Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش دما در منطقه جنوب غرب به گلخانه‌داران توصیه می‌شود، مراقب شیوع بیماری‌های قارچی در واحد‌ها باشند.

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در راستای زاگرس، البرز و استان‌های شمال غرب و غرب احتمال سیلاب در ۲ تا ۳ روز آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت شنبه و احتمال سیلابی شدن رودخانه و آب گرفتگی معابر در مناطق زاگرس به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به پاکسازی مزارع و باغات و بازبینی زهکش‌ها اقدام کنند تا در صورت گرفتگی خار و خاشاک و طغیان رودخانه‌ها آسیبی وارد نشود.

حقیقت با اشاره به اینکه پدیده خاصی در جنوب غرب نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش دما در روز‌های آتی و شیوع بیماری قارچی در فضای گلخانه به گلخانه داران جنوب غرب کشور توصیه می‌شود که گلخانه‌های خود را بازسازی کنند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به دامداران گفت: به عشایر راستای البرز توصیه می‌شود که طی چند روز آینده از کوچ و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و سعی کنند دام‌های خود را در نواحی مرتفع‌تر از رودخانه نگه داری کنند تا مشکلی برای دام‌هایشان ایجاد نشود.

مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی در پیرامون اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر گذر از مرحله خشکسالی گفت: اگرچه از دیدگاه هواشناسی بارش در سال زراعی جدید مطلوب بوده است، اما از لحاظ هیدرولوژیکی بعید است که خشکسالی به طور کامل رفع شده باشد، چرا که در برخی مناطق، منابع آب‌های زیرزمینی کاهش یافته است.

حقیقت ادامه داد: با وجود بارش‌های مناسب از ابتدای سال جدید تنها بخشی از کمبود منابع آب در سال‌های اخیر جبران خواهد شد و به سبب خشکسالی‌های پی در پی اخیر نمی‌توان انتظار داشت که به طور صد در صد از خشکسالی هیدرولوژیکی عبور کنیم.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی ۱۱ سال اخیر، بارش‌های مناسب در یک سال زراعی و استمرار بارش‌های نرمال پیش رو نمی‌تواند به طور کامل خشکسالی‌های اخیر را رفع کند و تنها در صورت ۱۱ سال پیاپی بارش‌های مناسب و مدیریت سیلاب به اعماق زمین می‌توان به برون رفت از خشکسالی امیدوار بود.


انتهای پیام/

دامداران راستای البرز از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، فردا سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از بوشهر و فارس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

اصغری، کارشناس هواشناسی در این باره گفت: بارندگی‌های نسبتا قابل توجهی در نیمه غربی آغاز خواهد شد و هشدار نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

وی افزود: بوشهر، کرمان، یزد و مرکزی منتظر باشند از سمت غرب بارش آغاز شود و هر لحظه احتمال سیلاب و طغیان رودخانه وجود دارد.

اصغری گفت: سواحل دریای خزر در آخر هفته بارندگی خواهد داشت. در گذرگاه‌های کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

وی افزود: تهران جمعه بارانی خواهد بود.

اصغری ادامه داد: مسافرین مشهد بدانند که جمعه با بارش روبرو خواهند بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901282

دیگر خبرها

  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام