Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - سخنرانان یک همایش بین المللی در پایتخت پاکستان تاکید کردند: صلح و ثبات در منطقه نیازمند همکاری های قوی و مشترک میان جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و روسیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کنفرانس یک روزه ای با عنوان «روابط راهبردی پاکستان و روسیه» امروز (چهارشنبه) با حضور خانم تهمینه جنجوعا» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان ، سفیر روسیه در پاکستان، دیپلمات های مقیم اسلام آباد، کارشناسان پاکستانی و روسی و همچنین اساتید دانشگاهی در هتل ماریوت اسلام آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ظفر اقبال چیمه» رئیس اندیکشده چشم انداز راهبردی اسلام آباد و برگزار کننده این کنفرانس، در سخنانی گفت: اسلام آباد و مسکو تلاش می کنند تا از طریق امضای قراردادها و تفاهم های مهم فصل جدیدی را در روابط میان دو کشور آغاز کنند با این حال حجم تجارت میان دو کشور در سطح پایینی قرار دارد.
وی افزود: پاکستان با کمک جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین تلاش می کند تا نقش خود را برای ارتقای صلح و ثبات در افغانستان ایفا کند.
جنجوعا قائم مقام وزارت امورخارجه پاکستان نیز در این کنفرانس بین المللی گفت: روسیه شریک مهم منطقه ای و راهبردی پاکستان محسوب می شود. دو کشور دارای منافع مشترکی در افغانستان هستند و برقراری صلح و ثبات در افغانستان به نفع مسکو و اسلام آباد است.
وی همچنین از همکاری های گسترده اسلام آباد و مسکو در راستای تقویت تعاملات نظامی و دفاعی خبر داد و اظهار کرد: پاکستان بخشی از فرآیند مسکو است و از نقش روسیه در قبال فرآیند صلح افغانستان نیز استقبال می کند.
الکسی دیدوف سفیر روسیه در پاکستان گفت: اسلام آباد شریک مهم مسکو است و دو کشور همکاری نزدیکی برای کمک به برقراری صلح در افغانستان انجام می دهند.
وی از تلاش های پاکستان و روسیه برای ایجاد کانال مستقیم بانکی جهت تقویت روابط مشترک تجاری و همکاری ها در بخش انرژی خبر داد.
اِرینا نیکولاونا پژوهشگر ارشد آکادمی علوم و مطالعات روسیه در مسکو نیز اظهار کرد: تهران، اسلام آباد و مسکو از همکاری های متقابل و نزدیکی در سطح بین المللی برخوردار هستند.
وی افزود: ایران، پاکستان و روسیه همچنین دارای نقطه نظرات مشترکی درباره مسائل مختلف جهانی از جمله مواضع مشترک در سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای هستند.
این پژوهشگر روسی گفت: سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث تقویت مشارکت میان کشورهای اوراسیا شده است.
وی تاکید کرد: همکاری مسکو با تهران، اسلام آباد، کابل و پکن عامل مهمی برای ثبات در جنوب و آسیای مرکزی است.
وی با اشاره به حمایت روسیه از طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین، گفت: حضور روسیه در بخش انرژی پاکستان به سود این کشور است.
«عارف کمال» سفیر پیشین پاکستان در قطر و اردن نیز در این کنفرانس گفت: روسیه امروز قدرت اصلی جهان محسوب می شود در حالیکه قدرت آمریکا در سطح بین الملل رو به افول است به همین دلیل واشنگتن برای قدرت طلبی دست به جنگ های نیابتی در مناطق مختلف جهان زده است.
وی اظهار کرد: روسیه برعکس آمریکا، هرگز به دنبال تغییر نظام در دیگر کشورها به ویژه ایران و روسیه نیست. مسکو بر خلاف واشنگتن با هدف ارتقای صلح و ثبات در منطقه خواهان ایجاد پل ارتباطی میان ایران و اعراب است.
این کارشناس پاکستانی گفت: روسیه علاوه بر کمک به ارتقای صلح در منطقه می خواهد فضای بیشتری در اختیار ایران برای ایفای نقش این کشور در منطقه، قرار بگیرد.
«یولیا سوشنیکوا» مشاور مرکز مطالعات سیاسی روسیه گفت: مسکو به رغم خروج یکجانبه یکی از اعضای توافق هسته ای ایران، به این توافق پایبند می ماند.
وی ابراز امیدواری کرد که روابط فعلی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در آینده بیشتر خواهد شد.
فیاض امیر جانشین پیشین فرمانده نیروی هوایی پاکستان و رئیس فعلی دانشگاه نیروی هوایی این کشور نیز در این کنفرانس گفت: همکاری قوی میان تهران، اسلام آباد و مسکو برای برقراری صلح و ثبات در منطقه اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره روابط عالی میان ایران و روسیه، اظهار کرد: روسیه در حال همکار با کشورهای مختلف برای دستیابی به صلح و ثبات است.
آساق*274**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان روسيه صلح منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران

ال جنی دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

به گزارش کجارو، دره کال جنی در ۳۲ کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود؛ اما در تقسیم‌بندی‌های جدید در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

نام رمزآلود دره کال جنی از دو بخش «کال» و «جنی» تشکیل شده است. کال به‌معنای دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب است. به گفته بومیان این منطقه این دره در گذشته بسیار ترسناک و محل زندگی ارواح و جنیان بوده؛ به همین دلیل بخش دوم به نام این دره اضافه شده است. شکل و ساختار دره به‌گونه‌ای است که وزش باد (به‌ویژه در هنگام شب که شدت بیشتری می‌گیرد) و عبور آن از میان شکاف‌های دره، باعث به وجود آمدن صدا‌های عجیب و غریبی می‌شود. اهالی این منطقه در گذشته در واقع صدای وزش باد را در میان سنگ‌ها می‌شنیدند؛ صدا‌هایی عجیب و غریب و رعب‌انگیز که آن‌ها را از حضور جن‌ها در این دره مطمئن می‌کرد.

دره جنیان به‌شکل حرف V انگلیسی است. این دره که از معروف‌ترین دره‌های ایران به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است