Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:44:33 GMT

راهداران تکابی 2000 مسافر نوروزی را از کولاک نجات دادند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۹۳۹

راهداران تکابی 2000 مسافر نوروزی را از کولاک نجات دادند

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: راهداران بیش از 2 هزار مسافر و گردشگر نوروزی را که عصر و شب گذشته /دوشنبه/ در جاده های منتهی به این شهرستان گرفتار برف و کولاک شده بودند، نجات دادند.

علی مکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران نوروزی، سرنشینان بیش از 700 دستگاه خودرو بودند که در سه محور مواصلاتی تکاب - شاهین دژ، تکاب - دوراهی ایرانخواه و تکاب - تخت سلیمان به علت بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر در این جاده ها نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سه اکیپ از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در مدت 2 ساعت این محورها را برف روبی و بازگشایی کرده و خودروهای مسافران نوروزی را پس از امدادرسانی به ادامه مسیر هدایت کردند.
وی اظهار داشت: خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات سفر زمستانی بوده و به علت لغزندگی جاده ناشی ار بارش برف بهاری از تردد در گردنه های سخت گذر مایین بلاغ و ایرانخواه و محور تخت سلیمان بازمانده بودند.
فرماندار تکاب ادامه داد: این مسافران نوروزی از استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل، زنجان، کردستان و قم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود تکاب را انتخاب کرده بودند.
مکرمی بیان کرد: همچنین شب گذشته کولاک شدید، گردشگرانی را که از بازدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در حال بازگشت بودند گرفتار کرد که با تلاش راهدان این محور بازگشایی شده و مسافران نوروزی بدون هیچ حادثه جاده ای نجات یافتند.
وی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: هم اینک جاده های منتهی به تکاب با وجود لغزندگی و تداوم کولاک در برخی گردنه های سخت گذر، باز است و تردد در آنها جریان دارد.
فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین روز گذشته امدادگران هلال احمر تکاب به 126 دستگاه خودرو سواری و باری با 506 نفر مسافر در مدت پنج ساعت در جاده های برفی این شهرستان خدمات امدادی ارائه کردند.
مکرمی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تکاب برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و تامین سلامت جاده ها در آماده باش کامل هستند، گفت: عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان به طور مستمر و بی وقفه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی قوی که از روز یکشنبه از غرب وارد کشور شده است در بیشتر مناطق آذربایجان غربی موجب بارش برف و باران شده است.
تکاب در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و جاده های سخت گذر و برف گیر دارد؛ این شهرستان به دلیل وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و 170 اثر ثبت ملی تاریخی و طبیعی از مناطق گردشگر پذیر کشور به شمار می رود که در ایام عید نوروز پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7514/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي برف و كولاك نجات مسافران نوروزي راهداران تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماز جمعه این هفته در تکاب به امامت حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان در مصلی بقیة الله الاعظم (عج) برگزار شد.

حجت الاسلام کوهی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) به نمازگزاران گفت : رعایت انصاف در کسب و کار لازمه تمام صنوف برای کسب معیشت و درآمد است.

امام جمعه تکاب گفت : عملیات وعده صادق تمام معادلات دشمنان ایران اسلامی در منطقه را برهم زد.

وی گفت : اگر سپاه و نیروهای نظامی ما توانستند ضربه مهلکی بر دشمن بزند یکی از ثمره هایش هم ثبات اقتصادی در کشور بود که در پی داشت.

امام جمعه تکاب گفت : ایجاد اتاق فکر اقتصادی برای مدیریت اقتصاد و جلوگیری از چنگ اندازی های مجازی و فیزیکی در اقتصاد کشور ضروری است .

وی گفت : تهیه ساز و کار مشارکت مردمی در اقتصاد و تقویت اقتصادی کشور مورد توجه مسؤلان امر قرار گیرد تا شکوفایی این صنعت را در کشور شاهد باشیم

حجت الاسلام کوهی گفت : ۱۸ اردیبهشت روز جهانی هلال احمر در کشور است ، ضمن تبریک این مناسبت ، از تلاشهای صادقانه اعضای جمعیت هلال احمر که در خدمت رسانی به مردم در تلاشند سپاسگزارم.

وی گفت : ایثار و از خود گذشتگی و نوعدوستی از صفات بارز اعضای جمعیت هلال احمر در کشور است و این افتخار بزرگی است برای این عزیزان

امام جمعه تکاب گفت : از مسؤلین شهرستان انتظار می رود با حضور در روستاهای شهرستان از نزدیک با مشکلات روستائیان آشنا شده و نسبت به رفع مشکل روستائیان اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • جاده کندوان یک طرفه شد
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه