Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:22:11 GMT

گزارشی از بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۵۱۹

گزارشی از بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه

یاسوج -ایرنا- بارش کم سابقه بیش از 310 میلیمتر باران ، موجب به راه انداختن سیلاب و قطعی راه های اصلی و روستایی بخش چاروسا به مرکزیت قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه شده است.

به گزارش ایرنا، بخش چاروسا به مرکزیت شهر قلعه رئیسی بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارد.
میزان بارش های اخیر در بخش چاروسا با ثبت رکورد 310 میلیمتر بارندگی در 24ساعت در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیلابی شدن دره های فصلی و رودخانه ها بدنبال بارندگی ها ، باعث ایجاد خسارت در بخش های مختلف این بخش شده است.
به گفته بخشدار قلعه رئیسی بیشترین میزان خسارت وارده در حوزه کشاورزی گزارش شده است.
علی محمودی خسارت به حوزه کشاورزی را غیر قابل جبران دانست و گفت: بیش از 80 درصد مزارع روستاهای همچوار دره های فصلی تخریب شده است.
وی قطع راه ارتباطی بیش از 35 روستا را از دیگر مشکلات بارندگی اخیر دانست و گفت: میزان خسارت در حوزه راهداری بسیار سنگین است.
محمودی گفت: پنج دستگاه گریدر و لودر با همکاری نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیرهای ارتباط روستایی هستند.
وی عنوان کرد: دوشنبه شب گذشته در دهستان جاورده با توجه به سیلابی شدن رودخانه ، پنج واحد مسکونی از سکنه خالی شد و ساکنان آنها در مکان امن اسکان داده شدند.
بخشدار چاروسا با اشاره به دبی بلای آب رودخانه چاروسا و افزود: بامداد امروز سه شنبه با همکاری نیروی انتظامی پل ارتباطی روستای سرآسیاب با توجه به خروشانی رودخانه برای چند ساعت مسدود و غیر قابل تردد شد.
محمودی اضافه کرد: مسیر 45 کیلومتر دهدشت به قلعه رئیس در چند نقطه نیز دچا ریش شده که نیروهای راهداری با اولویت بندی در حال بازگشایی مسیر هستند.
وی تصریح کرد: سیلابی شدن دره های فصلی نیز باعث انباشت سنگلاخ در محور ارتباطی قلعه رئیسی شده است.
محمودی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی، بسیج و شهرداری در مدیریت مشکلات بخش چاروسا گفت: بیش از 10 واحد مسکونی نیز در شهر قلعه رئیسی دچار آبگرفتگی شده است.
وی وضعیت شهر قلعه رئیسی در صورت تداوم بارشها را نگران کننده دانست و عنوان کرد: دیوار حائل پارک شهر قلعه رئیسی که در کنار دره فصلی احداث شده بود نیز به کلی تخریب شده است.
بخشدار چاروسا بر همکاری همه نهادها در امداد رسانی به بخش چاروسا تاکید کرد و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست برای مقابله با مشکلات بخش چاروسا همکاری لازم را انجام دهند.
فرماندار کهگیلویه هم با شااره قطع راه ارتباطی تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان گفت: آمار و ارقام درستی از قطعی تعداد راه ارتباطی روستاها در دسترس نیست.
جعفر نیکبخت با اشاره به خسارت سیل به حوزه کشاورزی، راه و خانه های روستایی تصریح کرد: با وجو تداوم بارندگی ، نیروهای خدمت رسان در حال امداد رسانی هستند.
نیکبخت تصریح کرد: وضعیت شهرستان در بخش های قلعه رئیسی و دیشموک بحرانی نیست اما میزان خسارت وارده در این بخش ها بسیار زیاد است.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه دارای چهاربخش، چهار شهر و 365 روتای بزرگ و کوچک است.
قلعه رئیسی با 310 میلیمتر بیشترین و پاتاوه و چرام با 51 میلیمتر بارندگی کمترین میزان بارندگی روزهای دوشنبه و سه شنبه استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص دادند.
7531/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلابي شدن مسيل ها وضعيت بحراني بخش چاروسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، روشن ضمیر با بیان اینکه آب شهر شهر دوگنبدان از دیشب قطع شده است گفت: این قطعی در پی بارش های همراه با وزش باد ۲ روز اخیر و تخریب لوله های انتقال ایستگاه‌های آب ملاقون امامزاده جعفر و خیرآباد است.

معاون عمرانی فرماندار گچساران افزود: گروههای عملیاتی و امدادی شرکت توزیع نیروی برق در حال تلاش برای رفع قطعی هستند.

وی ادامه داد: برق برخی مناطق شهر هنوز وصل نشده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد چند روز از پیش از ورود سامانه بارشی قوی اخیربه استان نسبت به خسارت های این پدیده های طبیعی هشدار داد.

از شهروندان خواسته شده بود: با فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از مستقر شدن عشایر در مناطق مرتفع،پرهیز از فعالیت های کوهنوردی ،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و پرهیز از سفرهای غیرضروری برای به حداقل رسیدن این خسارت ها گام بردارند.

اما برخی شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی این توصیه را جدی نگرفتند و حاصل این بی توجهی ها وقوع تعداد پرشماری سانحه رانندگی و گرفتاری تعدادی از عشایر در سیلاب و بارندگی های سامانه اخیر بود.

خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز