Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@22:18:18 GMT

اختصاص بیش از هزار میلیارد برای نوسازی ناوگان ریلی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۴۱۲

اختصاص بیش از هزار میلیارد برای نوسازی ناوگان ریلی

تین‌نیوز | 

رسولی گفت: برای خروج سیلاب گلستان، چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن  اظهار کرد: از ساعت ابتدایی سیل و بحران آبگرفتگی رییس ستاد بحران کشور و معاون وزیر کشور تماس گرفتند و اعلام کردند در این منطقه نیاز به بازگشایی ریل راه‌آهن در برخی از نقاط برای عبور سیلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان ساعات ابتدایی به معاون فنی راه آهن مأموریت داده شد که به محل عزیمت کرده و همکاران فنی راه آهن شماره شرق و شمال نیز به منطقه اعزام شدند.

رسولی گفت: در بازدید‌های انجام شده تصمیم گرفته شد که برای بازگشایی قسمت‌هایی همکاری لازم انجام شود تا سیلاب خارج شود در نهایت چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

وی تصریح کرد: بعد از آن در نامه‌ای به آقای نجار آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده اعلام و مناطق نزدیک و همجوار در آماده باش کامل هستند.

رسولی با بیان این که تمام معاونان راه آهن و مدیران کل برای ارائه خدمت‌رسانی آماده هستند، تأکید کرد: امروز هم در اولین فرصت به همراه فرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه و مدیریت و منابع راه آهن، مدیرکل ایمنی راه آهن، رییس کمیسیون سوانح راه آهن از منطقه بازدید میدانی می‌شود.

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن در ادامه به برنامه‌های راه آهن در سال جدید اشاره کرد و اقزود: افزایش بهره وری را در دستور کار داریم و از شبکه و ناوگان موجود راه آهن سعی می‌کنیم که بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: موضوع کمک به افزایش تولید داخل تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که خوشبختانه در روز‌های پایانی سال ۹۷ موفق شدیم تفاهمنامه‌ای را بین راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به امضاء برسانیم که در آن هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطار‌های ریلی اختصاص یافت.

رسولی گفت: این یک گام موثری در ارتباط با رونق تولید داخل و کاهش وابستگی ما به محصولات خارجی خواهد بود و همچنین مسأله توسعه خطوط ریلی در دستورکار است و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی بودیم.

وی بیان کرد: در گلستان هم توسعه اینچه برون، بازسازی خط ریلی گرگان به اینچه برون در دستورکار است و براساس تعالیم رهبری در نظر داریم مراکز عمده بار را به شبکه ریلی وصل کنیم و سهم جابجایی مسافر و بار را توسط شبکه ریلی هرچه ارتقاء دهیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نوسازی ناوگان ریلی سعید رسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رحیم فلاح‌زاده بیان کرد: اقدامات و آمادگی لازم برای بروز حادثه و ایجاد اختلالات احتمالی در شبکه بر اثر بارش باران و یا وقوع سیلاب پیش‌بینی شده و درصورت نیاز اقدامات مقابله‌ای لازم برای رفع خرابی و پایداری ارتباطات مخابراتی و خدمت‌رسانی به مشترکین انجام می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از آماده باش کامل برای پایداری ارتباطات مخابراتی در پی هشدار باران شدید و وقوع سیلاب احتمالی خبر داد.

فلاح‌زاده با اشاره به ورود سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای استان گفت: در همین راستا، مخابرات منطقه خوزستان نیز همپای دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان، تیم‌های فنی و عملیاتی شبکه‌های ارتباطی خود را برای رفع اختلالات ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیلاب احتمالی برای پایداری ارتباطات مخابراتی در استان با تجهیزات و ملزومات مورد نیاز به حالت باش مستقر کرده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و مسائل برای حفظ و پایداری ارتباطات و کاهش آسیب‌ها به شبکه‌های مخابراتی اندیشیده شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به بارش شدید باران در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • کریدور شلمچه بصره با اهمال مدیریت راه آهن زمین خورد
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی