Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@05:04:02 GMT

کاهش 20 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۵۷۳۷

سردار "ایوب سلیمانی"، فلسفه وجودی پلیس را خدمت به مردم و برقراری نظم و امنیت عنوان کرد و گفت: سلامتی و امنیت مردم در سفر و همچنین پیشگیری از وقوع سرقت و حراست از اموال و منازل شهروندان دو اولویت اصلی ناجا در تعطیلات نوروزی است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تشکیل 2 قرارگاه عملیاتی در سطح ناجا تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی نامساعد در سطح کشور و لغزنده بودن بسیاری از محورهای مواصلاتی، با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس میزان جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در نیمه اول تعطیلات نوروز 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص کاهش وقوع سرقت در همین بازه زمانی، اظهار داشت: با برنامه ریزی های هدفمندی که صورت گرفته، میانگین سرقت ها در سطح کشور روند کاهشی داشته است به طوری که در ایام نوروز امسال آمارها کاهش 5 درصدی وقوع انواع سرقت را نشان می دهد.

سردار سلیمانی یکی از دلایل عمده موفقیت های پلیس را همکاری مردم دانست و گفت: در ایام نوروز با توجه به خالی بودن بسیاری از منازل، احتمال وقوع برخی از جرایم مانند سرقت افزایش می یابد، لذا در سال جاری با همکاری شهروندان در عمل به توصیه ها و هشدارهای پیشگیرانه پلیس، شاهد کاهش سرقت بوده ایم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه تصریح کرد: نیروی انتظامی در ایام نوروز با استفاده از تمام ظرفیت های خود از جمله گشت های ثابت و سیار، به کارگیری پلیس های افتخاری و همکاری با سازمان های مردم نهاد، برای تامین امنیت هموطنانمان تلاش می کند تا مردم با خاطره ای خوش نوروز را سپری کنند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به حادثه سیلاب اخیر استان گلستان گفت: با تلاش مجاهدانه همه سازمان ها و دستگاه های متولی و همکاری خوب مردم، روند امدادرسانی و تخلیه آب از مناطق سیل زده سرعت بیشتری گرفته و در آینده ای نزدیک شاهد بازگشت مردم به زندگی عادی خواهیم بود.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با تاکید بر حفظ امنیت و آرامش مناطق سیل زده استان، خاطرنشان کرد: پلیس ضمن ارائه خدمات متنوع به سیل زدگان، با جدیت و تلاش بی وقفه نظم و امنیت منطقه را برقرار و تا رفع کامل مشکلات در کنار مردم خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایام نوروز تعطیلات نوروز سرقت نوروز فرمانده ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است

رییس پلیس راهور فراجا گفت: هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است.

به گزارش ایران جیب، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص بیشترین مطالبات مردم در این جلسه مردمی اظهار داشت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم شماره گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

سردارحسینی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این هست که مسوولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده و یکی از کارهای خوب است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و در خواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچکدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

وی در خصوص بعل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هر گونه نوشتار یا برچسب بر روی شیشه ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودروهایی که مربوط به بخش های تجاری و اقتصادی که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام داشته باشند موردی ندارد و در غیر این صورت هر گونه تصویر و نوشته ممنوعیت دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه