Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:30:40 GMT

احتمال قرارگرفتن پاکستان در بین تولیدکنندگان نفت جهان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۲۲۶۴

احتمال قرارگرفتن پاکستان در بین تولیدکنندگان نفت جهان

با اعلام خبر کشف بزرگترین ذخیره نفتی جهان در سواحل پاکستان، این کشور در یک قدمی خروج از جمع خریداران نفت از کشورهای نفت خیز قرار گرفت. ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ بین الملل پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو نیوز، عمران خان، نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز امیدواری به بی نیازی کشورش به واردات نفت از کشف ذخایر نفتی جدید در جریان حفاری های تازه شرکت های خارجی در آب های ساحلی کراچی در گفت‌وگو با تلویزیون جیو پاکستان گفت: با توجه به ذخایر نفتی کشف شده در آب های کراچی، پاکستان دیگر نیاز به واردات نفت نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  به زودی اخبار بهتری را در رابطه با کشف این ذخایر با مردم در میان خواهم گذاشت.

عربستان نفت پاکستان را با شرایط ویژه تامین می‌کندتاکید وزیر نفت پاکستان بر تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران

گفتنی است گروهی از شرکت های چند ملیتی در 14 ژانویه امسال، به منظور کشف نفت و گاز شروع به حفاری اکتشافی در آب های ساحلی در فاصله 230 کیلومتری کناره ساحل کراچی کردند. پاکستان پس از 9 سال وقفه دوباره شروع به حفاری برای کشف ذخایر گاز و نفت در آب های عمیق با هزینه تقریبی 100 میلیون دلار کرده است.

گفته می شود در حال حاضر ذخایر گازی پاکستان، 9 تریلیون فوت مکعب تخمین زده می شود و این کشور حدود 15 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق اکتشاف و تولید گاز و نفت داخلی و باقی این نیاز را از طریق واردات از سایر کشور ها تامین می کند.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش تسنیم، در ۲۲۶ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مجموع ۲۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۳۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۵ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۳درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سد‌ها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سد‌های مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است:

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • انرژی‌ای که رامین در نقش جهان هم نیاز دارد (عکس)
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • احتمال کلنگ‌زنی طرح سه طبقه میدان ونک در سال آینده
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل