Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:35:43 GMT

سردرگمی بابلی ها پس از گذشت 9 روز از قطعی آب

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۱۸۵۲

سردرگمی بابلی ها پس از گذشت 9 روز از قطعی آب

به گزارش ایرنا بعد از بارش شدید باران و وقوع سیلاب اخیر و کدورت آب سد البرز 500 لیتر در ثانیه آب شرب از مدار مصرف بابلی ها خارج شده که این امر زمینه قطعی آب را ببار آورده و بعد از گذشت 9 روز هنوز رفع نشده است.
تصفیه خانه موقت بابل در روستان طلوت از توابع بخش بابلکنار قادر به تصفیه آب های کدر نمی باشد و خارج شدن این تصفیه خانه از مدار زمینه بی آبی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل مرکز معلولین شفیع زاده امیرکلای بابل به خبرنگار ایرنا گفت: در این مرکز 50 معلول ایزوله وجود دارد و قطعی آب 9 روزه برای این مرکز بسیار مصیبت بار است.
سید مجتبی قریشی افزود: معلولین ایزوله باید هر 48 ساعت یک بار استحمام کنند که قطعی آب این مشکلات را برای ما مضاعف کرده است.
وی بیان کرد: برای مصرف آب شرب این معلولین آب معدنی خریداری می شود که هزینه های آن نیز برای مرکزی که به کمک خیرین اداره می شود مشکل ساز شده است.
قریشی اظهارداشت: در حال حاضر با بشکه های بزرگ، آب را به مرکز منتقل می کنیم و در صورت خالی شدن مخزن توسط این بشکه ها مخزن ها را پر می کنیم.
رضا صادقی یکی از اهالی روستای درزیکلای آخوندی بابل به خبرنگار ایرنا گفت: به مدت 9 روز است که از لوله یک قطره آب نمی آید و در منزل آب هم برای خوردن و هم برای شستشو نداریم و این امر مسائل شرعی و نظافتی ما را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: خریداری آب معدنی برای یک خانواده شش نفره هزینه های زیادی دارد و در حال حاضر آب های غیر شرب را از طریق تانکرها برطرف می کنیم.
وی بیان کرد: از مسئولین مجددانه تقاضا داریم به هر شکلی که صلاح می دانند این مشکل را حل کنند و ادامه این روند برای ما غیر قابل تحمل است.
فرماندار بابل به خبرنگار ایرنا گفت: کدورت آب سد البزر به طور کامل برطرف نشده است و برای حل مشکل یک لوله بزرگ از بالای سد البرز که کدورت کمتری دارد به تصفیه خانه موقت در طلوت هدایت شده که 150 لیتر در ثانیه آب را وارد مدار می کند.
قربانعلی ولیزاده بورا بیان کرد: این امر مشکل قطعی آب شرب بابل را کمتر کرد ولی به طور کامل برطرف نکرده است و از امروز یک لوله دیگر هم از بالای سد البرز 150 لیتر در ثانیه برای هدایت به تصفیه خانه موقت بابل، نصب شده که امیدواریم این امر بتواند مشکل آب شرب را تا حدود زیادی برطرف کند.
وی گفت: اگر بخواهیم مشکل آب شرب بابل به طور کامل برطرف شود باید تصفیه خانه بزرگ بابل به مرحله افتتاح برسد که امیدواریم اعتبار یک هزار میلیارد ریالی که برای تکمیل تصفیه خانه بزرگ بابل در نظر گرفته شد به زودی ابلاغ شود تا با تکمیل این طرح که ظرفیت تصفیه یک هزار و 500 لیتر در ثانیه را دارد نه تنها مشکل آب شرب بابل بلکه شهرهای گروه الف را نیز برطرف خواهد کرد.
برای تصفیه خانه بزرگ بابل برای آبرسانی به شهرهای گروه الف و خط انتقال آن تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران شامل بابل، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار حدود 55 کیلومتر دارای لوله گذاری است. 
عملیات اجرایی تصفیه خانه بزرگ آبرسانی به شهرهای گروه الف در سال 88 در درونکلای غربی بخش بابلکنار آغاز شد که در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
7343/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خانواده آب بابل قطعی تصفیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر