Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نشست سران عرب در تونس گفت که فلسطین و جولان در رأس برنامه‌های این نشست قرار دارد. ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، "محمود الخمیری" سخنگوی نشست سران عرب که قرار است یازدهم فروردین در تونس برگزار شود گفت: «با توجه به رایزنی های نمایندگان در روز چهارشنبه انتظار می رود که در این نشست تصمیماتی قوی تر از گذشته درباره مسئله فلسطین اتخاذ شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «بین کشورهای عربی این اجماع وجود دارد که اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی در تضاد با قوانین بین المللی است. این اقدام یکجانبه مانند به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اقدامی محکوم است و اعراب تلاش‌هایی را برای مقابله با اینگونه اقدامات که تهدیدی برای نظام بین الملل است انجام خواهند داد و وزیران خارجه عرب در نشست های خود ساز و کارهای محکومیت این تصمیم را بررسی خواهند کرد».

برگزاری نشست سران اردن، مصر و عراق در قاهره

الخمیری گفت که بر سر پیش نویس بیانیه هایی که درباره اوضاع لیبی، سوریه، یمن، موضوع فلسطین، مسئله جولان، حمایت از کشورهای عربی مانند سودان و موضوع آوارگان به دبیرخانه نشست تونس ارسال شده است، توافق وجود دارد.

وی بررسی بحران در روابط قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جریان نشست تونس را رد کرد.

الخمیری درباره اوضاع فلسطین و کمک اقتصادی برای کاهش مشکلات فلسطینیان، گفت که در جریان نشست سران عرب در تونس درباره مقدار و شکل کمک مالی که به فلسطین خواهد شد، بحث و تبادل نظر می شود.

"محمود عفیفی" سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب چند روز قبل گفت که مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در دستور کار نشست سران عرب که قرار است سی و یکم ماه جاری میلادی در تونس برگزار شود، نیست.

وی در نشستی خبری گفت: «تاکنون 20 موضوع و پرونده در دستور کار نشست سران عرب در تونس است و نشست های مقدماتی برای برگزاری نشست تونس از بیست و ششم ماه جاری آغاز می شود».

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان