Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی شمخانی بامداد چهارشنبه در جلسه ستاد بحران در استانداری خوزستان اظهار کرد: خوزستان تجربه مقابله با حوادث طبیعی را از دیرباز در خود دارد و با توجه به این تجارب، جایگاه خوزستان باید در مقابله با حوادث ممتاز باشد کما اینکه تا امروز هم این گونه بوده است؛ در جلسه ستاد بحران کشور به نظر آمد که وضعیت خوزستان در مقابل شدت تهدیدات مرتبط با آن خیلی نگران کننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خوزستان رودخانه‌ها، کانال‌ها و نهرهای متعدد، رودخانه‌های متصل به دریای آزاد، هور، تالاب، سد و اراضی زهکشی شده داریم.

دبیر شورای امنیت ملی کشور تصریح کرد: مزیت‌های ۶ گانه موجود در استان خوزستان قدرت مانور مدیران استانی را به شدت بالا می‌برد و اگر این زیرساخت‌ها در خوزستان نبود، شاید آسیب‌های جدی تری به استان وارد می‌شد ولی مشکل اینجاست که ظرفیت‌ها به صورت شبکه‌ای نیستند و در حال تلاش برای شبکه‌ای کردن آنها هستیم.

شمخانی با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها گفت: وضعیت غیر شبکه‌ای بودن ظرفیت‌ها و فقدان شبکه فاضلاب شهری، جزو دشواری‌های موجود است که نمی‌توان از مزیت‌های خوزستان به شکل کامل در حیطه استفاده مدیران بهره مند شد.

وی با اشاره به اینکه چند تهدید متوجه خوزستان است، ادامه داد: یکی، ورودی و خروجی رودخانه‌هاست که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود یا دست روی دست گذاشت؛ رودخانه کارون در شهر اهواز و خصوصاً پایین دست نیز دو تهدید عمده‌ای است که می‌تواند چالش ایجاد کند؛ بنابراین به اینها باید بیشتر از سایر اولویت‌ها بپردازیم.

دبیر شورای امنیت ملی کشور عنوان کرد: اگر دبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز آنقدر بالا برود که فاضلاب در شهر اهواز جاری شود، از نظر روانی آثاری برای مردم دارد که مدیران مربوطه باید از هم اکنون برای پمپاژ آماده باشند.

شمخانی با تأکید بر لزوم استفاده کامل از پتانسیل‌های شرکت نفت گفت: نباید در شهر اهواز اجازه دهیم که این تأثیرات روانی بر مردم حاکم شود؛ اگر فاضلاب سه روز در این شهر جاری شود حتماً آثار روانی برای مردم دارد که باید از هم اکنون پیشگیری‌های لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در ورودی و خروجی رودخانه‌ها یک سری عوامل متغیر را داریم که از امروز تا یکشنبه ساعت‌های طلایی است و برآوردها باید دقیق باشد تا نسبت به بدترین احتمالات آماده باشیم چون این عوامل متغیر بیشترین تأثیر در تهدیدها را دارد.

دبیر شورای امنیت ملی کشور در پایان خواستار آماده سازی نرم و تشویق مردم به همکاری در عین توجه به هشدارها و اطلاعیه‌ها باید از سوی رسانه‌ها شد.

کد خبر 4576455

منبع: مهر

کلیدواژه: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شاکری شمسی میزان بارش در این شهرستان را بیش از ۵۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: شدت بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در این شهرستان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت وارد کرد.

وی، افزود: جاری شدن سیلاب باعث آب بردگی جاده‌های دسترسی به منابع و تاسیسات، خسارت به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شد.

مدیر امور آبفای شهرستان تفت ادامه داد: همچنین با ورود سیلاب به شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های تفت و اسلامیه باعث ایجاد حوادث و خسارات زیادی به این مجموعه‌ها شد. 

شاکری شمسی با اشاره به پایداری تامین و توزیع آب شرب در طول بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: با همت پرسنل این امور در رفع سریع اتفاقات خللی در خدمت رسانی به مشترکین و شهروندان ایجاد نشده است.

دیگر خبرها

  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز