Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:55:58 GMT

شادگان برای مقابله با سیلاب احتمالی آماده است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۹۲۷۱

شادگان برای مقابله با سیلاب احتمالی آماده است

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان برای مقابله با سیل و آبگرفتگی احتمالی ناشی از طغیان رودخانه ها در حالت آماده باش بسر می برند.

سعید حاجیان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اخطار و هشدار سازمان هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش حجم آب رودخانه های کارون و جراحی ناشی از باران شدید، حضور اعضای ستاد بحران در شهرستان و همچنین برگزاری برنامه کشیک مستمر برای خدمات رسانی در سطح شهرستان الزام ایست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر آمادگی همه جانبه دستگاه های اجرایی در مواقع بحرانی تاکید کرد و افزود: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی با یکدیگر تعامل و همکاری دارند.
فرماندار شادگان گفت: به منظور کمک رسانی به مردم در حوادث احتمالی، کلیه ادارات، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی مستقر در شهرستان شادگان نسبت به در اختیار گذاشتن تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین به ستاد بحران اقدام کنند.
حاجیان گفت: تا عادی شدن شرایط کلیه اعضا ستاد مدیریت بحران شهرستان به خصوص شهرداران و بخشداران و نیز دستگاه‌های خدمات رسان شادگان موظف اند تا پایان هفته جاری در حوزه کاری خود حضور داشته و از نزدیک وظایف محوله را پیگیری و بر امور نظارت کامل داشته باشند.
بارندگی شدید بهاری در خوزستان همچنین ورود آب از مناطق بالادست این استان موجب افزایش حجم آب رودخانه های خوزستان از جمله دز و کارون شده است.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران شادگان هشدار سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ منصور شیشه فروش گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر شب بارشهای رگباری و تندباد در شهرستان های نایین ، اردستان ، خوروبیابانک ، ورزنه ، نطنز ، شهرضا ، دهاقان ، سمیرم ، بخش انارک ، بخش مهاباد وچوپانان ادامه دارد.


وی گفت: با توجه به بارشهای چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پلها و مستعدد بودن شرایط سیلابهای محلی در مناطق فوق. مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب.طوفان و ابگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها وامادگی اداره راهداری .شهرداریها .پلیس راه. جمعیت هلال احمر .شرکتهای ازادراهی.شرکتهای امداد خودرو. اورژانس.شرکتهای گاز .اب.برق.اب منطقه ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها شد.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری ، خود داری از انجام سفرهای غیر ضروری در این جاده ها ، از صعود به ارتفاعات پر هیز کنند.


وی گفت: رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها ، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیورو شبکه های اب و گاز در برابر سیل . تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ، عدم استقرار .توقف و تردد در مسیلها و رودخانه های فصلی.پیشگیری و کنترل ابگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها.تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها.تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل از دیگر اقدامات است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی