Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: علیرغم حجم بالای آب و سیلاب ورودی به منطقه بامدژ اما ترمیم سیل بندها توسط این بنیاد در حال انجام است.

عبدالخالق محمدیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از زمان اعلام وضعیت سیل در استان خوزستان بنیاد مسکن ، تمام امکانات و تجهیزات خود را به روستاهای در معرض خطر شهرهای اهواز، دزفول، شوشتر، شوش و اروندکنار اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مناطقی که طی 48 ساعت گذشته تلاش های جدی در آن صورت گرفته، منطقه بامدژ است، گفت: سیل بندها در این منطقه در حال ساخت و یا ترمیم هستند تا از ورود آب به مجموعه روستاهای بامدژ جلوگیری شود.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن یادآور شد: همزمان ارگان های دیگری از جمله سپاه، مناطق نفت خیز جنوب ، شرکت ملی حفاری و ستاد مدیریت بحران در این منطقه حضور دارند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه طی ساعت های گذشته چندین سیل بند توسط عوامل این بنیاد در منطقه ساخته شده است، گفت: با توجه به حجم بالای آب بخش زیادی از این سیل بندها دچار مشکل شدند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل ساخت سیل بند جدیدی با فاصله 10 متری از روستای بامدژ را شروع کرده ایم.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن خوزستان در پاسخ به این سوال که ترمیم سیل بندهای بامدژ در چه مدت زمانی به اتمام می رسد، گفت: با توجه به حجم آب ورودی نمی توان در این خصوص زمان دقیقی را اعلام کرد این درحالی است که اقدامات و تلاش ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
محمدیان طول سیل بند بامدژ را هفت کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به ایجاد تعداد پنج سیل بند قبلی هنوز آب وارد روستاها نشده است.
وی با بیان اینکه آبی وارد منازل مردم نشده است گفت: با این وجود تعداد چهار روستا در معرض خطر قرار دارند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان یادآور شد: بنیاد مسکن در حال حاضر در مناطق روستایی شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر، حمیدیه، نقاط دیگری از اهواز و همچنین ایذه در زمینه مقابله با سیلاب در حال فعالیت است.
بر اساس این گزارش، 17 روستا در حوضه رودخانه دز و 35 روستا در حوضه رودخانه کرخه نقاط پرخطر و در معرض سیلاب هستند.
در پی پیش بینی بارش شدید از یکشنبه گذشته تا امروز، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
جاری شدن سیل در استان های گلستان و مازندران فارس و لرستان مشکلاتی را بوجود آورده است.
دستور تخلیه هشت روستای شوش امروز صادر شده و فرمانداری بهبهان اعلام کرده چهار روستای این شهرستان در محاصره سیلاب قرار دارند.
9931/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خوزستان بامدژ سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر اهدا شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
وی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت