Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به سخنان رهبری به مناسبت سال جدید در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در جمع زائران و مجاوران رضوی به چهار موضوع سال ۹۸، مواضع و روابط با کشورهای غربی، اقتصاد و شعار که به عنوان سال رونق تولید، سخنانی با جوانان درباره مسائل حال و آینده کشور و انقلاب اشاره فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به تعبیر سخن رهبری سال ۹۸ سال فرصت‌ها است و باید از امکانات کشور به نحو احسن بهره برد و نباید این فرصت را از دست داد.

امام جمعه گناوه گفت: ۱۳ درصد از کل ذخایر جهان در کشور ما قرار دارد و از لحاظ ثروت پنجمین کشور جهان است که باید از این همه امکانات و فرصت‌ها با تلاش مضاعف و جهادی وبا استفاده از نسل جوان اندیشمند بهره برد.

وی تصریح کرد: امروز قشر جوان و دانشمند کشور ما در همه زمینه و حوزه‌ها حرف برای گفتن دارند و اگر از این فرصت‌ها استفاده شود و تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ها کنیم می‌توان از همه مشکلات با همت و تلاش گذر کرد.

وی گفت: در فضایی جنگ روانی و اقتصادی که دشمنان برای کشور ما ایجاد کرده‌اند تا باعث بدبینی نسبت به نظام و انقلاب و ولایت شوند و باورهای جوانان را هدف قرار داده‌اند باید برای مقابله با آن از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی بهره برد.

رکنی حسینی با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اضافه کرد: مردم غیور و سلحشور ایران مثل همیشه با یکپارچگی جلوه‌های به یادماندنی از ایثار و ازخودگذشتگی به یادگار گذاشتند.

وی گفت: بخشی از این خسارات ناشی از نامهربانی‌ها ی ما با طبیعت است مانند تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای غیر اصولی، تبدیل محل عبور رودخانه‌ها به خیابان، عدم لایه روبی بستر رودخانه‌ها، عدم محاسبات دقیق در ساخت سدها اینها باعث ایجاد حوادث طبیعی می‌شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در حوادث اخیر همه مسئولان کشور و در رأس آنها مقام معظم رهبری با صدور پیامی به ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح و همه مردم برای کمک و امدادرسانی کمک کردند.

وی گفت: باید دقت و توجه شود که در زمان حوادث طبیعی با پیشگیری‌های لازم خسارات کمتری به مردم وارد شود.

وی با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: در ۱۲ فروردین سال ۵۸ مردم ایران اسلامی همان شعارهای اول انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با رأی قاطع خود جامع عمل پوشاندند و با حضور پای صندوق‌های رأی بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند.

رکنی حسینی گفت: امروز هم علیرغم همه توطئه‌های دشمنان چهل سال از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد و امید است که بتوان در گام دوم انقلاب پرچم این انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلیش بسپاریم.

رکنی حسینی با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: ضمن استفاده از نعمت‌ها و موهبت‌های الهی در طبیعت باید این را به فرزندان خود به عنوان یک فرهنگ آموزش داد که در استفاده از طبیعت با مهربانی برخورد کنیم و حفاظت از طبیعت وظیفه همگانی است.

وی با تبریک ۲۷ ماه رجب مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به فرموده خداوند متعال رحمت برای همه عالمیان است.

وی گفت: پیامبر (ص) اسوه و الگوی بشریت است و باید تلاش کنیم از اخلاق و منش و سیره و روش زندگی آن حضرت در زندگی خود هر چه بیشتر بهره مند شویم.

وی با اشاره به جنایت جدید آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان گفت: اقدام آمریکا در این مورد یک اصل مهم را که نتیجه عقب نشینی در برابر دشمن پیش روی دشمن را در بر دارد آشکار کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: سال گذشته اگر جهان اسلام در برابر اقدام آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم اشغالگر از تلاویو به قدس شریف اقدام محکمی نشان می‌داد یا زمان تحریم مقاومت از سوی آمریکا مقابله به مثل می‌کردند قطعاً امروز شاهد این گستاخی‌ها علیه مسلمین نبودیم.

وی گفت: این اقدام آمریکا ناقض همه تعهدات بین المللی است که ابعاد دیگری از ماهیت ضد بشری آنها را آشکار می‌کند و تنها راه پایان دادن به این وضعیت تکیه بر محور مقاومت است

لزوم رفع مشکلات اقتصادی

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه پس از دعوت به رعایت تقوای الهی وظایف متقابل مردم و مؤمنین از نگاه اهل بیت را بیان داشت و گفت: طبق فرمایش امام صادق (ع) مومنین بر یکدیگر حقوقی دارند که ادای این حقوق کار سختی است؛ ادای حق مؤمن بالاترین عبادت است.

امام جمعه عسلویه سال جدید را تبریک گفت و فرازی از بیانات رهبر انقلاب در پیام نوروزی را بیان داشت و ادامه داد: رهبر انقلاب مهمترین مشکل کشور را مشکلات اقتصادی و معیشتی دانستند که بخش زیادی از آن بر اثر سو مدیریت و سهل انگاری مدیریت اقتصادی است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب سال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و فرمودند شعار سال گذشته چندان عملیاتی نشده است اگر عملیاتی شده وضع اقتصادی ما این نبود رهبر انقلاب فرمودند یکی از احمق‌های آمریکایی گفته بود اگر از برجام خارج شویم مردم ایران از خرید نان عاجز می‌شوند و در خیابان‌ها شورش راه می‌اندازند.

وی بیان کرد: این حرف‌ها یا از روی حماقت است یا خباثت و جنگ روانی یا هردو اینها مردم ایران را نشناخته‌اند. امام فرمود این ملت بی نظیر است این ملت برای دین انقلاب کردند و دین و انقلاب را دوست دارند مقتدای این ملت امام حسین و عاشوراست. مگر این تحریم مال دیروز و امروز است؟ چهل سال است فشار و تحریم هست و تا این ملت متحد و انقلابی است دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه عسلویه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت و بیان کرد: در این روز مردم به پیشنهاد امام راحل با شرکت در رفراندم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند بیش از ۹۸ درصد مردم رأی آری دادند امام فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم، امروز هم مردم جمهوری اسلامی را قبول دارند ممکن است از مسئولی ناراحت باشند از کم کاری، بی تدبیری و خودخواهی مسئولی ناراحت باشند ولی نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و اگر الان هم رفراندم بگذارند این مردم همان رأی می‌دهند.

هاشمی نژاد به حادثه سیل در کشور اشاره کرد و افزود: این سیل هم رحمت بود هم تلنگری بود. در چند ساعت و چند دقیقه حادثه‌ای پیش آمد، باید بیدار و هوشیار باشیم، به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم. باید به سیل زدگان کمک کنیم هر نوع کمکی که می‌توانیم.

وی از تلاش و کمک همه نیروهای مسلح اعم از سپاه ارتش نیروهای انتظامی به سیل زدگان تشکر کرد و گفت: سپاه سنگ تمام گذاشت؛ هر جا نیاز هست سپاه حضور دارد. سرداران برای نجات مردم تا زانو در آب و گل و لای رفتند. متأسفانه برخی در فضای مجازی علیه مسئولین تبلیغ می‌کنند. این کار درستی نیست با کسی که غفلت کرده باید برخورد شود.

هاشمی نژاد درگذشت حجت الاسلام شیخ عبدالله حاجیانی را تسلیت گفت و افزود: ایشان در دو دوره مجلس منشأ برکاتی بودند از نهادهایی که برای همدردی با خانواده آقای حاجیانی و سیل زدگان برنامه‌های جشن خود را به تأخیر انداختند تشکر می‌کنیم و برخی هم تأخیر نکردند که مایه تأسف است.

موانع کسب و کار رفع شود

حجت الاسلام حسین صفری در خطبه نماز جمعه این هفته اهرم ضمن تبریک بهار ۹۸ و آرزوی سلامتی برای ملت ایران اظهار داشت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال ۹۸ که بنای آن رونق تولید است می‌تواند سطح راهبردی این پیام برای انقلاب اسلامی در مواجه با تحریم‌های دشمنان بسیار کار ساز و امیدوارکننده باشد.

امام جمعه موقت اهرم تصریح کرد: نام گذاری امسال به عنوان رونق تولید می‌تواند رونق اقتصادی را فراهم کند زمانی که هدف رونق تولید و جلوگیری از واردات بنجل خارجی باشد.

صفری ادامه داد: این تجربه نشان داد در مذاکرات برجام با غرب برای رفع برای تحریم‌ها تا زمانی که سلاح دشمن بی اثر نشود مذاکره کار ساز نخواهد بود.

امام جمعه اهرم ادامه داد: سلاح‌های دشمن زمانی کار ساز است که اقتصاد داخل به خارج بیشتر وابسته باشد این زمانی است هرگاه وابستگی به صادرات نفت خام زیادتر شود موجب وابستگی به دشمن نیز زیاد تر خواهد بود.

صفری گفت: اگر در جنگ اقتصادی هدف مقابله واقعی با دشمن است باید رونق تولید بیشتر صورت بگیرد.

امام جمعه اهرم افزود: اگر هدف دولت و مجلس این باشد که بنا به رونق تولید است باید جلو رقبای تولید که واردات غیر مانند قاچاق و واردات بی رویه است گرفته نشود این طرز رفتار نشان داده که سوداگران و دلالان کشور را به پای مرگ فرو می‌برند.

صفری گفت: دولت و مجلس باید برنامه‌ای داشته باشند که بتوانند موانع کسب و کار را رفع کند.

امام جمعه ادامه داد: دولت و مجلس اگر هدفشان رونق تولید است باید جلو نافعان، قدرتمندان، آقازاده‌ها بگیرند که واردات بی رویه نداشته باشد اما به نظر دولت نمی‌خواهد و جدیتی هم ندارد اگر بخواهد می‌تواند جلو این مشکلات را بگیرد.

امام جمعه اهرم افزود: دوازده فروردین و رأی ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی نشانه مردم سالار دینی بود که با مردم رأی قاطع خود پیروزی نظام جمهوری اسلامی رقم زدند.

کد خبر 4577917

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب حسین صفری دلوار اهرم عسلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف

جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام‌ جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس جیرفت، وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف