Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طی چند روز اخیر و در اثر بارندگی و جاری شدن سیل ۱۸۵ میلیارد ریال به زیربخش‌های کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.

وی گفت : با توجه به پیش بینی و اطلاع رسانی صورت گرفته در خصوص احتمال سیل؛ از میزان خسارت تا حد قابل توجهی پیشگیری شده و عمده خسارت ناشی از طغیان آب رودخانه‌ها و تخریب واحد‌های سنتی پرورش دام می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آب گرفتگی اراضی کشاورزی غالبا گندم، جو و کلزا بوده افزود: در سطح حدود ۸ هزار هکتار آب گرفتگی مزارع داشتیم که بر اساس برآورد اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به این اراضی وارد شده است.

وی افزود: بیشتر اراضی خسارت دیده در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو، روانسر، گیلانغرب، سرپل ذهاب، صحنه، سنقروکلیایی و کنگاور می‌باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اراضی یاد شده، در شهرستا‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب آب گرفتگی باغات در سطح حدود ۵۱۰ هکتار رخ داده که حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد خسارت شده؛ همچنین در شهرستان دالاهو نیز بارش تگرگ در حدود ۱۰۰ هکتار باغ حدود ۲ و نیم میلیارد ریال خسارت زده است.

حاتمی با بیان اینکه ۱۴۱ راس دام سبک در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه و عشایر کوچ رو همچنین ۲ راس دام سنگین نیز در شهرستان دالاهو با برآورد خسارت حدود ۲ و نیم میلیارد ریال؛ تلف شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به خسارت وارده به واحد‌های تولیدی دامپروری پرداخت و گفت: ۱۳ واحد شامل ۱۱ واحد سنتی و ۲ واحد صنعتی خسارت دیده اند که حدود ۱ میلیارد ریال برآورد خسارت شده که در شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب و سنقروکیلیایی فعالیت دارند.

وی افزود: این واحد‌ها از ۵ تا صد درصد تخریب شده اند که واحد‌های تخریبی کلا شامل اسطبل‌های سنتی می‌باشد.

حاتمی با اشاره به اینکه سیل اخیر به انهار و کانال‌های آبرسانی مزارع و باغات و لایروبی کانال‌ها در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپلذهاب خسارت زده گفت: سطح خسارت به میزان ۳۵ کیلومتر بوده که ۸ میلیارد ریال برای آن براورد خسارت شده است.

وی خسارت وارده به بخش شیلات و تلفات آبزیان را حدود ۵۱ هزار قطعه به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال خسارت اعلام کرد.

حاتمی اضافه کرد: همچنین خسارت به جاده‌های بین مزارع شیلاتی به میزان ۱۰۰ متر و نیم میلیارد ریال برآورد شده است.

حاتمی در ادامه خسارت وارده به جاده‌های بین مزارع کاشت درختان منابع طبیعی را ۱۴۴ کیلومتر به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خسارت عشایر استان افزود: خسارت وارده به جاده‌ها و راه‌های عشایری به میزان ۲۵۰ کیلومتر و یک میلیارد ریال؛ همچنین ۲۰ تخته سیاه چادر عشایر کوچ رو به مبلغ یک میلیارد ریال براورد خسارت شده است.

وی در پایان از خسارت به ۳۰ دهنه پل مربوط به امور عشایری و عشایر کوچ رو با برآورد خسارت به مبلغ یک و نیم میلیارد ریال خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

در اثر بارندگی و جاری شدن سیل ۱۸۵ میلیارد ریال به زیربخش‌های کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر مهمور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در گشت مشترک اداره صمت و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل