Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - عصمت اسماعیلی: شهرستان گناوه در سال‌های اخیر یکی از پررونق‌ترین شهرهای گردشگری جنوب کشور بوده است که مردم ایران از هر فرصتی برای سفر به این شهر استفاده می‌کنند تا از مناظر طبیعی و بازار تجاری این بندر استفاده کنند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته گناوه میزبان شمار زیادی از هموطنان و گردشگران و مهمانان نوروزی است که این بندر زیبا را برای گذراندن ایام تعطیلات خود برگزیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در کنار بازارهای تجاری که حتی در این شرایط اقتصادی کشور باز هم رونق خود را حفظ کرده‌اند از عوامل مؤثر جذب گردشگران به این منطقه از کشور پهناور ایران است.

شهرستان گناوه با دارا بودن هوای مطبوع بهاری حتی در فصل زمستان که بیشتر نقاط کشور سرمای سخت زمستان را تجربه می‌کنند، محیطی مناسب برای حضور گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است و این هوای مطبوع و بهاری یکی از علل مهم جذب گردشگران و مسافران در این بندر است.

دریا و سواحل زیبا

دریا از موهبت‌های بزرگ این بندر زیبا است که با سواحل زیبا و چشم نواز مسافران را به سوی خود فرا می‌خواند.

وجود سواحل زیبای ماسه‌ای این بندر که در میان سایر نقاط و بندرها بی‌نظیر است سبب شده تا بسیاری از گردشگران را برای گذراندن لحظاتی فرح بخش این بندر را انتخاب کنند.

سواحل صخره‌ای با چشم اندازهای زیبا در روستاهای گردشگر پذیر این شهرستان از گردشگاه‌های اصلی مسافران نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمام طول سال است.

مسافران که از مناطق مختلف کشور به این شهرستان وارد می‌شوند سواحل را به عنوان یکی از اصلی‌ترین تفرج‌گاه‌های خود بر می‌گزینند.

بسیاری از خانواده‌ها در کنار این ساحل زیبا چادر برپا کرده‌اند و مدت اقامت خود را در نزدیکی دریا و استفاده از موهبت‌های آن سپری می‌کنند.

این سواحل ماسه‌ای مملو از صدف‌های دریایی است که مرغان دریایی با صداهای عجیب و غریب خود برای یافتن طعمه‌ای در آن جولان می‌دهند، جاذبه دیگری از طبیعت زیبای این منطقه است.

راه‌اندازی انواع ورزش‌ها و تفریحات ساحلی در کنار این ساحل زیبا مانند وجود جت‌اسکی‌ها، موتورهای چهارچرخ، پرواز با پا را گلایدر و قایق‌های تفریحی برگزاری مسابقات و سرگرمی‌های پرنشاط از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر گناوه در ساحل باعث ایجاد نشاط دو جندان برای خانواده‌ها بخصوص کودکان شده است و لحظات زیبا و دل نشینی را برای آنها رقم می‌زند و از جاذبه‌هایی است که نمی‌توان به آسانی از کنار آن گذشت کرد.

بازارهای تجاری

رونق بازارهای تجاری در شهرستان گناوه با اجناس ارزان‌تر نسبت به سایر نقاط کشور از عوامل مؤثر انتخاب این شهرستان برای گذراندن تعطیلات و سفر است.

بازار تجاری و پررونق این بندر از جاذبه‌های چشمگیر گردشگری است که شهرت آن در سراسر کشور و در برخی از کشورهای همسایه نیز زبانزد خاص و عام شده و هم‌وطنان را از نقاط مختلف و در هر فرصتی به سوی خود جذب می‌کند.

تنوع و وفور اجناس در بازارها با قیمت‌های مناسب گردشگران را به سوی خود می‌کشد و هیچکس از این بازارها دست خالی خارج نمی‌شود.

در سال‌های اخیر علاوه بر بازارهای همیشگی انواع صنایع دستی و سنتی نیز در نمایشگاه‌های مختلف هم در شهرها و هم در روستاهای شهرستان برپا و انواع محصولات غذایی محلی و صنایع دستی به گردشگران عرضه می‌شود.

زیبایی‌های طبیعت

وجود مناطق زیبای طبیعی و روستاهای گردشگرپذیر از موهبات های دیگر این شهرستان است که بر تنوع جاذبه‌های آن افزوده است.

روستاهای مال قائد، چاهک، جزیره‌های شمالی و جنوبی و، مال‌خلیفه و چهار روستایی و سایر روستاهای این شهرستان که امسال به یمن بارش‌ها و نزولات آسمانی با سرسبزی و طبیعت زیبای در این فصل با فرشی از علفزارها و گل‌های بهاری از دامنه کوه‌های زاگرس در شرق تا کرانه خلیج نیلگون فارس در غرب آراسته شده و گردشگران از این موهبت بهرهمند می‌شوند.

اماکن مذهبی تاریخی

وجود اماکن مذهبی و تاریخی نیز از دیگر جاذبه‌های این خطه از کشورمان است که در جذب مسافران و گردشگران و زائران نقش به سزایی ایفا می‌کند.

بنای مذهبی امام‌زاده ˈسلیمان بن علیˈ از نوادگان حضرت امام سجاد (ع)، مرقد حاج سیدرضا کاظمی از سادات جلیل‌القدر، بی‌بی‌مریم، تل گوری و شاه صدرالدین، حسینیه خان، هاله و سینه سور بندر ریگ، قدمگاه حضرت عباس (ع) و امیرالمومنین (ع)، محمد جمالی، آرش و جنگل‌های طبیعی و دست کاشت، چاهکˈ، کلرˈ و کمالیˈ و ساحل زیبا و صخره‌ای در روستاهای گردشگری مال قاید، مال خلیفه، قلعه حیدر و جزیره‌های شمالی و جنوبی از اماکن مهم تاریخی و مذهبی شهرستان گناوه است که در ایام نوروز پذیرای هزاران زائر و گردشگر از نقاط مختلف است که در سال‌های اخیر با اجرای طرح سراسری «آرامش بهاری» در اماکن مذهبی توسط اداره اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متنوعی در کنار زیارت این امام‌زادگان برای مسافران و گردشگران و زائران تدارک دیده شده است.

‌غذاهای بومی محلی

از دیگر جاذبه‌های این بندر، غذاهای محلی و بومی ویژه جنوب کشور به خصوص این منطقه است که بیشتر آنها با محصولات دریایی تهیه می‌شوند و هیچ ذائقه‌ای بدون چشیدن آنها از کنارشان به راحتی نمی‌گذرد که برپایی جشنواره‌های غذای محلی که در این سال‌ها یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام نوروز است خود بازاری دیدنی برای گردشگرانی است که از این شهرستان دیدن می‌کنند.

مردمی خونگرم و مهمان نواز

‌در کنار همه این جاذبه‌های بی نظیر که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند عامل مؤثری در جذب گردشگر باشد مهمان نوازی و خونگرمی مردم دریادل این دیار مزید بر همه علت‌ها است تا مسافران و مهمانان آنها در مدت حضور در این شهرستان بهترین لحظات خود را سپری و با خاطره‌ای خوش از آن سفر کنند.

مردم خونگرم و دریادل همواره و از هر فرصتی برای پذیرایی از این مهمانان حضور داشته‌اند و درب‌های منازل آنها و امکانات زندگی را در اختیار آنها قرار داده‌اند بخصوص در مواقع بحران و بارندگی این مردم مهمان نواز همواره بدون هیچ چشم داشتی در کنار مسئولان برای اسکان و پذیرایی از مهمانان و گردشگران حضور چشم گیر داشته‌اند که این مهمان نوازی آنها بی نظیر و مثال زدنی است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بازار تجاری مناسب و ساحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری در شهرستان گناوه باعث شده که در طول سال به خصوص ایام نوروز شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران اسلامی به شهرستان گناوه باشیم.

حمزه بهاگیر افزود: به منظور ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر ستاد خدمات سفر این شهرستان دائمی است و با برگزاری نشست‌هایی تصمیم‌های خوبی به منظور خدمت رسانی مطلوب به هموطنان اتخاذ کرد.

وی بیان کرد: ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر شهرستان تشکیل و برای هرکدام حکم صادر که بر اساس شرح وظایف فعالیت می‌کنند.

وی گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور راه اندازی شده که هموطنان می‌تواند از اطلاعات گردشگری استفاده و شکایات خود را نیز در آن ثبت کنند.

وی اظهار داشت: روستاهای شهرستان با توجه به ساحلی و گردشگر پذیر بودن نیز پذیرای مسافران و گردشگران هستند و همچنین در حوزه نظارت و بازرسی از فعالین اجتماعی و انجمن‌ها برای نظارت استفاده شده است.

بهاگیر گفت: توزیع بروشور رهنمای مسافران، نصب بنر تبریک سال نو، برگزاری جشن نوروزگاه در بندر گناوه و بندر ریگ که هدف از برگزاری آن معرفی آداب و رسوم، جاذبه‌های گردشگری شهرستان به هموطنان و نشاط اجتماعی است از برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه در این ایام است.

وی بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی نیز با حضور صنعتگران شهرستان برپا شده است که محصولات تولید شده به طور مستقیم از سوی تولید کنندگان به گردشگران عرضه می‌شود.

امید است که با توجه بیشتر مسئولان و توسعه زیرساخت‌های مهم گردشگری در این شهرستان شاهد پیشرفت و رونق روزافزون در زمینه این صنعت مهم که این شهرستان دارای مهمترین و اساسی‌ترین ظرفیت‌های آن است باشیم.

کد خبر 4577458

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه نوروز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 ویدیویی تازه از وضعیت تکان دهنده منطقه امامزاده ابراهیم در شهرستان شفتِ گیلان پس از آتش‌سوزی گسترده مورد توجه قرار گرفته است. هفته گذشته به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی گسترده‌ای در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان اتفاق افتاد و همه چیز را خاکستر کرد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان