Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:50:33 GMT

رانش زمین یک روستا در بویراحمد را بلعید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۶۶۹

رانش زمین یک روستا در بویراحمد را بلعید

فرماندار بویراحمد از محو روستایی در منطقه زیلایی بر اثر رانش و سیلاب خبر داد و گفت: این روستا زیر 10 خانوار جمعیت داشت که به موقع از خطر سیل نجات پیدا کردند.

به گزارش مشرق، شاهرخ کناری اظهار کرد: روستای آبیدک از توابع زیلایی شهرستان بویراحمد به علت بارندگی و رانش زمین کاملا محو شد اما خوشبختانه به مردم آسیبی نرسید و تلفاتی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ بارش سیل آسای باران در دزفول عکس/ روستای بابازید پلدختر پس از بارش های سیل آسا فیلم/ دروازه‌ قرآن شیراز پس از سیل مرگبار

وی گفت: این روستا زیر 10 خانوار جمعیت داشت که به موقع از خطر سیل نجات پیدا کردند و تنها بخشی از احشام آن‌ها تلف شد.

فرماندار بویراحمد همچنین از قطع ارتباط 60 روستای منطقه لوداب و مارگون در این شهرستان خبر داد و گفت: مردم برخی مناطق مثل مورصفا در دشت روم و یا پریکدان هم به دلیل خطر سیل روستاها را ترک کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان اخبار حوادث رانش زمین سیل کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با هر باران سیل آسایی کشاورزی متحمل زیان می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی معتمدی پور عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به دلیل بارش‌های سیل آسای اخیر بخش کشاورزی این استان یک هزار و 300 میلیارد تومان خسارت دید و واقعیت امر با هر باران سیل آسایی کشاورزان متحمل ضرر و زیان می‌شوند که مدیریت بحران باید تدبیری کند که خسارت به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: به دلیل توپوگرافی که استان دارد در زمان بحران ها خسارت پذیری زیادی به بخش کشاورزی وارد می‌شود و از این حیث اول کشور هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به خسارت سیلاب به بخش‌های مختلف استان افزود: اهم مشکلات و مراجعین مربوط به بخش کشاورزی است و سیلاب خسارت زیادی به این بخش وارد کرد.

علی محمد روستا با اشاره به خسارت به طرح‌های بخش شیلات افزود: ترک فعل دستگاه‌ها در خصوص مجوز به طرح‌های شیلات در بستر رودخانه ها مشهود است.

وی با اشاره به از بین رفتن دیوارهای حائل گفت: دیوارهای حائل روستایی غیر استاندارد زیادی ساخته شده است که تاکید ما بر ساخت دیوارهای استاندارد توسط بنیاد مسکن است.

روستا با اشاره به انسداد جاده‌های روستایی و قطع آب شرب روستاها در سیلاب گذشته گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها در زمان بحران در رفع مشکلات مردم پای کار بوده و نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به مطرح شدن مواردی مبنی بر برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه بشار گفت: برداشت از بستر رودخانه تحت هر عنوانی ممنوع است و پرونده‌های زیادی هم در این خصوص تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحران‌های اخیر به معنای واقعی و قابل انتظار کاری انجام نگرفت و تصمیمات قاطعی هم در خصوص تخلفات صورت گرقته اتخاذ نشد.

روستا تاکید کرد بر اعتباراتی که در خصوص خسارت بحران به افراد داده می‌شود نظارت شود تا در جای مناسب خود هزینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری راهداری و استانداری دستگاه‌های جدیدی برای حوزه راهداری استان خریداری و در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد تا مشکل کمبود تجهیزات راهداری در استان رفع شود، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن تلاش کند تا امکانات لجستیکی به روزی برای مواقعی بحرانی خریداری شود.

روستا با اشاره به خسارت بارش‌ها به جاده‌های عشایری گفت: 150 میلیارد تومان اعتبارات برای بهسازی جاده‌های عشایری در نظر گرفته شده است که بخش اعظمی از این اعتبارات از محل وزارت نفت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 درصد طرح‌های پرورش ماهی در روستای کره به دلیل آنکه به عرصه رودخانه تعرض کردند در بارش‌ها دچار خسارت شدند.

علی رضا نیکروز با اشاره به خسارت سیل به سرآبندی‌های حوزه کشاورزی ادامه داد: بیش از 200 سرآبندی کانال آبیاری در حوزه کشاورزی دچار آسیب شدند که دستگاه‌ها ماشین آلات سنگین خود را برای رفع مشکل در اختیار حوزه کشاورزی قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!