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان مستقر و خدمات ارایه می دهند.
طبق گزارش اخیر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان، 60 واحد مرغداری این استان دچار آبگرفتگی شده است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از اواخر سال گذشته تاکنون بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
همچنین سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد.
6204/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان گلستان چای سیل دام گلستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین