Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:39:36 GMT

تعطیلی تفرجگاه های طرقبه و شاندیز ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۵۷۳۴

تعطیلی تفرجگاه های طرقبه و شاندیز ادامه دارد

مشهد- ایرنا- فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: تفرجگاه های این شهرستان روز چهارشنبه نیز به دلیل طغیان رودخانه ها برای دومین روز متوالی تعطیل است و از اسکان مسافران در اطراف رودخانه ها جلوگیری می شود.

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت رودخانه واقع در روستاهای این شهرستان به دلیل شدت بارندگی طغیان کرده و سیلابها به سوی پایین دست روان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هم اکنون تردد در شهرهای طرقبه و شاندیز در جریان می باشد و همه راه های منتهی به این دو شهر باز است اما راه های مناطق ییلاقی مانند جاغرق و زشک به دلیل روان شدن سیلاب ها در این راهها، مسدود است.
وی گفت: آب رودخانه های مجد و مغان به سد طرق می ریزد و ظرفیت این سد در حال تکمیل شدن است که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار طرقبه شاندیز افزود: آب رودخانه های ازغد، ده بار و جاغرق نیز به سد گلستان می ریزد و از آنجا که ظرفیت این سد طی دیروز و امروز کامل شده است، دریچه آن گشایش یافت تا سرریز آب به سوی باغ وکیل آباد، مسیل خیابان نمایشگاه و کشف رود هدایت شود.
وی اظهار داشت: آب رودخانه های زشک و کنگ هم به دشت سوران می ریزد که در این دشت هفت بند آبخیز داری وجود دارد تا آب در پشت آن ها ذخیره شود.
وی گفت: تنها مشکلی که اکنون در نتیجه طغیان رودخانه ها در شهرستان طرقبه شاندیز وجود دارد، وجود پل های غیرمجاز است که توسط روستائیان بر روی رودخانه ها ایجاد شده است.
حسینی افزود: وجود پل در بالادست رودخانه ها باعث می شود سیلاب ها در ادامه مسیر خود به پل برخورد کرده و نتواند از آن عبور کند لذا آب به سوی جاده ها هدایت می شود، از این رو از دو شب قبل تاکنون همه همت راهداران به از بین بردن این پلها معطوف شده است.
وی اظهار داشت: همه اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع خطر برای مسافران انجام شده و به محص فروکش کردن آب، تلاش می شود تفرجگاه های طرقبه و شاندیز برای روزهای پنجشنبه و جمعه گشایش یابد.
شهرستان طرقبه شاندیز در نزدیک مشهد دارای 2 شهر و 20 روستای ییلاقی است.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تفرجگاه طرقبه شانديز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر از کشف جسد غرق شده جوان ۲۸ ساله اهل شهرستان پلدختر در رودخانه سیمره بخش ماژین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کرم حسنی اظهار کرد: پس از اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره در بخش ماژین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوان ۲۸ ساله، اهل شهرستان پلدختر است که در داخل رودخانه دچار حادثه و غرق شده است.

حسنی با اشاره به اینکه جسد جهت تحقیقات بیشتر تحویل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر داده شد، گفت: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان و جوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کنند و والدین نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 748839

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است