Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت ۲۰۰ گروه «خودیار» زنان و دختران سرپرست خانوار در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شایسته کرمخانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در ایران بر طبق آمار سرشماری سال ۷۵ تنها ۵.۸ درصد از خانوارها را زنان تشکیل می‌دادند اما برطبق سرشماری سال ۹۰ تعداد زنان سرپرست خانوار به ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار نفر رسیده است یعنی حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ درصد کل خانوارها در ایران را تشکیل می‌دهند.

مسئول دفتر زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: آمار سال ۹۵ نشان می‌دهد که از بین ۲۴ میلیون خانوار، حدود ۳ میلیون نفر زن سرپرست خانوار می‌باشند.

وی عنوان کرد: تعداد خانواده‌های با سرپرست مرد در سال ۸۵ تا سال ۹۵ به میزان ۱.۳۴ درصد رشد داشته و این در حالی است که رشد تعداد زنان سرپرست خانوار ۶.۸۶ درصد بوده که آمار بسیار بالایی است.

کرمخانی مهمترین علل سرپرستی زنان را با ۴۲ درصد از کار افتادگی همسران اعلام و تصریح کرد: فوت همسر ۳۶ درصد در رده بعدی و اعتیاد همسر، متواری شدن، خیانت، ازدواج مجدد مرد و رها نمودن خانواده و ده‌ها مورد دیگر به ترتیب از دیگر علل سرپرستی زنان محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: از نظر اقتصادی ۴۳ درصد از زنان سرپرست خانوار در دو دهک اول درآمدی قرار دارند.

مسئول دفتر زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۵۲ گروه همیار و بیش از ۲۰۰ گروه خودیار وجود دارد، بیان داشت: گروه‌های همیار زنان و دختران سرپرست خانوار در قالب گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفرهبا همراهی و آموزش مددکاران اجتماعی به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشغول می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر توانمندسازی گروهی در قالب گروه‌های همیار، در استان کرمانشاه در ۸ شهرستان طرح توانمند سازی تأمین مالی خرد جهت زنان روستایی به منظور پیشگیری از فقر و مهاجرت، زنده نگهداشتن فرهنگ فلکلور در بین روستاییان از سال ۹۲ به اجرا در آمده است.

کرمخانی ضمن اشاره به اینکه این طرح شامل تمامی زنان روستایی می‌شود و محدودیت خاصی ندارد، افزود: گروه‌ها در قالب افراد ۱۵ تا ۲۰ نفری به فعالیت‌های اقتصادی مشغول می‌شوند و با کمک تسهیلگران آموزش‌های لازم را فرا گرفته و در نهایت بدون وثیقه و ضامن از بانک کشاورزی مبادرت به دریافت وام می‌کنند که به نوبه خود موجب شکل گیریسرمایه اجتماعی در بین جامعه روستایی می‌شود.

وی از جمله فعالیت خودیاران در روستاها را قالی بافی، کشاورزی پرورش ماهی و طیور عنوان کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این جشنواره با شرکت ۴۲ گروه سرود کودک و نوجوان از استان قزوین و ۲۰ گروه هم از کلان شهر‌های کشور به کار خود پایان داد.

رتبه‌های اول تا چهارم این جشنواره متعلق به ۳ گروه دختران و ۴ گروه پسران از استان قزوین است.

 ۳ گروه از کلان شهر‌ها هم برگزیده این جشنواره شدند.

این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی با زبان هنر و با موضوعات حفظ اموال عمومی، صدق در کلام و رفتار، فرهنگ استفاده از دوچرخه، حفظ و گسترش فضای سبز، رعایت حق همسایه و تفکیک زباله از مبدا برگزار شد.

این جشنواره در دو گروه دختران و پسران استانی و کلان شهر‌ها به طور جداگانه داوری شد.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهید علی جهانشاهی، حامد حدادی، مسعود کاظمی و ناصر انجرانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند