Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@14:29:45 GMT

مردم بناب خواستار رفع خطرسیل در این شهرستان شدند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۲۳۸۵

مردم بناب خواستار رفع خطرسیل در این شهرستان شدند

به گزارش ایرنا، مردم بناب در این طومار با اشاره به سابقه سیل ویرانگر سال 1349 شمسی در این شهر که منجر به تخریب روستاهای چلقایی، دیزج پروانه، ینگی کند خوشه مهر، اکبرآباد و بخشی از شهر شد و وقوع سیل سال 1396در شهرهای همجوار این شهرستان یعنی عجب شیر و آذرشهر، بر ضرورت رفع موانع بستر رودخانه ها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم بناب همچنین با اشاره به جلگه ای بودن دشت بناب بر ضرورت تسریع در بازگشایی، لایروبی و رفع موانع بستر و پل های مسیر رودخانه های صوفی چای و قوبی چای تأکید کردند.
در بخشی از این طومار با اشاره به اینکه حریم رودخانه های صوفی چای و قوبی چای در سال های گذشته توسط افراد فرصت طلب تصرف شده و با توجه به اینکه شهر بناب از دیرباز دارای نهرهای متعدد مهارکننده سیل بوده اما متأسفانه در گذشته به علت برخی بی تدبیری های بعضی مسوولان تخریب و از بین رفته اند، بر این اساس لازم است نهرهای باقی مانده لایروبی و اصلاح شوند.
در ادامه این طومار آمده است: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید در روزهای آینده احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این شهر وجود دارد لذا به منظور پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی مدیریت درست و اصولی ضرورتی غیرقابل کتمان است.
25 فروردین سال 96 بارش باران در استان های شمالغرب کشور منجر به وقوع سیل در این مناطق به ویژه در شهرستان‌ های عجب ‌شیر و آذرشهر در آذربایجان شرقی شد که منجر به جان باختن 42 تن در این استان شد و خسارات قابل توجهی به منازل روستائیان، باغات، دام و زمین ‌های کشاورزی وارد کرد.
شهرستان بناب با 140 هزار جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در مجاورت شهرستان عجب شیر واقع شده است.
3077/3093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی بارش باران زمین سازمان هواشناسی شیر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد

رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات از خبرنگاران افغانستان قدردانی کرده و گفته است این خبرنگاران باوجود خطرات زیاد، نهایت تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی دقیق به مردم کشور انجام می‌دهند.

اوتنبایوا افزوده است: «کار آنان برای یک ملت آگاه، پیشرفته و مرفه، ضروری و در زمینه‌های کلیدی همچون آموزش، محیط زیست، صحت، اقتصاد و حکومت‌داری خوب برای همه افغان‌ها حیاتی است. شجاعت شان ستودنی است و این قهرمانان (خبرنگاران) باید مورد تشویق، حمایت و حفاظت قرار گیرند.»

گفتنی است طالبان پس از تسلط خود بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی بر رسانه‌های این کشور وضع کرده‌اند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود