Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:36:46 GMT

تئاتر هم‌نفس با مردم است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۷۰۴

تئاتر هم‌نفس با مردم است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنر تئاتر هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در پیامی به مناسبت هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر افزود: هنر از جمله مفاهیم بلندیست که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و موثری در تبلور اندیشه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تئاتر از جمله مصادیق ارزشمند هنر است که گستره ی عظیمی را در میان توده ها و نخبگان به خود اختصاص داده است، نمایش برای تحول انسان هم دارای جذابیت بصری است هم از غنای محتوایی برخوردار است و در نگاه ساختاری به اصالت هستی و از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد.
وی افزود: روز ‌جهانی تئاتر روزی است برای مسئولین که به اهمیت و جایگاه این هنر والا بیشتر پی برند و حمایت از آن را در اولویت قرار دهند و برای هنرمندان تئاتر که چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را بیشتر دریابند و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند و برای مردم تئاتر را گرامی بدارند.
نبی زاده یادآور شد: خانواده بزرگ تئاتر استان خراسان جنوبی یک سال پر فراز و موفقی را پشت سر گذاشته و با غنیمت دانستن تجربه‌ پشت سر و به امید همراهی بیش از پیش اهالی ارجمند تئاتر در سال جاری قله های موفقیت را فتح خواهد کرد.
وی اظهار داشت: اینجانب هفتم فروردین روز جهانی تئاتر را تبریک عرض نموده و به تمام هنرمندان و پیشکسوتان این هنر سلام و درود می فرستیم و با هم برای شکوفایی این هنر ارزشمند و تاثیرگذار تلاش خواهیم کرد.
27 مارس روز جهانی تئاتر است که امسال با هفتم فروردین همزمان شد و در تقویم رسمی کشور با عنوان روز ملی هنرهای نمایشی به ثبت رسیده است.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر نمايشي تئاتر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد