Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:22:56 GMT

اقدام ترامپ موجب پیچیده‌تر شدن تحولات منطقه می شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۲۶۳۲

اقدام ترامپ موجب پیچیده‌تر شدن تحولات منطقه می شود

تهران-ایرنا-حزب موتلفه اسلامی در بیانیه ای با محکومیت اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن حضور رژیم صهیونیستی دربلندی‌های جولان، اعلام کرد: اقدام عجیب دولت ترامپ موجب پیچیده‌تر شدن تحولات منطقه خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، در این بیانیه آمده است: استراتژی های وقیحانه، غیر قانونی، غیر مشروع و خارج از عرف بین الملل آمریکا در منطقه آسیای غربی که با هدف تأمین و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی صورت می گیرد محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موتلفه در این بیانیه یادآور شد: دولتی که بطور بی سابقه از تمامی معاهدات بین المللی خارج شده و پایبندی به هیچ قرارداد و عرف بین المللی ندارد با هدف خوش رقصی به لابی صهیونیسم بین الملل و رهایی از مشکلات داخلی و بین‌المللی دست به اقدامات نامعقول و بی اعتبار کردن وجهه بین المللی خود میزند، این سیاست‌ها در گذشته نیز با زیاده خواهی های ظالمانه از جمله لشکرکشی مستقیم و اشغال نظامی افغانستان، عراق و سوریه و تحمل شکست توطئه استراتژی خاورمیانه جدید توسط جبهه مقاومت و جنگ نیابتی و حمایت، پشتیبانی، تسلیح و آموزش گروه های تکفیری و تروریستی همراه بوده است.
این بیانیه اضافه کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، طراحی معامله قرن، به رسمیت شناختن اشغال ظالمانه بلندی های جولان توسط رژیم صهیونیستی و... بی تردید بر مشکلات و بحران منطقه بیش از پیش خواهد افزود و جبهه مقاومت را مصمم‌تر در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش خواهد کرد.
موتلفه در این بیانیه، بلندی‌های جولان را بخش تفکیک ناپذیر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست و افزود: اقدام عجیب دولت ترامپ، ناقض حقوق بین الملل، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و موجب پیچیده‌تر شدن تحولات منطقه و ایجاد انزجار، خشم و رنج بیشتر مردم مظلوم منطقه خواهد شد.
حزب موتلفه اسلامی ضمن محکومیت این تصمیم غیر قانونی و مذبوحانه، از تمامی ملت‌های آزاده، شخصیت‌ها، گروه‌ها، احزاب، جریان ها و دول جهان اسلام و آزادی خواهان انتظار دارد با قلدر مآبی، زورگویی و یک جانبه گرایی آمریکا مقابله کرده و با حمایت همه جانبه از حق حاکمیت سوریه، بار دیگر پاسخ قاطع خود را به این اقدامات اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» اول فروردین ماه 98 در توییتی اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را از سال 1967 و در جریان جنگ شش روزه با اعراب به اشغال خود در آورده است.
سیام**3202**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حزب موتلفه اسلامي دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح اعلام کرد هرگونه جابجایی اجباری غیرنظامیان به مثابه جنایتی جنگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه