Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:51:37 GMT

روستای در معرض رانش میراحمد را دریابید

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۴۷۸۴

روستای در معرض رانش میراحمد را دریابید

به گزارش ایرنا، روز گذشته فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از ناپدید شدن روستای «آبیدک» دهستان زیلایی در شهرستان بویراحمد بر اثر رانش زمین خبر داده بود اما این روستا که کمتر از 20خانوار جمعیت داشت، با پیش بینی حادثه وقوع رانش زمین، از سکنه خالی شد و این حادثه تلفات جانی نداشت.
با این وجود روستای میراحمد غریبی‌ها که با حدود 700نفر جمعیت ، بیش از 15 سال با تهدید رانش در وضعیتی مشابه آبیدک قرار دارد، همچنان مسکونی است حال سوال این است که درصورت بروز حادثه مشابه در میراحمد غریبی ها چند نفر جان خود را از دست می‌دهند و چه کسی مسئولیت این فاجعه را برعهده خواهد گرفت؟
محسن البرزی بخشدار دهدز از توابع شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چندین بار اخطاریه های لازم را برای مسئولین مربوطه ارسال کردیم، در بارش‌های سیل آسای روزهای قبل نیز با توجه به حساسیت موضوع شخصا در منطقه حضور پیدا کردم و در یک اقدام احتیاطی 50 تخته چادر بین اهالی این روستا تقسیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: در آخرین جلسه ستاد مدیریت بحران که حدود 2 ماه پیش برگزار شده بود، مقرر شده بود که جانمایی محل جدید روستا به تأیید روستاییان برسد که متأسفانه این محل مورد اقبال آنان قرار نگرفت.
بخشدار دهدز افزود: مشکل این روستا باید هرچه زودتر حل شود چون با توجه به بحرانی بودن وضعیت آن، هر لحظه امکان وقوع یک فاجعه انسانی وجود دارد.
وی با بیان اینکه این بخشداری بودجه‌ای برای جابجایی روستای میراحمد در اختیار ندارد تصریح کرد: وظیفه جابجایی این روستا بر عهده سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو است، چندین پیغام برای این ارگان‌ها ارسال و در آن‌ها وضعیت خطرناک میر احمد تشریح شده است اما تاکنون جابجایی این روستا انجام نشده است.
در نشست شهریور ماه سال 96 مدیریت بحران استان خوزستان در دهدز مقرر شده یود روستای میراحمد غریبی ها با توجه به مطالعات زمین شناسی و آثار رانش و خطرات احتمالی به مکان امن جابجا شود.
اواخر فصل پاییز سال گذشته، پنج خانه روستایی در روستای میراحمد غریبی‌ها به دلیل بارش باران و جنس خاک منطقه تخریب شده بود اما خوشبختانه در این حادثه به کسی صدمه وارد نشد.
میراحمد غریبی‌ها با حدود 700 نفر سکنه در بخش دهدز شهرستان ایذه قرار گرفته است، دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و 321 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر است که در سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی متشکل از 103 روستا زندگی می‌کنند.

9434/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کهگیلویه و بویراحمد بارش باران زمین فرماندار شهرستان مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار

روستای توآباد در شهرستان آوج استان قزوین واقع شده و به شکل دره بین کوه‌های ینگجه محصور شده است. این روستا به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد گردشگران بسیاری به سوی خود جلب کرده است. در این روز‌های بهاری که فصل شکوفایی گل‌ها و گیاهان است. طبیعت این روستا چشم نوازی می‌کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار- قزوین

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • آیین گاوکشان 
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد