Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:01:59 GMT

بازار مسکن در سال جدید تثبیت می شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۹۷۶

بازار مسکن در سال جدید تثبیت می شود

سید هادی بهادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قیمت بازار مسکن اوایل سال جدید از حالت رکود خارج می شود، بیان کرد: قیمت مسکن در سال جدید نزولی خواهد شد.
وی ادامه داد: افزایش و نوسان قیمتی در بازار و اقتصاد کشور باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه مسکن شده است اما با برنامه ریزی‌های دقیق، افزایش تولید و همچنین توازن در عرضه و تقاضا می‌توانیم بازار مسکن را به رونق برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تسهیلات مسکن باید به سمت تولید مسکن هدایت شود، اظهار داشت: ارائه این تسهیلات می تواند منجر به تامین تقاضای اقشار کم درآمد و متوسط در حوزه مسکن شود.
بهادری بازار مسکن را یک بازار پلکانی دانست و اضافه کرد: در سال‌های گذشته تغییرات پلکانی قیمت هر 2 تا سه سال رخ می‌داد، اما سال گذشته شاهد یک تغییر قیمتی بزرگ بودیم به طوری که قیمت‌ها با افزایش 90 درصدی روبه رو شد.
وی ادامه داد: سال گذشته به لحاظ قیمتی یک سال پر جهشی بود و بعید به نظر می‌رسد که در سال 1398 باز هم شاهد افزایش قیمت باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه بار روانی حاصل از کاهش فروش نفت و تحریم ها در بازار مسکن تاثیر دارد ولی می توان با مدیریت مناسب، مانع بروز چالش شد.
به گزارش ایرنا، طبق نظر کارشناسان، بازار مسکن یکی از مهمترین بخش های اقتصادی به شمار می رود که رکود و رونق آن می تواند به معنای رکود و رونق در بسیاری دیگر از بازارهای کشور، از مصالح ساختمانی گرفته تا صنایع و خدمات باشد. در واقع بخش عمده ای از فعالیت های صنعتی و غیر صنعتی به آن متکی است، به همین دلیل اگر دولت ها بخواهند جهشی اقتصادی ایجاد کنند از این بازار غافل نمی شوند.
3214/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 افزایش قیمت درآمد مجلس شورای اسلامی مسکن نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال