Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@22:39:21 GMT

درد بعد از رابطه جنسي در زنان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۲۷۰۲

درد بعد از رابطه جنسي در زنان

خبرگزاري آريا -

اگر بيماري التهابي لگن داشته باشيد ممکن است بعد از رابطه جنسي احساس درد کنيد
درد در طول رابطه جنسي بسيار رايج است و دلايل متعددي مانند بيماري، عفونت، مشکلات رواني يا جسمي مسبب اين درد هستند. درد در واژن حين رابطه جنسي مي‌تواند به علت يائسگي (تغيير در سطح ترشح هورمون‌ها در اين دوره موجب خشکي واژن مي‌شود)، کمبود تحريک جنسي، واژينيسموس يا انقباض غير ارادي واژن، سوزش واژن يا آلرژي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رابطه جنسي بخش مهمي از ازدواج است ولي اگر در زمان رابطه و بعد از آن احساس درد داشته باشيد احتمالا مي خواهيد از آن اجتناب کنيد. يک رابطه جنسي دردناک باعث مي شود که زن از هر گونه رابطه جنسي واژينال مجدد اجتناب کند که مي تواند تاثيري منفي روي روابط داشته باشد. دلايل زيادي هستند که باعث ايجاد درد در رابط جنسي مي شوند. درد ممکن است در کليتوريس، واژن يا لابيا باشد پس بهترين کار اين است که علت اين درد را پيدا کنيد.
بارداري
برخي از زنان در دوران بارداري بعد از رابطه جنسي دچار شکم درد مي‌شوند، بنابراين اگر اين مشکل شماست بايد اول بفهميد باردار هستيد يا نه. سونوگرافي مي‌تواند بارداري‌تان را تائيد کرده و مشخص کند آيا شکم دردتان ناشي از بارداري خارج از رحم است (يعني زماني که تخمک بارور در بيرون از رحم جا مي‌گيرد). يک احتمال ديگر نيز سقط جنين پيش از 20 هفته است.
از نظر جنسي تحريک نشده ايد
اگر به طور کامل تحريک نشده باشيد ممکن است در زمان رابطه جنسي يا بعد از دخول احساس درد کنيد. اگر به درستي تحريک نشده باشيد واژنتان خشک مي ماند و در نبود روان کننده کافي هنگام دخول دچار التهاب مي شويد که باعث درد در زمان دخول و بعد از آن مي شود. بنابراين بهتر است در اين زمينه با شريکتان صحبت نموده و زمان بيشتري براي پيش نوازي صرف کنيد تا به اندازه کافي روان کننده در واژن ترشح شود يا اين که از لوبريکانت استفاده نماييد.
بيماري التهاب لگن
اگر بيماري التهابي لگن pelvic inflammatory disease يا به اختصار PID داشته باشيد ممکن است بعد از رابطه جنسي احساس درد کنيد. اين التهاب معمولا به دليل بيماري جنسي کلامديلا Chlamydia است. التهاب لگن به لوله هاي رحمي و رحم هم انتقال پيدا کرده و منجر به ملتهب شدن اين اعضا مي شود که در اين صورت باعث ايجاد درد در زمان رابطه جنسي و گاهي بعد از آن خواهد شد.
جابجايي آي يو دي
آي يو دي (ابزار درون رحمي پيشگيري از بارداري) اگرکاملا يا کمي از موقعيت خود جابجا شود باعث ايجاد درد‌هاي شکمي بعد از رابطه جنسي خواهد شد. اين جابجايي احساس فشار و سوزش دردناک ايجاد مي‌کند. آي يو دي ممکن است در قسمت ديگري از ديواره رحم در گردنه‌ي آن قرار بگيرد که اين حالت نيز دردناک است. سونوگرافي واژينال مي‌تواند جاي آي يو دي را مشخص کند. اگر آي يو دي جابجا شده باشد بايد درآورده شود.
اندومتريوز Endometriosis زماني بوجود مي آيد که بافت داخل رحم دچار رشد مضاعف شود و ساير اندام هاي بدن را تحريک کند و منجر به رابطه جنسي دردناک، درد کف لگن و قاعدگي هاي دردناک خواهد شد.

يک رابطه جنسي دردناک باعث مي شود که زن از هر گونه رابطه جنسي واژينال مجدد اجتناب کند
بيماري التهابي لگن
اگر به تازگي دردي در پايين شکم و لگن‌تان داريد، واژن‌تان بوي ناخوشايندي مي‌دهد و حين رابطه جنسي درد و خونريزي داريد بايد از بابت اين بيماري التهابي معاينه شويد. رابطه جنسي مي‌تواند اين عارضه را تشديد کند و موجب درد بي‌حس کننده‌اي در پايين شکم شود. اگر چنين درد شديدي داريد فورا به پزشک مراجعه کنيد، چون معمولا خود به خود برطرف نمي‌شود و نياز به يک دوره درمان با آنتي بيوتيک دارد
يست يا فيبروم
فيبروم ها تومورهاي غير سرطاني هستند که در رحم رشد مي کنند و معمولا بي ضرر و بدون علامت هستند. کسيت ها معمولا در تخمدان رشد مي کنند. گاهي اوقات کيست و فيبروم باعث درد شديد به خصوص بعد از رابطه جنسي مي شوند. فيبروم ها مي توانند منجر به خونريزي شديد در زمان قاعدگي و حتي خونريزي بين دوره هاي قاعدگي شود. گاهي اوقات به علت پاره شدن کيست هنگام رابطه جنسي احساس درد شديدي خواهيدداشت. اگر چنين مشکلي داشتيد بهتر است به پزشک مراجعه نماييد.
عفونت مجاري ادراري
اين عفونت معمولا بي‌خطر مي‌تواند منجر به احساس سوزش يا درد در ميان شکم، قبل، حين و بعد از رابطه جنسي شود. افرادي که در معرض عفونت هستند يا اخيرا چندين بار پشت سرهم رابطه جنسي داشته‌اند، ممکن است دچار عفونت مجاري ادرار شوند. بعد از بروز علائم بايد به پزشک مراجعه کنيد، زيرا يک دوره درمان با آنتي بيوتيک براي جلوگيري از شدت گرفتن عفونت و رسيدن آن به کليه‌ها لازم است.
علت هاي رواني و عاطفي
استرس خانم ها، عاملي است که باعث سفت شدن عضلات کف لگن و درد رابطه جنسي مي شود. احساس ناامني، افسردگي، اضطراب، خود کم بيني، عدم رضايت از خود، روابط ناسالم و ترس از برقراري رابطه جنسي علت هاي رواني و عاطفي رابطه جنسي دردناک هستند.
عفونت واژن يا واژينيت
واژينيت نوعي التهاب واژن است که مي‌تواند تاثيري منفي بر رابطه جنسي بگذارد. شايع‌ترين علت ايجاد واژينيت عفونت است اما گاهي حساسيت به برخي شوينده‌ها، عطر و کاندوم‌هاي لاستيکي نيز مي‌تواند موجب واژينيت شود.

پارگي يا زخم واژن مي‌تواند علت درد بعد از رابطه جنسي باشد
بيماري التهابي لگن يا PID
PID عفونتي است که از طريق گردن رحم از واژن عبور کرده و به رحم مي‌رسد و از آنجا به لوله رحم رفته و تمامي اين نواحي را ملتهب مي‌سازد، چنين شرايطي رابطه جنسي را بسيار دردناک مي‌کند. PID بايد سريعا درمان شود چون مي‌تواند نشانه عفونت‌هاي ديگري باشد.
پارگي يا زخم واژن
پارگي يا زخم واژن اغلب به دليل خود رابطه جنسي روي مي‌دهد که مي‌تواند علت درد بعد از رابطه جنسي نيز باشد. براي پيشگيري از اين نوع آسيب، هر وقت دچار خشکي واژن شديد از لوبريکانت يا روان کننده استفاده کنيد. از کجا بايد بدانيد دچار پارگي يا جراحت واژن شده‌ايد؟ عصب‌هاي ديواره‌ي واژن مي‌توانند پايين شکم را دردناک کنند، اما خونريزي نيز مي‌تواند بروز کند. خونريزي و حالت تهوع را بايد جدي بگيريد و به پزشک مراجعه کنيد تا در صورت نياز به بخيه اين درمان انجام شود.
آيا ممکن است مردان نيز هنگام رابطه جنسي درد داشته باشند؟
بله! مردان نيز ممکن است به دلايل زير حين رابطه درد بکشند:
– اختلالات پوستي مانند اگزما و پسوريازيس
– برفک که احتمالا شريک جنسي‌شان نيز به آن دچار است.
– برخورد با IUD يا جابه‌جايي IUD در واژن
– بيماري پيروني که اختلالي مردانه است و موجب خم شدن آلت تناسلي مي‌شود.
گردآوري: بخش سلامت بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!

روزنامه هفت صبح در حاشیه دادگاه تتلو نوشته است: این بار عکس‌های دادگاه تتلو یک تفاوت اساسی با دادگاه جلسه قبل نشان می‌داد اینکه دیگر خبری از ریش نسبتا انبوه و مو‌های دوباره درآمده نبود و امیرحسین مقصودلو با سر و رویی تراشیده در برابر قاضی افشاری ظاهر شد. 

خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی این بازگشت ظاهری تتلو را به قبل از دوران بازداشت به تغییر محل زندانی شدنش ربط می‌دهند و می‌گویند احتمالا او تا زمان رسیدن دادگاه اول در بازداشتگاه بوده و هنوز به امکانات بند دسترسی نداشته است، اما قبل از دادگاه تازه به بند رفته و آنجا امکان اصلاح سر و صورتش را پیدا کرده است.

نکته دیگری که در رابطه با تصاویر منتشر شده از دادگاه تتلو به چشم آمد حضور نداشتن خانواده‌اش بود. در دادگاه قبلی عکس‌هایی از مادر و خواهر تتلو در دادگاه دیده می‌شد و اتفاقا جلب توجه زیادی هم کرد، اما اینبار خبری از این عکس‌ها نبود

tags # امیر تتلو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کسی جیمی‌جامپ بازی پرسپولیس را بغل نکرد و دستگیر شد!
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس