Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش آورد رودخانه‌های استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش دبی رودخانه کارون اظهار کرد: بعد از جلساتی که در ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد، تصمیماتی در خصوص دبی رودخانه کارون اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این زمینه تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش دبی ورودی سد دز و سدهای کارون، میزان دبی رودخانه کارون افزایش داده شود تا بتوانیم آب پشت سدها را مدیریت کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.

لشکری ادامه داد: این میزان افزایش دبی رودخانه کارون فقط باعث آبگرفتگی پارک ساحلی اهواز و شاید بخش‌هایی از جاده ساحلی شود اما خطری سایر نقاط اهواز را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است زیرگذرهایی که در جاده ساحلی قرار دارند نیز دچار آبگرفتگی شوند اما به احتمال فراوان آب به جاده ساحلی نخواهد رسید و شهروندان اهوازی نگران نباشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در بالادست بسیار بالا بوده است و این مساله باعث شده تا آورد رودخانه‌های استان بسیار زیاد باشد.

لشکری عنوان کرد: سعی ما بر این است تا حداقل میزان خروجی را از سدهای استان داشته باشیم تا مردم در خوزستان با کمترین مشکل در بحث سیلاب مواجه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوزستان رودخانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت