Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رسانه های فرانسه با انتشار اخبار و گزارش هایی به وقوع سیل در چند شهر ایران پرداختند و شدت سیلاب های اخیر در مناطق شمال ؛ غرب و جنوب غرب کشور را بی سابقه خواندند.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی فرانسه در تارنمای خود نوشت: ایران با سیلاب شدیدی در مناطق شمالی ؛ غرب و جنوب غربی کشور مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روز دوشنبه، دستکم 19 نفر جان خود را بر اثر سیل از دست داده اند و دهها نفر دیگر نیز در سیلاب ها در برخی از استان ها زخمی شده اند.
خبرگزاری فرانسه هم گزارش کرد: بنا به اعلام سازمان مدیریت بحران ایران، ایران در 25 استان از 31 استان خود با سیل بی سابقه مواجه است.
سیلاب ها چند روز پس از سیلاب استان های گلستان و مازندران در روز 19 مارس در شمال شرقی کشور عمدتا در غرب و جنوب غربی ایران رخ می دهند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان مدیریت بحران و وزارت بهداشت و مسوولان بیمارستان ها تمام تعطیلات را لغو کرده و در وضعیت هشدار حداکثری قرار دارند. به استانداران کشور دستور داده شده است که در محل های خدمت خود حضور داشته باشند.
سازمان هواشناسی ایران هشدار داده و اعلام کرده است که بارش ها تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
خبرگزاری فرانسه تعداد زخمی های حادثه را 74نفر اعلام کرده و وقوع چنین سیلاب هایی را بی سابقه خوانده است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به تلویزیونی دولتی گفته است که 'من به تمام فرمانداران و مقامات مسوول و مقامات استانی دستور داده ام که با توجه به افزایش تهدید سیل تا 72 ساعت آینده در محل پست های خود باقی بمانند.'
سازمان هواشناسی ، میزان بارش ها در بعضی از استان های کشور را تا 150میلیمتر پیش بینی کرده است.
همچنین پلیس برای روزهای آینده به مسافرانی که با خودروهای خود به سفر می روند هشدار داده است؛ چرا که بیشتر جاده ها توسط سیل و رانش زمین مسدود شده اند.
فرودگاه مهرآباد در تهران که پروازهای داخلی را فراهم می کند، در اطلاعیه ای اعلام کرد که اکثر پروازها به دلیل شرایط آب و هوایی در شهرهای مقصد لغو شده و یا با تاخیر انجام می شود.
رسانه های محلی ایران گزارش کردند که در صدها روستا شدت سیلاب و میزان آن در حال کاهش است در حالی که جاده ها بر اثر آن خسارت دیده اند.
ارتش برای کمک به مناطق آسیب دیده بسیج شده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت: روستاها به دلیل افزایش خطر سیل و شکسته شدن سیل بندها تخلیه و هشدارهای سیل برای استان های مرکزی از جمله اصفهان و تهران نیز صادر شده است.
خبرگزاری فرانسه افزود: رضا اردکانیان وزیر انرژی ایران گفته است: 'تغییرات آب و هوایی به کشور ما ضربه می زند.'
نشریه فرانسوی «اکسپرس» هم گزارش کرد: بر اساس یک ارزیابی موقت توسط سرویس های اضطراری در روز دوشنبه، دستکم 19 نفر فوت کرده اند و 94 در اثر سیل های نادر که در بسیاری از استان های کشور با بارش های شدید مواجه بودند، زخمی شده اند.
این هفته نامه نوشت: کمیته مدیریت بحران ملی در ایران توسط دولت فعال شده که نخستین جلسه خود را برای مقابله با شرایط بد آب و هوایی در 25 استان از 31 استان کشور برگزار کرد.
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان، از خدمات امدادرسانی و ارتش تشکر کرد.
وی همچنین به علت تلفات بالای سیل در شیراز برای 'تحقیقات فوری' در این ارتباط دستور داد.
مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور گفت که 'شرایط در استان های خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد بسیار بحرانی است.'
اروپام**6984** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث رسانه هاي فرانسوي سيل در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور