Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با وقوع سیل در استان‌هایی مانند گلستان و مازندران، بررسی‌های این معاونت برای تعیین میزان خسارت به هنرمندان صنایع دستی و کارگاه‌های این هنرمندان آغاز شد و به صورت میدانی کارگاه‌های این هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت.

تمام کارگاه‌های شهری و روستایی در استان گلستان به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع از ۱۸۰۸ کارگاه از نزدیک بازدید شد و ضمن گفت و گو با هنرمندان صنایع دستی، میزان خسارت وارد شده به کارگاه‌ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان مازندران نیز کارگاه‌های شهر و روستایی این استان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و میزان خسارت وارد شده به این کارگاه‌ها در شهرهای سوادکوه، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه و … به طور دقیق بررسی و تعیین شد.

در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، متأسفانه سیل به ۱۸۰۸ کارگاه صنایع دستی در استان گلستان آسیب رسانده که برآورد ریالی این خسارات ۱۲۶ میلیارد تومان است. این درحالی است که خوشبختانه میزان خسارت سیل در استان مازندران به کارگاه‌های صنایع دستی نسبت به استان گلستان، زیاد نبود و در مجموع بر اساس برآوردهای ریالی، سیل ۵ میلیارد تومان به کارگاه‌های صنایع دستی این استان خسارت وارد کرده است.

خسارت‌های وارد شده به کارگاه‌های صنایع دستی در دو استان گلستان و مازندران به ستاد بحران اعلام شد و خسارت‌های وارد شده به هنرمندان صنایع دستی و کارگاه‌های آنها جبران خواهد شد.

خسارت‌های وارد شده به هنرمندان صنایع دستی و کارگاه‌های آنها، با اعطای تسهیلات بلاعوض و یا ارزان قیمت جبران خواهد شد و از هنرمندان صنایع دستی حمایت‌های لازم و همه جانبه به عمل خواهد آمد.

در استان‌هایی که دچار سیل نبودند، بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی برپا شد و که این بازارچه‌ها با استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی رو به رو شد و میزان فروش بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر 4577427 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه