Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور از وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی در روز آینده (7 فروردین) خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای جدید، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور طی دو روز آینده پیش‌بینی کرد که امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین)، بارش باران، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، غرب چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی و جنوبی همدان، برخی نقاط کرمانشاه و ایلام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز ششم فروردین، در استان‌های مرکزی، نیمه جنوبی کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی و غربی سمنان، جنوب غرب اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و از شب در استان‌های گلستان و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

افزون بر اینها بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز و وزش باد شدید در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی خواهیم داشت.

بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، فردا (چهارشنبه ۷ فروردین)، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید در استان‌های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان داریم.

سازمان هواشناسی کشور در پایان این اطلاعیه چنین آورده است که به هموطنان توصیه می‌شود؛ ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود؛ تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی اعلام کرده است که اخطاریه روز گذشته این سازمان، مبنی بر وقوع سیلاب در خوزستان و تعداد دیگری از استان‌ها به قوت خود باقی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبگرفتگي اطلاعیه پیش بینی گرد و خاک سیل سیل و آبگرفتگی هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا