Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، افزود: به محض اطلاع از بارش های شدید در روزهای پنجم و ششم فروردین ماه جاری جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و بازدیدهایی نیز از کمیته های مختلف عضو ستاد بحران صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در این بازدیدها میزان آمادگی دستگاه ها از نزدیک بررسی و تذکرات لازم داده شد و کمیته های عضو شورای مدیریت بحران نیز با رویکرد آینده نگرانه برنامه های خود را اعلام نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روز گذشته بر بستن رودخانه قمرود و ممنوعیت آمد و شد تاکید شد و تمام خودروها و کانکس ها نیز از بستر رودخانه تخلیه شدند.
سرمست با اشاره به این که از مدل مدیریت مکعب بحران استفاده می کنیم که پیش بینی، پیشگیری، انسجام و هماهنگی مولفه های آن است، بیان کرد: هم افزا نمودن تعامل و هماهنگی بین اعضا مهم ترین موفقیت شورای مدیریت بحران استان است.
بارندگی که از یک شنبه شب در قم آغاز شده تا روز ششم فروردین ماه ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود. مدیریت بحران قم نیز در اطلاعیه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه(پنجم و ششم فروردین) هشدار داد.
وی در ادامه با تاکید بر رونق تولید در سال جاری، گفت: دستگاه های اجرایی باید با نگاه آینده نگرانه و آسیب شناسانه رویکردهای لازم برای تحقق این هدف را اتخاذ نمایند.
وی با بیان این که رونق تولید و سرمایه گذاری اولویت اول استان است، افزود: در همین راستا روز گذشته پس از جلسه مدیریت بحران، بازدیدی از واحدهای تولیدی شهرک شکوهیه انجام شد و برگزاری جلسه های ستاد رونق تولید نیز در سال جدید جدی گرفته خواهد شد.
استاندار قم اضافه کرد: زیرساخت های سرمایه گذاری در قم فراهم است و دستگاه ها باید برای تسریع در امر سرمایه گذاری بروکراسی اداری را حذف کنند.
وی با بیان این که از بزرگان برای کمک به توسعه استان انتظار داریم، گفت: همایش سرمایه گذاری برای نیمه دوم سال جاری پیش بینی شده است و از تمام نخبگان و سرمایه گذاران در زمینه طرح های زیرساختی برای سرمایه گذاری دعوت شده است.
وی ادامه داد: این همایش در شناسایی فرصت و اولویت های سرمایه گذاری به همه افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در قم هستند، کمک خواهد کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل شورای هماهنگی مدیریت بحران قم مدیریت بحران نخبگان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در صورت ادامه بارندگی‌ها، پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به‌وسیله پمپ‌های مکنده در خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب، کارکنان حوزه خدمات شهری منطقه اقدام به هدایت و دفع آب‌های تجمیع شده در نقاط آب‌گیر کردند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آبگرفتگی در زمان بارش‌ها انجام شده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: تمام نیروهای خدمات شهری طی چندین اکیپ خدمات‌رسانی و گشت‌زنی از سطح منطقه و نقاط آبگیر را انجام دادند.

وی بیان کرد: در بارش‌های روز گذشته هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در سطح منطقه گزارش نشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: لایروبی کانال‌ها برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به وسیله پمپ‌های مکنده در سطح خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر یادآور شد: علاوه بر شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیرو به‌همراه تجهیزات، کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی انجام و اولویت‌بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آب‌گرفتگی در زمان بارش‌ها صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان عنوان کرد: در نظر داریم در برنامه‌های آتی، تمهیدات لازم را به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه از طریق ایجاد همکاری و ارتباط حوزه‌های خدمات شهری، فنی و عمرانی و همچنین اداره آب و فاضلاب صورت گیرد و با توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب به شبکه آب‌های سطحی از مشکلات بکاهیم.

کد خبر 750192

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم