Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه نوروزی امسال به اول جاده هفت باغ عزیمت کرد تا در آنجا خودنمایی کند، اما به واقع به حاشیه سپرده شد و استقبال از آن کمتر از سال گذشته شد موضوعی که بسیاری از غرفه داران این نمایشگاه بر آن تاکید داشتند و گله مند از این جابجایی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛نوروز ۹۸ هم از راه رسید، شهرکرمان نیز خود را به همراه سایر شهرهای کشور برای مهمان نوازی آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه ی گنجعلیخان از حمام و ضرابخانه گرفته تا مسجد و بازار از جمله مکان های دیدنی است که از نیاکان ما کرمانیها به جا مانده تا از دیدن این آثار علاوه بر لذت بردن از هنرشان به توانمندی ها و استعداد آن ها پی ببریم.

البته این تنها آثار تاریخی نیستند که از میهمانان کرمانی میزبانی می کند بلکه به همت شهرداری همواره نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی در کرمان دایر می شود، نمایشگاهی که سعی بر آن دارد هنر ، توانمندی های دستی و خوراکیهای اصیل کرمانی را در معرض نمایش میهمانان کرمانی قرار دهد. این نمایشگاه چند سالی بود که در کنار یخدان مویدی یکی از جاذبه های گردشگری کرمان برگزاری می شد اما به دلیل ترافیک در این مکان، نبود پارکینگ مناسب و همچنین به دلیل دیده نشده یخدان مویدی، مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری کرمان، امسال موقعیت مکانی نمایشگاه نوروزی را تغییر دادند.

 

نمایشگاهی که به اول جاده هفت باغ عزیمت کرد تا در آنجا خودنمایی کند، اما به واقع به حاشیه سپرده شد و استقبال از آن کمتر از سال گذشته شد موضوعی که بسیاری از غرفه داران این نمایشگاه بر آن تاکید داشتند و گله مند از این جابجایی بودند.

یکی از غرفه داران در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان گفت: ” استقبال از این نمایشگاه در مقایسه با سالهای گذشته زمین تا آسمان فرق دارد و جالب است بیشتر افرادی که دیدن می کنند کرمانی های خودمان هستند و حتی نسبت به سال گذشته تا کنون گردشگر کمتری به دیدن این نمایشگاه آمده است”

اگر چه محتوای این نمایشگاه نیز بر استقبال کم از آن دامن زده بود، نمایشگاهی که بیشتر انحصار شده بود به زیورآلات سنگی ، چوبی و یا کیف های چرمی و عروسک های بافتنی… و یکی، دو غرفه ی پته ؛ مابقی آن را هم خلاصه در روسری فروشی و لباس فروشی و غرفه های خوراکی شده بود.

سوال اینجاست اگر قرار است در چنین نمایشگاه هایی از کرمان و کرمانیها بگوییم، پس غرفه ی قوتوو و کلمپه ی کرمانی و یا هنر دستی کرمانی های بر روی مس کجا بودند؟

زهرا باقری دختر جوانی بود که حاضر به مصاحبه با ما شد، او می گفت: “بیش از هر چیزی در این نمایشگاه غرفه های زیور آلات بود که دیده می شد و در مقایسه با سال گذشته بسیار ضعیف بود، اگر چه چند غرفه هم کلا خالی بود”

حال این مسئولین برگزار کننده ی نمایشگاه هستند که باید تصمیم بگیرند برای سال آینده بهتر عمل کنند ، حداقل آن چیزی را به نمایش بگذارند که قرار است یک گردشگر با آمدن به کرمان، آن را درک کند وبا دیدن آن با هنر و اصالت کرمان بیشتر آشنا شود.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو