Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به تهدیداتی که هنگام وقوع سیلاب متوجه استان خوزستان است، گفت: ورودی و خروجی سدها موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود یا دست روی دست گذاشت چراکه می تواند فاجعه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، «دریابان علی شمخانی»، بامداد (چهارشنبه 7 فروردین) در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: رودخانه کارون در مقطع اهواز و مناطق پایین دست رودخانه، 2 تهدید عمده برای استان به شمار می روند که می‌تواند چالش ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به تهدیداتی که هنگام وقوع سیلاب متوجه استان خوزستان است، افزود: ورودی و خروجی سدها موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود یا دست روی دست گذاشت چراکه می تواند فاجعه ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: اگر دبی کارون به اندازه ای بالا بیایید که فاضلاب جاری را در شهر ببینیم و همچنین بارش های شنبه و یکشنبه هم به آن اضافه شود از نظر روانی بسیار شکنندگی ایجاد می‌کند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی فعلی ضعیف شده است و سامانه بعدی از شنبه به استان می رسد لذا از چهارشنبه تا جمعه برای ما زمان طلایی محسوب می شود تا تمهیدات لازم را بکار بگیریم.

 

شمخانی، عامل انسانی را یکی از عوامل مهم و دخیل در اتفاقات دانست و اضافه کرد: مردم باید قبل از اینکه سیلاب به آنها خسارت وارد کند باید خودشان به سمتی بروند که آب کمترین خسارت را به آنها وارد کند.

 

وی با اشاره به نشست ویدیو کنفرانس ریاست جمهوری با استاندار و اعضای شورای مدیریت بحران خوزستان در خصوص وضعیت سیلاب های اخیر، بیان کرد: در این نشست وضعیت استان خوزستان در مقایسه با سیلابی که آن را تهدید می کرد بسیار نگران کننده به نظر می رسید.

 

وی به مزیت های استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها اشاره کرد و توضیح داد: رودخانه‌های متعدد، کانال‌ها و نهرهای متعدد، رودخانه های متصل به دریای آزاد،تالاب هور العظیم، سد و زمین های زهکشی از جمله این مزیت ها است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی، خاطر نشان کرد: وجود این مزیت ها در خوزستان قدرت مانور مدیران استانی را در مواقع بحران به شدت بالا می برد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب سیل گلستان شیراز سیلاب خسارت سیلاب آق قلا سیل زدگان علی شمخانی مدیریت بحران خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی روز جمعه اعلام کرد: اکنون تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنما‌ها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت، از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و تا اطلاع بازگشایی این مسیر‌ها از تردد در آنها خودداری کنند.

همچنین با توجه به مسدود بودن محور عشق آباد به بردسکن، فرماندهی پلیس راه طبس - یزد به رانندگان توصیه کرد که از مسیر بشرویه تردد کنند.

فعالیت سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی آغاز شد و با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

مدیریت بحران استان هم اعلام کرد: بارندگی‌ها به ویژه در شرق استان ممکن است شدید باشد و سیلاب به راه بیندازد لذا مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد