Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@03:29:05 GMT

رشد ۴۳ درصدی معاملات سهام در مهرماه ۹۷

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۷۶۰

صراط:

در مهر ۹۷، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۳ درصد در مقایسه با شهریور ۹۷ افزایش یافت و از ۳۶۸۳ هزار دفعه به ۵۲۵۰ هزار دفعه رسید.

به گزارش میزان طی ۲۲ روزکاری مهر ماه سال ۹۷، ارزش معاملات در مقایسه با شهریور ۹۷، ۷۳ درصد افزایش یافت و از ۱۷۹۸۸۹ میلیارد ریال به ۳۱۰۳۲۷ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۶۴۹۲۸ میلیون سهم به ۹۱۴۸۲ میلیون سهم معادل ۴۱ %افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال 97 تا مهرماه همان سال متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۲۱۰۰ میلیون سهم و ۵۷۲۵ میلیارد ریال بوده است.

در مهر ۹۷، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۳ درصد در مقایسه با شهریور ۹۷ افزایش یافت و از ۳۶۸۳ هزار دفعه به ۵۲۵۰ هزار دفعه رسید.

شاخص بورس در پایان مهر ۹۷ در مقایسه با شهریور ۹۷ به میزان ۲۷۲۴۱ واحد برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۱۶۰۵۳۸ واحد به ۱۸۷۷۷۹ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان مهر ۹۷ در مقایسه با شهریور ۹۷ به میزان ۱۰۳۸۵۷۹ میلیارد ریال برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۶۱۲۴۱۳۹ میلیارد ریال به ۷۱۶۲۷۱۷ میلیارد ریال رسید.

براساس معاملات خرد و بلوک، در این ماه ارزش سهام خریداری شده‌ی اشخاص حقوقی در حدود ۱۰۵۷۲۳ میلیارد ریال و معادل ۳۶ درصد از کل خرید‌ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آن‌ها ۱۱۹۴۱۴ میلیارد ریال و در حدود ۴۱ درصد از کل فروش‌ها بود. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۳۶۹۰ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۶۳ و ۵۸ درصد از ارزش خرید وفروش بود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان، گفت: میزان صادرات در یک ماهه امسال یک میلیون و ۶۶۶ هزار تن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار بود که به لحاظ وزنی ۲۴ درصد و ارزشی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهروز قره‌بیگی، اظهار داشت: میزان درآمد گمرکات خوزستان در یک ماهه امسال 19 هزار و 879 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان صادرات به کشور عراق به عنوان یکی از اهداف راهبردی تجاری استان در مدت یاد شده به میزان 674 هزار تن به ارزش 198 میلیون و 788 هزار دلار بوده که از نظر وزنی 75 درصد و ارزشی 311 درصد رشد داشته است.

قره‌بیگی اظهار کرد: میزان واردات از گمرکات استان نیز در همین مدت یک میلیون و 326 هزار تن به ارزش 628 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 87 درصد و ارزشی 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک اهواز افزود: تعداد مسافران ورودی از مرزهای شلمچه، چذابه و فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر در یک ماهه امسال 118 هزار نفر و تعداد خروجی 177 هزار نفر ثبت شده است.

به گزارش تسنیم، خوزستان به واسطه داشتن هفت بندر تجاری و 2 مرز خاکی سومین استان در امر صادرات و دومین در واردات کشور است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳