Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:56:49 GMT

سفر زمستانی ظریف به عروس خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۵۰۶۲

سفر زمستانی ظریف به عروس خاورمیانه

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در بهمن ۱۳۹۷  اولین وزیر امور خارجه بود که پس از تشکیل دولت جدید سعد الحریری به لبنان سفر کرد.

وی در این سفر با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های لبنان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با نمایندگان گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان، «زیاد نَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در سوریه و لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

با توجه به اینکه ظریف نخستین وزیر امور خارجه بود که پس از تشکیل دولت جدید به لبنان سفر کرد، برخی کارشناسان این امر را بیانگر تاکید ایران بر اتخاذ سیاست‌های همگرایانه در منطقه می‌دانند.

همانطور که گفته شد دولت لبنان پس از ماه‌ها تشکیل شد و برخی از کارشناسان عقیده دارند این اتفاق نشانگر  شکست سیاست‌های انحصارگرایانه‌ای است که برخی از کشور‌ها در مورد لبنان دنبال می‌کردند، در حال حاضر هم احزاب و گروه‌های مختلف در لبنان به این واقعیت رسیده‌اند که باید با یکدیگر همکاری کرده تا کشور را اداره کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی ظریف وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901006

دیگر خبرها

  • چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟