Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@14:36:40 GMT

بیکاری در ترکیه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۶۱۹

بیکاری در ترکیه کاهش یافت

پول‌نیوز -  اقتصاد ترکیه موفق شد سال گذشته برای ۵۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کند.
مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که شمار شاغلان ترک تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۸.۷۴ میلیون نفر رسیده است. این آمار که جمعیت ۱۵ سال و بیشتر را در بر می گیرد، در مقایسه با سال قبل آن حدود ۵۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.
بنابر اعلام این مرکز، نرخ اشتغال ۴۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد بوده که این نرخ برای مردان ۶۵.۷ درصد و برای زنان ۲۹.۴ درصد اعلام شده که ۰.۳ درصد بیشتر از رقم مربوط به سال ۲۰۱۷ است.
در بین شاغلان ترک در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۸.۴ درصد در بش کشاورزی، ۶.۹ درصد در بخش صنعت و ۵۴.۹ درصد در بخش خدمات مشغول به کار بوده اند. مشارکت نیروی کار با ۰.۴ درصد افزایش به ۵۴.۲ درصد رسیده است که معادل ۳۲.۲۷ میلیون نفر است.
نرخ بیکاری ترکیه در این مدت ۱۱ درصد معادل ۳.۵۴ میلیون نفر است که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم سال ۲۰۱۷ است. نرخ بیکاری مردان ۹.۵ درصد و نرخ بیکاری زنان ۱۳.۹ درصد اعلام شده است.
زهرا زمرد سلچوک، وزیر امور خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه گفت: میزان مشارکت نیروی کار در بازار این کشور به بالاترین سطح خود در طی ۱۷ سال اخیر رسیده است.
وی افزود: دولت به تلاش هایش برای اشتغال زایی بیشتر برای زنان ادامه خواهد داد.
دولت ترکیه به کمک برنامه جدید اشتغال زایی خود که از زمستان سال گذشته راه اندازی شد موفق شده است روند ورود شهروندان این کشور را به بازار کار تسهیل کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیکاری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان