Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-دانشگاه الزیتونه تونس با پیشنهاد رئیس جمهوری این کشور برای اعطای دکترای افتخاری به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری تونسی حقائق آنلاین، درحالی که تونس برای برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در نشست 31 مارس (11 فروردین 98) در این کشور آماده می شود، دانشگاه الزیتونه تونس با پیشنهاد« الباجی قائد السبسی» رئیس جمهوری این کشور برای اعطای دکترای افتخاری به شاه عربستان مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش رئیس جمهوری تونس به این دانشگاه پیشنهاد کرده بود که پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب دکترای افتخاری دانشگاه الزیتونه به شاه سعودی اعطا شود.
«هشام قریسة» رئیس دانشگاه الزیتونه ضمن مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرد که این تصمیم گیری به دلیل موضع این دانشگاه برای دور ماندن از قضایای سیاسی و استقلال آن است و این تصمیم گیری برای ضدیت با دولت و موسسات آن نیست بلکه حفظ بی طرف این دانشگاه است.
وی اضافه کرد که دانشگاه الزیتونه دکترای افتخاری را تنها به شخصیت های علمی اعطا می کند و دولت تونس می تواند به روش های دیگری از ملک سلمان تکریم کند.
رسانه های تونسی پیش از این از فشار رئیس جمهوری تونس برای اعطای دکترای افتخاری دانشگاه الزیتونه به ملک سلمان خبر دادند.
دفتر ریاست جمهوری تونس روز دوشنبه اعلام کرد که ملک سلمان روز پنجشنبه به تونس سفر خواهد کرد تا با الباجی قاید السبسی و یوسف الشاهد نخست وزیر این کشور پیش از نشست سران اتحادیه عرب دیدار کند.
وزارت خارجه تونس اعلام کرد که هیأتی یک هزار نفری در این سفر ملک سلمان را برای مشارکت در نشست سران اتحادیه عرب که به دنبال آن همایش اقتصادی عربی- چینی در دوم آوریل برگزار می شود، همراهی خواهد کرد.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پیش از این در نوامبر 2018 پیش از مشارکت در اجلاس گروه 20 در آرژانتین از تونس دیدار کرد.
سفر محمد بن سلمان به تونس با استقبال سرد مردم این کشور و اعتراض با شیوه‌های مختلف همراه بود.
این نخستین تور خارجی ولیعهد عربستان بعد از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول بود.
خاورم**9366**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تونس عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

منبع: ایران

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی