Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@17:18:07 GMT

اسکان اضطراری مسافران در مشهد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۱۰۵۶

اسکان اضطراری مسافران در مشهد

تین‌نیوز | 

آمادگی نیروهای خدمت رسانی و اطلاع رسانی به موقع موجب شد تا فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی با وجود جاری شدن سیل در برخی مناطق خسارت جانی و مالی نداشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، ادامه بارش باران در شهرهای خراسان رضوی که از بعدازظهر دوشنبه آغاز شده در برخی مناطق موجب آبگرفتگی و طغیان برخی رودخانه‌ها شد ومخزن برخی سدها را نیز پر آب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدابیر درنظر گرفته شده توسط ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی پیش از آغاز بارش‌ها موجب شد سیل و آبگرفتگی در شهرهای خراسان رضوی با کمترین خسارت همراه باشد و آمادگی نیروهای امدادی از بروز خسارت‌های جانی نیز جلوگیری کرد.

امداد رسانی به ۴۰ مصدوم حوادث

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در همین رابطه از وقوع ۱۲ حادثه جاده‌ای از سه شنبه شب تا بامداد امروز به علت بارش باران و لغزندگی جاده‌ها خبر داد و گفت: این حوادث که شامل ۹ مورد واژگونی خودرو و سه مورد برخورد وسایل نقلیه هستند و در مجموع این حوادث ۴۴ حادثه‌دیده و ۴۰ مصدوم بر جای گذاشت.

اسماعیل بهمن‌آبادی افزود: با توجه به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در ییلاقات گردشگری طرقبه و شاندیز ۲۴ مسافر در روستای گردشگری زشک در سیل گرفتار شده بودند که با حضور به موقع نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: نیروهای این سازمان در حال آماده باش هستند و مردم می‌توانند در صورت مواجه با حوادث برای دریافت کمک‌های لازم با شماره تلفن ۱۱۲ تماس گرفته تا خدمت رسانی لازم به آنها انجام شود.

اسکان اضطراری مسافران در مشهد

به دنبال بارش باران در مشهد و نامساعد شدن شرایط جوی ۱۸ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق مختلف مشهد آماده شده است و طبق اعلام مسئولان شهرداری مشهد افرادی که از ابتدای نوروز تاکنون در مراکز اسکان شهرداری مشهد پذیرش شده‌اند ۲۷ هزار و ۸۶۸ نفر شب بوده است.

شب گذشته و پس از بارش شدید باران در مشهد ۴۴۲۲ نفر در مراکز اسکان شهرداری مشهد اسکان یافته‌اند و در صورت ادامه شرایط اضطراری امکان اسکان در این اماکن وجود خواهد داشت.

برخی جاده‌ها مسدود است

طبق اعلام پلیس راه خراسان رضوی بارش باران تقریباً در تمام جاده‌های استان به پایان رسیده اما به دلیل آب افتادگی و ریزش کوه برخی راه‌های ارتباطی همچنان مسدود هستند بوده و نیروهای راهداری در تلاش برای بازگشایی معابر مسیرها هستند.

در حال حاضر محورهای کاشمر به کوهسرخ به دلیل ریزش کوه و جاری شدن سیل و بخشی از مسیر قوچان به سبزوار به علت آب افتادگی جاده مسدود شده است و اتوبان مشهد- باغچه نیز در برخی مناطق دچار مه گرفتگی است.

پروازهای فرودگاه مشهد که به صورتی مقطعی به دلیل مه گرفتگی با تأخیر مواجه شده بود با افزایش دید افقی و بهبود شرایط جوی طبق برنامه از سر گرفته شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اسکان اضطراری مدیریت بحران خراسان رضوی مسافران در مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: طی شبانه روز گذشته یک فقره تصادف فوتی، ۳۸ فقره تصادف جرحی و ۲۳۷ فقره تصادف خسارتی در خیابانهای مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: بارندگی و لغزندگی سطح خیابان، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل این تصادفات بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنین دیروز مرتکبان ۶ هزار و ۹۴۲ فقره تخلف راهور در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۰۶ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

اسدنژاد افزود: ۸۱ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد روزانه تردد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم