Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار تکاب گفت: راهداران بیش از ۲۰۰۰ مسافر و گردشگر نوروزی را که شب گذشته -دوشنبه- در جاده‌های منتهی به این شهرستان گرفتار برف و کولاک شده بودند، نجات دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی مکرمی افزود: این مسافران نوروزی، سرنشینان بیش از 700 دستگاه خودرو بودند که در سه محور مواصلاتی تکاب - شاهین دژ، تکاب - دوراهی ایرانخواه و تکاب - تخت سلیمان به علت بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر در این جاده ها نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سه اکیپ از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در مدت دو ساعت این محورها را برف روبی و بازگشایی و خودروهای مسافران نوروزی را پس از امدادرسانی به ادامه مسیر هدایت کردند.

فرماندار تکاب اظهار کرد: خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات سفر زمستانی بوده و به علت لغزندگی جاده ناشی از بارش برف بهاری از تردد در گردنه های سخت گذر مایین بلاغ و ایرانخواه و محور تخت سلیمان بازمانده بودند.

وی ادامه داد: این مسافران نوروزی از استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل، زنجان، کردستان و قم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود تکاب را انتخاب کرده بودند.

مکرمی بیان کرد: همچنین شب گذشته کولاک شدید، گردشگرانی را که از بازدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در حال بازگشت بودند گرفتار کرد که با تلاش راهدان این محور بازگشایی شده و مسافران نوروزی بدون هیچ حادثه جاده ای نجات یافتند.

وی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: هم اینک جاده های منتهی به تکاب با وجود لغزندگی و تداوم کولاک در برخی گردنه های سخت گذر، باز است و تردد در آنها جریان دارد.

فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین روز گذشته امدادگران هلال احمر تکاب به 126 دستگاه خودرو سواری و باری با 506 نفر مسافر در مدت پنج ساعت در جاده های برفی این شهرستان خدمات امدادی ارائه کردند.

مکرمی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تکاب برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و تامین سلامت جاده ها در آماده باش کامل هستند، گفت: عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان به طور مستمر و بی وقفه انجام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کولاک فرماندار تکاب مسافران نوروزی برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار از سیلاب در این شهرستان توسط نجاتگران هلال احمر ادامه دارد.

حمدعلی کاوسی صبح شنبه ۸ اردیبهشت به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • (ویدئو) نجات دراماتیک سرنشینان خودروی گرفتار در سیل با لودر
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد