Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن کوماسی در دیدار نوروزی با کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان با اشاره به فشارهای اقتصادی موجود و شرایط تحریم، نقش سازمان مالیاتی در تامین بودجه دولت را پررنگ و پیچیده عنوان کرد و افزود :  در شرایط کنونی باید تمام مهارت، علم ودانش مالیاتی لازم را برای برقراری تعامل و تعادل مناسب بین تولید و مالیات برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولید و صنعت استان را نیازمند سرمایه گذاری و رونق  عنوان کرد و افزود : اولویت و وظیفه دستگاه مالیاتی استان در درجه نخست مراقبت از تولید  و اشتغال استان و سپس دریافت مالیات است .

این مقام مسئول با بیان اینکه به اندازه کافی منابع مالیاتی معوق در استان وجود دارد افزود : تمرکز ما برای تامین بودجه استان از محل درآمد های مالیاتی در سال ۹۸ بر وصول معوقات مالیاتی، شناسایی فعالیت های مکتوم و زیرزمینی،رصد تراکنش های بانکی و تقویت روند برداشت اطلاعات اقتصادی استوار است .

وی  در ادامه مؤدی مداری،تکریم و احترام به ارباب رجوع را به عنوان یک اصل اساسی در دستگاه مالیاتی استان مورد تاکید قرار داد .

 کوماسی به رشد ۲ درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۷ و تحقق ۸۶ درصد سهمیه مالیاتی پیش بینی شده برای استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : قسمت اعظم درآمد های استانی از محل مالیات تامین می شود .

 مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه به تشریح برنامه های آتی این اداره کل در سال ۹۸ پرداخت و با بیان اینکه تلاش خواهد شد سهمیه مالیاتی استان آذربایجان غربی در آینده کاهش یابد به مشکل خروج ارزش افزوده از استان اشاره کرد و افزود : در این زمینه نامه هایی به استانداری و شهرداری ارومیه زده شده است تا دستور دهند سازمان ها و ادارات زیر مجموعه خرید های خود را حتی الامکان از داخل استان انجام دهند.   

 وی به تقویت و پیشبرد اهداف مالیات الکترونیکی در چارچوب سامانه سنیم طرح جامع مالیاتی به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم این اداره کل تاکید کرد و افزود :  اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در پایان سال ۹۷ در بخش رسیدگی به ۷۵۰ پرونده مهم اشخاص حقیقی در سامانه سنیم با ۸۰ درصد رتبه ۵ کشور و در بخش ۱۰۰۰ پرونده اشخاص حقوقی با ۷۰ درصد رسیدگی رتبه ۹ کشور را به خود اختصاص داد .

کوماسی با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی مهم ترین سازمانی است که عملا می تواند در برقراری عدالت اجتماعی از طریق عدالت مالیاتی نقش آفرینی کند، گفت : سازمان مالیاتی در جهت کاستن از شکاف طبقاتی موجود در جامعه باید مالیات واقعی را از صاحبان درآمد های کلان اخذ کند تا دولت با دست باز و درآمد بالا بتواند از طریق تامین  هزینه های رفاه اجتماعی به طبقات پایین جامعه کمک نماید .

وی به نقش مردم در شناسایی فرار های مالیاتی نیز تاکید کرد و افزود : باید آگاهی عمومی مردم و دیدگاه آنها نسبت به مالیات تغییر کند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات تولید و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی