Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:43:01 GMT

خطر سیلاب، دریاچه شهدای خلیج فارس را تهدید نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۶۵۶

خطر سیلاب، دریاچه شهدای خلیج فارس را تهدید نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی احمدی مدیرعامل شرکت عمران کارکنان شهرداری تهران درباره برنامه‌های ویژه دریاچه شهدای خلیج فارس در ایام نوروز گفت: پهنه پیرامونی دریاچه شهدای خلیج فارس را برای استقبال از گردشگران نوروزی در نظر گرفتیم و به سیاق گذشته شهرداری منطقه ۲۲ هم در پهنه غربی برنامه‌های ویژه تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تفاوت‌های نوروزگاه دریاچه خلیج فارس با سایر نوروز گاه‌های سراسر تهران گفت: با توجه به شرایط خاص و وضعیت بحرانی اقتصادی مردم در سال ۹۷ ما سعی کردیم که امسال به میان مردم برویم و در اطراف دریاچه فضایی سراسر نشاط و آرامش برای خانواده‌ها پدید بیاوریم.

احمدی همچنین به تشریح برنامه‌های سواحل مختلف دریاچه پرداخت و اضافه کرد: در ساحل شمالی، جشنواره بادبادک و کایت ایجاد شده است که خانواده‌ها می‌توانند هم از کایت‌های آماده استفاده کنند و هم با وسایل مختلف به ساخت آن در فضای شمالی مشغول شوند که اتفاقاً این جشنواره مورد استقبال کودکان ونوجوانان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در پهنه جنوبی دریاچه تلاش کردیم فضایی برای دورهمی ها با برنامه‌های فرهنگی ایجاد کنیم؛ از تعدادی ون کافه، گروه موسیقی خیابانی و گروه شاهنامه خوانی دعوت کردیم که فضای آرامش بخشی برای خانواده‌ها ایجاد کنند. گروه‌های نمایشی هم از دیگر امکانات این منطقه است که از خود مردم برای ساخت نمایش استفاده می‌کند تا از این طریق شاهد مشارکت خانواده‌ها در طراحی برنامه‌ها بویژه با موضوعات شهری باشیم.

احمدی همچنین درباره نورافشانی در پهنه غربی دریاچه توضیح داد: در جزیره تنب کوچک که در پهنه غریی دریاچه وجود دارد، هر شب نورافشانی برگزار می‌شود که این نورافشانی در شب مبعث پیامبر با وسعت بیشتری برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری همچنین درباره رونق ورزش‌های آبی در دریاچه شهدای خلیج فارس توضیح داد: قایق سواری در دریاچه به سیاق گذشته وجود دارد و بازپیرایی شده است، ورزش پاراگلایدر هم در روزهایی که هوا مناسب باشد و وضعیت جوی پایدار باشد در جزیره ابوموسی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین از یک گروه حرفه‌ای پارکور و آکروبات با دوچرخه دعوت شده است که در استیج شرقی به اجرای برنامه بپردازند.

احمدی درباره نوروزی کردن فضای اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس نیز تصریح کرد: حدود ۵۰ غرفه شامل فروش مواد غذایی، کافه و فست‌فود در فضای پیرامونی وجود دارد که ما از آن‌ها خواسته بودیم خانه تکانی کنند و به غرفه‌ها رنگ وبوی نوروزی دهند و خوشامدگویی ویژه داشته باشند.

وی همچنین درباره برنامه ویژه روز سیزدهم و چهاردهم فروردین افزود: ما در این روزها از دو عروسک غول پیکر ننه سرما و عمو نوروز برای اجرای برنامه‌های شاد استفاده می‌کنیم.

احمدی درباره میزان مشارکت مردم و استقبال آن‌ها از دریاچه نیز گفت: با توجه به برآوردها امسال نسبت به نوروز گذشته استقبال برنامه‌ها ویژه‌تر بوده و تا ساعات پایانی کار دریاچه مردم حضور دارند.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که مردم در این روزها برای حضور در فضاهای باز و دریاچه‌ها نگران وضعیت جوی هستند، توضیح داد: دریاچه هم به لحاظ بهره برداری و هم به لحاظ نوع ساخت ایمنی دارد، امنیت مردم در آن پیش بینی شده است، تیم حراست شبانه روزی حضور دارند، همچنین دریاچه گنجایش ۷ میلیون متر مکعب آب را دارد اما برای سریز آب هم محلی در آن تعبیه شده است.

وی تاکید کرد: لذا خطر ایجاد سیلاب در دریاچه وجود ندارد، بنابراین به طور خلاصه ایمنی کامل برای شرایط خاص در آن پیش بینی شده و جای نگرانی نیست.

کد خبر 4576173 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: دریاچه خلیج فارس شهرداری تهران مرتضی احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

به گزارش همشهری آنلاین پس از بارش های اخیر در کرمان سیلاب به گلزار شهدای این استان وارد شده است.

کد خبر 847179 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس