Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:34:27 GMT

«بادیگارد» آغازگر چهارمین هفته فیلم ایران در بوسنی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۴۱۱۷

«بادیگارد» آغازگر چهارمین هفته فیلم ایران در بوسنی

چهارمین هفته فیلم ایران در بوسنی در حالی در شهر سارایوو آغاز به کار کرد که علاوه بر «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، سه فیلم دیگر در طول این جشنواره‌ی پنج روزه به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در بوسنی، در چهارمین هفته فیلم ایران در بوسنی که با مشارکت صدا و سیمای ایران در بوسنی و هرزگوین و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، نمایش فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز کننده این هفته‌ی فیلم در سینما سیتی شهر سارایوو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود حیدری - سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین - در سخنانی در آئین افتتاح این هفته فیلم، گفت: خوشحالیم که همزمان با آغاز سال نو در ایران و آغاز بهار طبیعت رویداد فرهنگی دیگری در بوسنی و هرزگوین رقم می‌خورد. هنر در زمینه‌های مختلف از ادبیات گرفته تا موسیقی و تئاتر و سینما هر گاه با فرهنگ غنی همراه باشد و دغدغه‌های انسانی را خلق کند اثری جاودان از خود به جا می‌گذارد.
 

وی با بیان این‌که سینمای ایران مانند سایر هنرهای ایرانی از آنجایی‌که پشتوانه فرهنگی غنی دارد برخلاف سینمای غرب که تکیه اصلیش به صحنه‌های مبتذل و یا خشونت آمیز است توانسته آثار ماندگاری را از خود به جای بگذارد، افزود: امیدوارم این قبیل برنامه‌های فرهنگی و هنری بتواند زمینه‌های شناخت هرچه بهتر دو ملت ایران و بوسنی و هرزگوین از یکدیگر را بیش از پیش فراهم کند.

نوری - رایزن فرهنگی سفارت ایران در بوسنی - نیز در سخنانی اظهار کرد: سینمای ایران سینمای اخلاق و معرفی معارف انسانی به حساب می‌آید که همیشه دغدغه طرح موضوعات انسانی و مکارم اخلاقی را داشته و در طول چهل سال گذشته توانسته است با طرح این مضامین، سینمای معناگرایانه را در دنیا حفظ کرده و روح‌های متعالی و صیقل یافته در سراسر دنیا را به خود جذب کند.
او با ابراز امیدواری برای استقبال از این میوه تازه‌ی درخت دوستی فرهنگ ایران و بوسنی و هرزگوین ادامه داد: فیلم‌هایی که در طول این هفته به نمایش در می آیند از ژانرهای مختلف سینمایی انتخاب شده‌اند تا از یک سو با پیشرفت‌های سینمای ایران در زمینه‌های مختلف هنر هفتم از ساخت انیمیشن رئال گرفته تا قدرت فیلمنامه نویسی، بازیگری، جلوه‌های ویژه و کارگردانی ایرانی در طول این سال‌ها بیشتر آشنا شده و از طرف دیگر دغدغه‌های انسانی مستتر در فیلم‌ها که زبان مشترک همه‌ی مردمان صلح دوست دنیاست به نمایش گذاشته شوند.

جودت توزلیچ - معاون فرهنگی رادیو و تلویزیونی سراسری بوسنی و هرزگوین - نیز در سخنانی با بیان این‌که تا کنون به ایران سفر نکرده است، اما فرهنگ و تمدن این سرزمین او را مجذوب خود کرده است، با اشاره به سینمای معناگرایانه در ایران گفت: سینمای ایران نیازی به تعریف من ندارد و همه می‌توانند به راحتی با کوچک‌ترین جستجو در اینترنت متوجه عظمت آن شوند. اما باید این نکته را بگویم که به واسطه شغلی که دارم از سی سال قبل تا کنون در اکثر جشنواره‌های معتبر فیلم دنیا شرکت می‌کنم و در همه‌ی این جشنواره‌ها تأثیر سینمای اخلاق گرایانه ایران بر سایر فیلم‌ها را از نزدیک دیده‌ام.

همچنین در پایان به سه نفر از حاضران در سالن سینما به قید قرعه هدایایی از طرف رایزنی فرهنگی سفارت و دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در قالب مسابقه «ایران را بشناسیم» اهدا شد.

مراسم افتتاحیه چهارمین هفته فیلم ایران در سینما سیتی سارایوو با حضور محمود حیدری سفیر، امیرحسین نوری رایزن فرهنگی سفارت بهروز ناصری مدیر دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین جودت توزلیج معاون فرهنگی رادیو و تلویزیون سراسری بوسنی و هرزگوین، ابراهیم شیهیچ بازیگر سرشناس سینمای بوسنی، علاقه مندان به هنر هفتم و دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی افتتاح شد.

در این جشنواره پنج روزه علاوه بر «بادیگارد»، «طعم شیرین خیال»، «سکوت رعنا» و «انیمیشن مبارک» نیز نمایش داده می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور بوسنی و هرزگوین هفته فیلم ایران در بوسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!