Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش اوپک و متحدانش در کاهش تولید و کاهش ادامه دار دکل های حفاری آمریکا و کانادا در هفته های گذشته، باعث شد تا قیمت جهانی نفت به رغم کاهش رشد اقتصادی روند صعودی خود را حفظ کند.

تلاش های اعضای اوپک و متحدانش در کاهش عرضه نفت ادامه دارد و به رغم کاهش شاخص های رشد اقتصادی در جهان، قیمت نفت در بازارهای جهانی  روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کاهش دکل های حفاری در آمریکا و کانادا نیز در افزایش قیمت ها در اخرین هفته ماه مارس موثر بوده است.

یکی از دلایل افزایش قیمت ها تلاش عربستان در افزایش قیمت جهانی نفت و رساندن آن به کانال 70 دلاری  است. به گفته برخی تحلیلگران اگر کاهش رشد اقتصادی جهان در میان نبود، باید شاهد افزایش بیشتری در قیمت های نفت بودیم. 

در همین باره، یک استراتژیست بازار، به سی ان بی سی می گوید بحران اقتصادی به بالاترین سطح خود از سال 2008 تاکنون رسیده است. داده های منتشر شده از فعالیت کارخانه های تولید در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی نیز کاهش واضح رشد اقتصادی را نشان می دهد. 

از سوی دیگرکاهش قابل ملاحظه و ادامه دار دکل های حفاری ایالات متحده و کانادا نیز در افزایش قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

تعداد دکل های حفاری آمریکا، در چهارمین هفته متوالی نیز کاهش داشت. تعداد دکل های فعال حفاری ایالات متحده به رغم افزایش تولید در هفته گذشته، کاهش محسوسی را تجربه کرد. تعداد دکل های حفاری در مجموع 10 عدد کاهش داشته است، که 9 تای آنها از دکل های حفاری فعال هستند و تعداد آنها به 825 عدد رسیده است. تعداد دکل های حفاری آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 21 عدد افزایش داشته است. تعداد دکل های گازی ایالات متحده نیز با یک عدد کاهش به 192 رسیده است. 

 دکل های حفاری کانادا نیز از این کاهش تعداد عقب نمانده است، چه بسا کانادایی ها در کم کردن تعداد دکل ها از آمریکایی ها جلوتر نیز هستند. کانادا دکل های حفاری خود را براساس آخرین آمار بیکرهیوز 56 عدد کاهش داده است. کانادا نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز دکل ها حفاری خود را 56 عدد کاهش داده است. 

ادامه تحریم نفت ونزوئلا و ایران نیز در حرکت روبه جلوی قیمت ها اثرگذار بوده است. برآیند این تلاش ها باعث شده است تا با وجود ضعف در رشد اقتصادی جهان، قیمت های جهانی نفت در آخرین هفته مارس با یک روند صعودی آغاز شود. وست تگزاس اینترمدیت در آخرین معاملات روز سه شنبه، از مرز 59 دلار عبور و با قیمت 59 دلار و 19 سنت معامله شد. نفت خام برنت نیز در آستانه 67 دلار و به قیمت 66 دلار و 92 سنت معامله شد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DBj برچسب ها: قیمت نفت ، نفت ایران ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت نفت ایران بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

کد خبر 6087759 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد