Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:18:42 GMT

مشکلي در روند فعاليت سدهاي قم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۰۲۹

مشکلي در روند فعاليت سدهاي قم وجود ندارد

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - مديرعامل شرکت آب منطقه اي قم گفت: مشکلي در روند فعاليت سدهاي استان پيش نيامده و خطر سرريز آب وجود ندارد.

احمد حاج حسيني مسگر پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: بر اساس آخرين وضعيت انتقالي آب از سرشاخه ها و سدهاي مسير سامانه انتقال به قم، سد گلپايگان با حجم 27، سد 15 خرداد با حجم 42.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

76 و سد کوچري با حجم 75.78 ميليون مترمکعب ذخيره آبي بدون هيچ مشکلي فعاليت مي کنند.
وي بيان کرد: تخليه آب سر ريز از سدکبار نيز بدون هيچ مشکل و تهديدي به رودخانه هاي پايين در جريان است.
وي ادامه داد: تا اين لحظه هيچ خطري سدهاي استان قم را تهديد نمي کند و همه چيز تحت کنترل است، همچنين تمهيدات لازم براي مواجهه با حجم گسترده آب ناشي از بارندگي هاي روزهاي آينده نيز انديشيده شد و مشکلي وجود ندارد.
سد کوچري در هشت کيلومتري جنوب غرب شهرستان گلپايگان شهريورماه 1395با هدف تامين آب شرب درازمدت شهرهاي دليجان، ساوه ، قم، خوانسار، خمين، گلپايگان، محلات، نيمور، سلفچگان وشهرک پرديسان قم به طور رسمي به بهره برداري رسيد.
براي تنظيم آب انتقال يافته از حوضه دز، در پايين دست سد گلپايگان، سد کوچري با ارتفاع 73 متر از کف و 96.5 متر از پي، با حجم بدنه 5.2 ميليون مترمکعب و با حجم مخزن 207 ميليون مترمکعب ساخته شد.آب ذخيره شده در سد کوچري توسط خط لوله اي به طول 108 کيلومتر به تصفيه خانه «دودهک» و از آنجا توسط خط لوله اي به طول 72 کيلومتر به شهر قم مي رسد.
سد 15 خرداد در شمال شرقي شهرستان دليجان و در فاصله 5 کيلومتري آن قرار دارد، اين سد با حداکثر ارتفاع از کف رودخانه 30.54 متر و ارتفاع از روي پي 96 متر، طول تاج 320 متر و عرض آن در تاج 10 متر است. حجم آب مفيد آن 165 ميليون متر مکعب مي‌باشد. اين سد به وسيله آبهاي جاري اليگودرز لرستان تحت عنوان رودخانه قمرود تغذيه مي شود.
سد قديمي کبار در دشت کبار در نزديکي زنبورک روستاي خورآباد از توابع بخش کهک قم قرار دارد، بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کيلومتر است.
بارندگي شديد از يک شنبه شب هفته جاري در قم آغاز شد و تا روز ششم فروردين ماه ادامه داشت و طبق اعلام اداره کل هواشناسي اين استان، بارش در برخي ساعت ها در ارتفاعات استان بويژه در بخش کهک به صورت برف بود. مديريت بحران قم نيز در اطلاعيه اي، نسبت به احتمال سيلابي شدن مسيل ها و آبگرفتگي معابر به دليل ناپايداري وضعيت جوي استان طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه(پنجم و ششم فروردين) هشدار داد بود.
طي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري بيش از 40 ميليمتر باران درقم باريد.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد

به گزارش خبرآنلاین، رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله گفت: ما اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود، باید منتظر باشیم طرح ارایه شود.

مهر در خبری نوشت: مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902958

دیگر خبرها

  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • مظفری‌زاده: نتایج ما بهتر شده است ولی با خمس مشکلی نداشتیم
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • مهاجم استقلال مشکلی برای بازی با ذوب‌آهن ندارد
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • مهاجم استقلال به بازی با ذوب‌آهن رسید