Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@01:31:11 GMT

اینکه فردی ۱۰ برابر نیازش خرید کند عدالت نیست

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۴۳۱۸

اینکه فردی ۱۰ برابر نیازش خرید کند عدالت نیست

‌‌نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بازار را نیز می‌توان کنترل و مدیریت کرد اما وقتی نظارت‌ها رها شود و افراد مشاهده کنند تنها یک قشر خاص سود می‌برند قطعا بازار دچار آشفتگی می‌شود. ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز روز پرکاری داشت و در برنامه دیدارهای نوروزی تعداد زیادی از مدیران کل ادارات به همراه معاونان و کارکنان در دفتر ایشان حضور یافته و ضمن تبریک سال نو از بیانات و راهنمایی‌های آیت‌الله عبادی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیدار خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی‌گلایه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از صف‌های طویل گوشتنماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بی عدالتی در نظام اسلامی نباید صورت گیرد

مدیران و معاونین صدا و سیمای استان، مدیرکل و جمعی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان و کارکنان، مدیرکل و جمعی از معاونین آموزش و پرورش استان و مدیرکل و جمعی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از جمله میهمانان امروز نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بودند.

بزرگترین تهاجم امروز تهاجم فرهنگی است

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران و معاونین صدا و سیمای استان اظهار کرد: اگرچه این سازمان نوپاست اما اصولا نوع کاری که بر دوش شما قرار دارد یک کار بسیار سنگین است بنابراین نباید تنها به کارهای گذشته قانع شوید. 

وی افزود: چه در سطح ایران اسلامی و چه در سطح خراسان جنوبی با توجه به ویژگی‌های بالایی که دارد باید کار و تلاش بسیار صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از زمان قدیم ویژگی‌های فرهنگی خراسان جنوبی زبانزد عام و خاص بوده و هست خاطر نشان کرد: امروز با بزرگترین تهاجم، یعنی تهاجم فرهنگی روبرو هستیم پس همه مسئول هستیم تا فرهنگ ناب ایران اسلامی و همچنین فرهنگ ناب خراسان جنوبی را حفظ کنیم.

دشمن تلاش می‌کند فرهنگ غنی‌مان را تغییر دهد

عبادی تصریح کرد: امروز متأسفانه به عنوان کار فرهنگی در پیش چشم من و شما در حال تغییر فرهنگ غنی‌مان هستند.

وی یادآور شد: آنچه اکنون به عنوان فرهنگ خراسان جنوبی مطرح می‌کنند تغییر یافته فرهنگ ناب استان است و باید حواسمان جمع باشد.

امام جمعه بیرچند با اشاره به اینکه رسانه ملی را نمی‌توان با دیگر رسانه‌ها قیاس کرد ادامه داد: هر مسئله‌ای که دچار آسیب شود با یک سرمایه‌گزاری جدید قابل بازسازی است و در تحمیل جنگ 8 ساله خیلی از شهرها و روستاها نابود شد و مجدداً احیا شدند اما اگر فرهنگ تغییر پیدا کند به هیچ وجه قابل بازسازی نیست بنابراین حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که آنچه بوده را حفظ کنیم.

مردم و مسئولان همسو با آرمان‌های انقلاب و اسلام حرکت کنند

عبادی گفت: مسئولیت امانتی در دست من و شماست، بنابراین یا نباید مسئولیتی را بپذیریم و یا اگر قبول می کنیم باید این امانت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی به مردم تعلق دارد گفت: باید به این سوال پاسخ داد که آیا آنچه در زوایای گوناگون فرهنگی اقتصادی به مردم می‌دهیم دقیقا همان آرمان مردم، انقلاب و اسلام است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید در گفتار راستگو باشیم و امانت نیز یعنی همین، لذا نباید گفته‌ها را تغییر، کم و یا زیاد کرد.

عبادی با بیان اینکه کشتن وقت یعنی کشتن عمر مردم گفت: باید همسو با آرمان‌های انقلاب و اسلام حرکت کنیم و در مقابل آنهایی که به حق دیگران تجاوز می‌کنند ایستادگی کنیم و نسبت به آنچه در منطقه می‌گذرد و مظلومین را قتل عام می‌کنند سکوت نکنیم.

وی یادآور شد: اگر در مرگ خاشقچی دشمنان حالت انفعال به خود گرفتند و دنیا تحریک شد به این دلیل بود که رسانه‌ها درست عمل کردند و یک صدا شدند اما چرا در خصوص فلسطین، یمن و عراق رسانه‌ها یکپارچه و یک صدا عمل نمی‌کنند.

اطلاع رسانی درست رسانه‌ها باعث زمین گیر شدن دشمن می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: ضمن تشکر از اقداماتی که انجام می‌دهید اما باید محصول اقدامات شما این شود که نوجوان امروز در برابر ستمگران و تجاوزگران نقاد و مبارز تربیت شود.

عبادی بیان کرد: همه ما مسئول هستیم و اگر چنانچه دنیا در مقابل ستم ستمگران سکوت کند آنها بر همه ملت‌ها مسلط می‌شوند، اما اگر جامعه را بیدار نگه داریم زمین‌گیر خواهند شد.

وی اضافه کرد: کارتان کار سختی است و باید 24 ساعته جامعه را تغذیه کنید اما این سختی را تحمل کنید و تحت تاثیر هیچ گروه و حزبی قرار نگیرید و به وظیفه خود در چارچوب قانون عمل کرده و به سلیقه‌ها اعتنا نکنید.

کار جهادی کردن در اولویت قرار گیرد

امام جمعه بیرجند در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: مسئله کشاورزی از جمله مسائل مهم جامعه است که تمامی اقشار را در بر می‌گیرد  چه در جنبه‌های تخصصی و چه در جنبه‌های تجربی، تشکیلات سازمانی این اداره بر اساس تجربیات برنامه‌ریزی شده است لذا همه آنچه را که لازم است را دارا می‌باشد.

وی  با بیان اینکه کار جهادی کردن امروز باید در اولویت قرار گیرد افزود: باید روحیه جهاد کشاورزی همان روحیه جهادسازندگی باشد و  موفقیت در هر کاری نیازمند مقدماتی است،

عبادی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی‌های پی در پی آب کمی وجود دارد پس نوع مصرف آب در کشاورزی‌ها نقش اصلی را دارا است و یک کشاورز زمانی می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند که مقدمات موفقیت را برای او فراهم کرده باشیم .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در طول این مدت توفیقاتی حاصل شده اما نسبت به قشر روستایی که به قناعت عادت کرده‌اند با توجه بیشتر باید آنها را از حالت رکود خارج کرد و شرایط را تغییر داد تا نسبت به زحمتی که می‌کشند درآمدی نیز عایدشان شود.

عبادی با بیان اینکه در رونق تولید بخشی از مسائل در حین کار و بخشی از مسائل به بعد از تولید بر می‌گردد گفت: در طی سال‌های گذشته شیوه‌های نامطلوبی را داشته‌ایم که نه در میزان تولید همکاری خوبی صورت گرفته است و نه در بازاریابی، و این موارد نشانه بی برنامگی است که برای کشور سم به حساب می‌آید.

تولید کننده نباید از تولید خسته شود

وی با اشاره به اینکه نباید تولید کننده از تولید خسته شود ادامه داد: باید توان صادرات و میزان مصرف کشور محاسبه و کشت شود، چهل سال تجربه کسب کرده‌ایم پس باید با تفکری درست پیش رفت چون اینگونه عمل کردن شایسته کشوری نیست که از نظر آرمانی در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد.

امام جمعه بیرجند  افزود: در بسیاری از مسائل باید همه مدیران و مسئولان حضور پیدا کرده و برای پیشرفت، نقشه راه طرح‌ریزی کنند چون رونق خود به خود به وجود نمی‌آید بلکه نیازمند یک چرخه قابل اعتمادی است که باید بین مسئولین و مردم شکل گیرد.

اینکه فردی ده برابر نیازش خرید کند عدالت نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در سال 97 مشکلاتی در بحث حمل و نقل و همچنین بازار به وجود آمد اما قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

وی افزود: وقتی قشر زحمتکش کامیون داران 5 سال با نرخ ثابت کار می‌کنند اما قیمت باقی قطعات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند پیش‌بینی می‌شود که نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته باشد لذا بهتر بود قبل از اینکه آنها واکنشی نشان می‌دادند مسئولان مشکلاتشان را برطرف می‌کردند.

عبادی گفت: بازار را نیز می‌توان کنترل و مدیریت کرد اما وقتی نظارت‌ها رها شود و افراد مشاهده کنند تنها یک قشر خاص سود می‌برند قطعا بازار دچار آشفتگی می‌شود.

نظارت‌ها بیشتر شود

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: اگر مسئولین به موقع افراد سودجو را مدیریت کنند دیگر شاهد اعتراض دیگر افراد نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نارضایتی‌ها را خودمان ایجاد کرده‌ایم ادامه داد: کار دولت مدیرت است و اگر بخواهیم ده برابر نیاز افراد اجناس را وارد بازار کنیم مسلم است که ناپدید می‌شود اما اگر مردم به مسئولین اعتماد کنند که حقشان حفظ می‌شود قطعا صف‌های طویل شکل نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اینکه فردی ده برابر نیازش خرید کند عدالت نیست لذا باید کنترل‌ها بیشتر شود تا هر فردی به حق و حقوق خود قانع باشد و دیگران نیز به حق خود برسند.

با کمبود مدیریت مواجه هستیم نه کمبود اجناس

عبادی تأکید کرد: وقتی از مسئولین سلب اعتماد شود و از سویی دیگر جنگ‌های روانی و تبلیغاتی گسترش پیدا کند قطعا نارضایتی‌ها بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با کمبود مدیریت مواجه هستیم نه کمبود اجناس گفت: امروز هرچه بخواهیم وجود دارد اما مردم به دلیل اینکه از نظر روانی آسیب دیده ‌اند چند برابر نیازشان خرید می‌کنند و احتکار خانگی را به وجود می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز نه مدیریت از جهات تبلیغاتی و نه مدیریت از جهت توزیع وجود دارد بلکه رها گشته است و این در حالی است که کار دولت مدیریت است.

مسئولین و سیاستمداران آینده کشور در آموزش و پرورش رقم می‌خورد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اینکه امید است سال 98 سال پر خیر و برکتی برای مردم، مسئولین و دانش آموزان باشد اظهار داشت : کمتر کاری به اهمیت کار آموزش و پرورش وجود دارد پس باید قدر جایگاهی که در آن قرار دارید را بدانید.

وی افزود: وقتی حرف از اهمیت می‌زنیم مقصود یک نگاه تک بعدی نیست چون اگر برای رشد انسان‌ها قدمی بردارید ارزش والایی را کسب می‌کنید.

عبادی با بیان اینکه در روایت داریم که اگر یک انسان به وسیله فردی دیگر هدایت شود ارزشش بیشتر است از همه آنچه که آفتاب بر آن می‌تابد، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه یک نفر به وسیله ما گمراه شود به مانند ویران کردن یک عالم است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تاثیرگذاری بر روی اشخاص در هر زمان و شرایطی وجود دارد پس باید توجه داشت که در بسیاری از برخوردها ممکن است که انسان به گمراهی کشیده شود.

وی یادآور شد: باید بدانید که سرنوشت ها، مسئولین و سیاستمداران آینده و سازندگی، در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و این مسئولیتی است که امروز در دست شما قرار دارد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه برای دور دوم تاکنون تخلف انتخاباتی خاصی در استان نداشتیم، گفت: فضای انتخاباتی زیر ذره‌بین دستگاه قضایی خراسان جنوبی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان امروز در ششمین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای انتخاباتی استان در حال رصد و زیر ذره‌بین دستگاه قضایی است، اظهار داشت: تاکنون در استان تخلف انتخاباتی خاصی نداشته‌ایم. 

وی افزود: تعداد شعب أخذ رأی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف 287 شعبه اعلام شده که از این تعداد 188 شعبه در شهرستان بیرجند، 56 شعبه در شهرستان درمیان و 43 شعبه در شهرستان خوسف فعالیت خواهند کرد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه همه تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم است، اما برخی شایعات در فضای مجازی مطرح است که از مردم می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند، ادامه داد: براساس قانون، فقط واجدان شرایطی که مرحله اول، در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف رأی داده‌اند می‌توانند دور دوم در همین حوزه شرکت کنند و همچنین افرادی که در مرحله اول در هیچ حوزه‌ای رأی نداده‌اند می‌توانند، در هر حوزه‌ای که به دور دوم کشیده شده رأی بدهند. 

نسایی افزود: از دو داوطلب دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و طرفدارانشان می‌خواهیم در چارچوب قانون حرکت و تلاش کنند تا این دوره هم با حضور پرشور مردم برگزار شود. در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیش از 289 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموعه گزارش‌هایی که در مرحله اول انتخابات مجلس در خراسان جنوبی واصل و مورد پیگیری قرار گرفت هیچ تأثیری در نتیجه انتخابات نداشت، اظهار داشت: هر دو نامزد انتخاباتی حوزه انتخاباتی بیرجند، درمیان و خوسف آشنا به قانون هستند، اما درخواست ما نیز بر این است که در مسیر قانون فعالیت داشته باشند. 

حجت الاسلام مهدی یعقوبی با تاکیدبراینکه صحت نتیجه انتخابات در هر چهار دوره انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید شد، افزود: از آنجایی که مرحله دوم انتخابات رقابت بین دو نفر است حساسیت‌ها به اوج رسیده و فضا در مواردی دو قطبی شده است. 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نیز کار انتخابات طبق روال قانونی و با انصاف و بی طرفی کامل به سامان برسد، ادامه داد: در این راستا پیشگیری از هرگونه تخلفی را مدنظر قرار داریم. 

 رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی اظهار داشت: 48 ساعت مانده تا انتخابات و روز و شب انتخابات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و شاید کوچک‌ترین تخلفی دستاویزی برای بهانه‌گیری‌های بعد از انتخابات شود. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم
  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه
  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی