Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:06:51 GMT

اجلاس آسیایی بوائو با حضور ایران در چین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۹۳۵۱

اجلاس آسیایی بوائو با حضور ایران در چین آغاز شد

بوائو- چین- ایرنا- اجلاس آسیایی بوائو با حضور بیش از دو هزار نفر از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی جهان و با سخنرانی «لی که چیانگ» نخست وزیر چین صبح امروز ( پنجشنبه) در شهر بوائو در جنوب این کشور آغاز شد.

در این اجلاس «سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که به دعوت رسمی طرف چینی به بوائو سفر کرده است به عنوان نماینده ایران حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا ؛ اجلاس بوائو یکی از مهمترین مجامع و همایش های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای دنیا به حساب می آید که تا روز 30 مارس (10 فروردین) ادامه دارد.
مجمع آسیایی بوائو به عنوان مهمترین مجمع اقتصادی آسیا، در سال 2001 در شهری به همین نام در جنوب چین تاسیس شد.
هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از موسسان آن به شمار می رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک و نهایتا تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با دنیا است.
طبق اساسنامه، مجمع آسیایی بوائو، محلی برای گفت و گوی چهره‌های سیاسی، رهبران تجاری، دانشگاهیان و شخصیت‌های معروف محافل آسیایی قلمداد می شود.
این مجمع از نظر پوشش جغرافیایی، کشورهای آسیایی را در بر می‌گیرد اما در عین حال کشورهای خارج از آسیا نیز می توانند به عضویت آن در آیند.
در جریان این نشست 'لی بای دونگ' دبیر کل کنفرانس سالانه مجمع آسیایی بوآئو گزارش کار مربوط به فعالیت های اقتصادی این کنفرانس را برای شرکت کنندگان ارایه کرد.
بررسی وضعیت اقتصادی آسیا و جهان در سال 2019 میلادی، گزارش کار صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای بین المللی درباره کاهش رشد اقتصادی جهان در دو سال آینده، مقابله با چالش های اقتصادی دیجیتالی در عصر جهانی، راه های گسترش همکاری های اقتصادی بین کشورهای آسیا و جهان از جمله موضوعات این اجلاس است.
توسعه اقتصادی چین و تاثیر آن بر جهان، چین موتور محرکه اقتصادی، همکاری های فزاینده تجاری و اقتصادی در عصر جهانی شدن، استفاده از نوآوری و فناوری های پیشرفته برای کمک به رشد کشورها، برگزاری میزگرد شرکت ها و موسسات خصوصی و 40 سال اصلاحات و 70 سال تاسیس چین نو از دیگر برنامه ها و دستورهای کاری کنفرانس بوائو است.
قرار است در این اجلاس درباره آموزش و پرورش، بهداشت عمومی، فناوری، ابداعات، اقتصاد جهانی، چالش ها و فرصت ها، امور مالی و بانکی، سرمایه گذاری، مخابرات و ارتباطات، کشاورزی و تولید و خرده فروشی بحث و رایزنی شود.
برگزاری نشست درباره اصلاحات سازمان تجارت جهانی، مقررات سازمان، اصول و راهبردهای اصلاحاتی سازمان، حمایت از تجارت جهانی، تجارت بین المللی و نقش کشورهای در حال رشد در اقتصاد دنیا، نشست فناوری های هوشمند و نقش آن در جوامع انسانی، نشست راه ابریشم و پیش به سوی جهانی شدن، سرمایه گذاری و ساخت تاسیسات زیربنایی در این مسیر و گشایش بخش های خدمات مالی و بانکی چین به روی آسیا و دیگر کشورها از دیگر نشست های حاشیه ای اجلاس محسوب می شود.
انرژی، امنیت مسیرهای دریایی منطقه و اقیانوس آرام، تجارت و ارزش های اجتماعی، بهداشت و سالمندی، تولید، مراقبت های بهداشتی، صنایع خودروسازی و خودروهای برقی، آینده اقتصادی دنیا، نقش زنان در جوامع، چین و آ سه آن، مصرف، تقاضا و رشد پایدار در مناطق شهری و روستایی از دیگر موضوعات قابل بحث در این همایش است.
مدیرعامل ایرنا فردا (جمعه) نیز در همایش سران رسانه های آسیا که با حضور شماری از مدیران رسانه های آسیا و کشورهای دیگر در بوائو آغاز می شود، سخنرانی می کند.
آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين اجلاس بوائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است