Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@13:09:34 GMT

بازگشت 900 آواره سوری از لبنان و اردن به کشور خود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۴۱۹

مرکز مصالحه روسیه مستقر در سوریه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته ، 965 تن از آوارگان سوری از لبنان و اردن به کشور خود بازگشتند و تعدادی هم از شهرهایی که در آنها پناه گرفته بودند به خانه هایشان بازگشته اند.

گزارش ایرنا به نقل از خبر روز جمعه تارنمای «جهینه النیوز» حاکی است، 214 تن از این افراد شامل 64 زن و 109 کودک از لبنان و از طریق گذرگاه های مرزی یابوس و تلکلخ وارد سوریه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


689 تن نیز آوارگان سوری نیز شامل 207 زن و 351 کودک از طریق گذرگاه مرزی نصیب - جابر در مرز اردن وارد سوریه شدند. درهمین حال 62 تن از شهروندان سوری که به خاطر ناامنی از خانه های به دیگر شهرهای سوریه آواره شده بودند در همین مدت به شهرهای خود بازگشته اند.

بر پایه این گزارش میان این افراد 500 بسته غذایی به وزن دو هزار و 160 کیلوگرم توزیع و خدمات پزشکی لازم نیز ارایه شده است. از جمعیت 24 میلیونی سوریه ، 12 میلیون تن در بحران 9 سال اخیر آواره شدند که اکنون نزدیک به هفت میلیون تن از آنها از کشورهای همسایه یا دیگر شهرهای امن تر سوریه به خانه های خود بازگشته اند. در سال های بحرانی سوریه نزدیک به 6 میلیون سوری به کشورهای همسایه ، عربی یا اروپایی پناه بردند که اکنون با حاکم شدن آرامش بر بیش از 80 درصد از خاک سوریه ، تلاش ها بر این است تا آوارگان و پناهجویان به مرور به خانه هایشان باز گردند.

لبنان نیز با توجه به مشکلات اقتصادی خود در ماه های اخیر بشدت برای بازگشت این افراد تلاش می کند و تاکنون 172 هزار تن از مجموع دو میلیون آواره سوری در لبنان به کشور خود بازگشته اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • بازگشت پدر به خانه
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد