Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین با تأکید بر عواقب منفی مواضع یک‌جانبه آمریکا درباره بلندی‌های جولان بر اوضاع سوریه و کل خاورمیانه، یادآور شد که این موضوع بدون تردید در مذاکرات امروز روسای جمهوری روسیه و لبنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت . ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "میشل عون" روسای جمهوری روسیه و لبنان بدون تردید در جریان مذاکرات امروز خود که چند ساعت دیگر انجام خواهد شد، تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پسکوف با تایید اینکه این موضوع قطعا در جریان مذاکرات روسای جمهوری دو کشور مطرح خواهد شد، تأکید کرد: «امضای بیانیه ترامپ در این باره عواقب منفی برای خاورمیانه خواهد داشت. هیچکس در این باره تردیدی ندارد که چنین تصمیماتی که به طور یک‌جانبه گرفته می شود، تاثیر منفی بر اوضاع خاورمیانه داشته و همچنین جو حاکم بر حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «مسئله مهم آن است که آمریکا بار دیگر با اقدام یک جانبه حقوق بین الملل را نقض کرده و این قبیل تصمیم گیری‌ها در واشنگتن، جای تاسف بسیار دارد.

پسکوف در عین حال یادآور شد که در رابطه با اوضاع کنونی در خاورمیانه، در جدول برنامه‌های امروز سه شنبه رئیس جمهوری روسیه، مذاکرات تلفنی با همتایان خارجی وی در نظر گرفته نشده است.

رئیس جمهوری لبنان که برای یک سفر رسمی در مسکو بسر می برد، امروز در دیدار با "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه ابراز امیدواری کرد که مقامات مسکو کمک‌های لازم برای بازگشت پناهجویان سوریه به کشورشان را انجام دهد.

میشل عون یادآور شد: «تعداد پناهجویان در لبنان حدود دو میلیون نفر است که از میان آنان 500 هزار نفر فلسطینی و یک و نیم میلیون نفر دیگر پناهجویان سوری هستند. ما با مشکلات اقتصادی زیادی در این رابطه مواجه هستیم و امیدواریم که روسیه کمک‌های لازم برای بازگشت پناهجویان به کشورشان را انجام دهد.»

روسای جمهوری روسیه و لبنان درباره چه گفت‌وگو می‌کنند؟ورود «میشل عون» به مسکواستقبال سرد میشل عون از پامپئو

 به گفته وی، مشکلات در زمینه حل این مسئله به خاطر مواضع غیرسازنده آمریکا دشوارتر شده، چرا که واشنگتن برای بازگشت پناهجویان به خانه‌های خود پیش شرط هایی گذاشته و دولت لبنان را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است.

رئیس دومای روسیه نیز در این دیدار پیشنهاد کرد تا کنفرانس بین المللی برای حل مشکل پناهجویان سوری در لبنان برگزار شود. به عقیده والودین، در این کنفرانس باید نمایندگان پارلمانی از روسیه، ایران، ترکیه، سوریه و کشورهای اروپایی که با مشکل پناهجویان مواجه هستند، شرکت داشته باشند. وی تاکید کرد که جامعه جهانی برای کمک به حل مشکل پناهجویان سوری باید متحد شود.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین میشل عون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین میشل عون ولادیمیر پوتین میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد