Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:50:15 GMT

رویدادهای کرمانشاه در دهه اول نوروز 98

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۵۲۲۲

رویدادهای کرمانشاه در دهه اول نوروز 98

کرمانشاه- ایرنا- در دهه اول سال 1398 رویدادهای مختلفی در کرمانشاه به وقوع پیوست که از جمله آن ها می توان به برگزاری جشنواره نوروزی در کرمانشاه، وقوع سیلاب در چند شهر استان، معرفی سرپرست جدید فرمانداری روانسر و هشدار در خصوص وقوع سیل در روزهای 11 و 12 فروردین اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن سال جدید که به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده در پیام نوروزی خود آورده است: همه باهم، با تلاش مضاعف در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، در مسیر ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید همصدا و همدل حرکت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموعه مدیریت ارشد استان از سال گذشته رونق تولید را در اولویت های کاری خود داشته است.
استاندار کرمانشاه در ادامه پیام خود آورده است: بی گمان نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به خوبی بیانگر عمق اشراف و تسلط معظم له نسبت به مسائل کلان کشور است و عزم مسئولان را بیش از گذشته جزم خواهد کرد تا در این مسیر تکاپوی جدیتری داشته باشند.

**رونق تولید خودکفایی و اصلاح اقتصاد کشور را به دنبال دارد
امام جمعه کرمانشاه، رونق تولید را یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به خودکفایی و اصلاح سیستم اقتصادی کشور دانست و گفت: برای رونق بخشیدن به تولید همه باید تلاش کنند.
آیت الله مصطفی علما در اولین نماز جمعه سال جدید با تبریک حلول سال نو، به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در سال های اخیر بارها در قالب بیانیه های مختلف و سخنرانی هایشان بر حمایت از تولید تاکید کرده اند.
وی حمایت از تولید را منجر به رفع مشکلات اقتصادی مردم و کاستن از فشار بر روی آنها دانست و گفت: مسئولان با تدبیر و مدیریت می توانند این وضعیت را اصلاح کنند.

**سانحه رانندگی در محور هرسین کرمانشاه 6 کشته به جا گذاشت
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، از وقوع یک سانحه رانندگی در محور هرسین میان 2 دستگاه خودروی پژو پارس و پراید خبر داد که در پی آن 6 نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ «محمد حیدری» اظهار داشت: این سانحه رانندگی ساعت 18 روز جمعه 2 فروردین رخ داد که پنج سرنشین خودروی پراید و تنها سرنشین پژو پارس که راننده آن بود جان خود را از دست دادند.
وی علت وقوع این حادثه مرگبار را انحراف به چپ خودروی پژوپارس عنوان کرد.

**اثر تاریخی تاق بستان کرمانشاه ثبت جهانی می شود
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاق بستان کرمانشاه از ظرفیت بالایی برای ثبت جهانی شدن برخوردار است و ثبت جهانی کردن آن یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی است.
علی اصغر مونسان در آیین افتتاحیه جشنواره کرمانشاه پایتخت ملی نوروز در محوطه تاریخی تاق بستان کرمانشاه، با اشاره به روند طولانی ثبت جهانی شدن یک اثر در جهان، افزود: ثبت جهانی تاریخی تاق بستان یکی از مهم ترین خواسته های مردم استان کرمانشاه است که جزء اولویت های این سازمان نیز می باشد.
وی با بیان اینکه هر کشوری سالیانه یک سهمیه برای ثبت جهانی آثارش در اختیار دارد، بیان داشت: پرونده ثبت جهانی تاق بستان تشکیل شده که انشالله در سال جاری بتوانیم این اقدام مهم و ارزشمند را برای کشور و مردم استان کرمانشاه انجام دهیم و تاق بستان ثبت جهانی شود و هدیه خوبی به مردم این دیار بدهیم.

**کرمانشاه آماده میزبانی جشنواره جهانی بوم گردی در سال 2020 است
استاندار کرمانشاه تقاضای این استان برای میزبانی جشنواره جهانی بوم گردی گردشگری روستایی و عشایری جهان که در سال 2020 به ایران داده شده را به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد.
هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: محور گردشگری پنج هزار و 100 کیلومتری منطقه اورامانات کرمانشاه را دارای پتانسیل بسیار بالای برای میزبانی این جشنواره بزرگ جهانی با داشتن بافت روستایی ویژه و منطقه بکر طبیعی دانست.
وی در ادامه منطقه اورامانات کرمانشاه را در بحث جاذبه های بکر طبیعی برای جذب گردشگر به مانند چاه نفت برای اقتصاد و اشتغال دانست و گفت: در سال 98 تمام زیر ساخت های مناطق بوم گردی به ویژه آب و برق، گاز، آسفالت و آنتن دهی تلفن همراه در دستور کار استانداری است.

**385 گشت پلیس امنیت مسافران نوروزی را تامین می کنند
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با حضور مقتدرانه 385 گشت پلیس خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی برای مسافران نوروزی کرمانشاه رخ نداده است و آن ها نیز از شرایط موجود راضی هستند.
سردار «منوچهر امان اللهی» در جلسه قرارگاه نوروزی پلیس کرمانشاه اظهار داشت: علاوه بر حدود 385 گشت پلیس در سطح استان، نزدیک به 40 ایستگاه پلیس نیز در کنار اماکن گردشگری، تفریحی و اقامتی مسافران نوروزی برپا شده تا خدمات لازم به مسافران نوروزی ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه مساله تامین امنیت مسافران نوروزی در اولویت اول کاری همکاران انتظامی در بخش های مختلف قرار دارد، افزود: حتی یک مورد ناامنی برای مسافران نوروزی هم نباید اتفاق بیفتد و پلیس قاطعانه با افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه بخواهند مزاحمتی ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.

**دست کودک کرمانشاهی با موفقیت پیوند شد
رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه، از پیوند موفقیت آمیز دست یک کودک پنج ساله کرمانشاهی که بر اثر حادثه تصادف قطع شده بود، خبر داد.
خسرو فرهادی اظهار داشت: در روزهای نخست نوروز و در پی حادثه واژگونی یک دستگاه وانت در محور روانسر به کرمانشاه چهار نفر مصدوم شدند که متاسفانه در این سانحه دست یک کودک پنج ساله قطع شد که بلافاصله توسط آمبولانس به بیمارستان طالقانی انتقال یافت.
وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده توسط معاون و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این کودک در ساعت پنج صبح توسط تیم جراحی شامل دکتر صبحیه جراح عروق، دکتر حیدری، جراح پلاستیک و دکتر فیض الهی جراح ارتوپد) مورد عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه با موفقیت پیوند زده شد.
فرهادی در ادامه گفت: این کودک هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی با حال عمومی خوب بستری می‌باشد.

**زلزله زدگان سرپل ذهاب به مکان های امن منتقل شدند
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: به دنبال بارش های اخیر برخی از زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب که در کنار رودخانه و مکان های ناامن اسکان یافته بودند به مکان های امن تری انتقال داده شدند.
هوشنگ بازوند که به همراه تعدادی از مدیران استان از شهر سرپل ذهاب بازدید کرد، افزود: با وجود بارش های اخیر به حمدالله اوضاع تحت کنترل است و مشکل حادی تاکنون در استان رخ نداده است.
وی اظهار داشت: کلیه سدهای استان هم اکنون تحت کنترل است و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
بازوند با اشاره به جان باختن یک نفر در روستای «کانی عزیز» سرپل ذهاب گفت: این فرد در خارج از شهر مشغول چرای دام بوده که گرفتار سیلاب رودخانه فصلی شده است.

**پلیس کرمانشاه استخدام می کند
رئیس گزینش فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از جذب نیروی انسانی مورد نیاز توسط پلیس کرمانشاه پس از برگزاری آزمون و گذراندن مراحل گزینشی لازم خبر داد و گفت:افرادی که متولد اول فروردین 1374 به بعد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم در همه رشته ها و با حداقل معدل کل 14 هستند، می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
سرهنگ «شریف روانبخش» با بیان اینکه متقاضیانی که عضو فعال بسیج بوده، جزو خانواده نیروهای مسلح هستند و یا در مسابقات قرآنی و ورزشی دارای مقام برتر هستند نیز با حداقل معدل 13 امکان ثبت نام را دارند، تاکید کرد: افرادی که در مراحل قبلی استخدامی ناجا ثبت نام و به دلایلی مانند مشکلات پزشکی، تست های جسمانی و یا هر دلیل دیگری شرایط گزینشی لازم را کسب نکرده اند مجاز به ثبت نام نیستند.
وی ادامه داد: افرادی که شرایط لازم را دارند می توانند با در دست داشتن 6 قطعه عکس سه در چهار تمام رخ و با زمینه سفید، کپی مدرک دیپلم، کپی شناسنامه و کارت ملی و روشن بودن وضعیت نظام وظیفه (به شرط نداشتن غیبت) به دفتر گزینش انتظامی استان واقع در فرهنگیان فاز 2، ایستگاه اول، کوچه 100 مراجعه و ثبت نام کنند.
سرهنگ روانبخش با بیان اینکه کار ثبت نام از روز 6 فروردین آغاز شده یادآوری کرد: محدودیتی در ثبت نام افراد وجود ندارد و متقاضیان واجد شرایط می توانند تا پایان سال جاری برای ثبت نام اقدام کنند.

**سرپرست جدید فرمانداری روانسر معرفی شد
در حکمی از سوی استاندار کرمانشاه، «سعدی مصطفی زاده» به عنوان سرپرست جدید فرمانداری روانسر معرفی شد.
مصطفی زاده اصالتا اهل شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر است که از بهمن ماه سال 94 تاکنون به عنوان بخشدار نوسود از توابع شهرستان پاوه خدمت کرده است.
حسین ویسمرادی نیز از شهریور ماه سال 93 تاکنون به عنوان فرماندار روانسر خدمت کرده است.

**هزینه بازسازی خسارت سیل در کرمانشاه 765 میلیارد تومان است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اعلام آمار متفاوت خسارت سیل و بارندگی به زیرساخت های استان گفت: برای بازسازی بلند مدت خسارت سیل و بارندگی های شدید چند روز اخیر کرمانشاه، 765 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
جلیل بالایی در نشست خبری با بیان اینکه بین هزینه خسارت های وارد شده و هزینه هایی که برای بازسازی اصولی و بلندمدت زیرساخت ها تفاوت وجود دارد، افزود: طبق آمار دستگاه های اجرای 765 میلیارد تومان باید برای بازسازی بلندمدت خسارت ها هزینه شود.
وی در ادامه بیان داشت: در اثر شدت بارش های چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب خطوط آبرسانی 60 روستای به دلیل شکسته شدن و بالا آمدن آب چشمه قطع شد که تاکنون آب شرب 44 روستا وصل شده و 16 روستای دیگر نیز تا تعمیر خطوط آب با تانکر آبرسانی می شوند.
بالایی همچنین به انتقال ساکنین 2 روستای در معرض رانش زمین در پی بارندگی های اخیر خبر داد و گفت: 35 خانوار زلزله زده در معرض سیلاب شهر سرپل ذهاب نیز در این بارندگی ها به جاهای امن انتقال داده شدند.
این مقام مسئول در ادامه از پرداخت مبلغ 2 میلیون تومان و یک تخته فرش هدیه استاندار کرمانشاه به خانواده های زلزله زده ساکن کانکس و چادر شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: کانکس های این خانواده ها نیز در جاهای امن جای گذاری خواهد شد.

**امدادرسانی در مناطق سیل زده با جدیت ادامه دارد
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: پس از پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص امداد رسانی به مناطق سیل زده، نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج با جدیت این مهم را دنبال می کنند.
سردار سرتیپ «عبدالله عراقی» روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد وقوع سیل در برخی استان های کشور بودیم که با دستور رهبری، تمامی نیروهای مسلح به سرعت وارد عمل شده و هم اکنون نیز در مناطق مختلف سیل زده مشغول امدادرسانی هستند.
وی همچنین با اشاره به وجود امنیت کامل در کشور گفت: بخش اعظمی از این امنیت با تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های پلیس حاصل شده است که جای قدردانی دارد.
سردار عراقی افزود: امروز نیروی انتظامی با توجه به ماهیت خود بار امنیتی کشور را به دوش می کشد و به دلیل حضور مستمر در جامعه و ارتباط مستقیم با مردم، انتظارات از این نیروی انقلابی بیش از سایر قوای مسلح است.

**10 نفر در حوادث رانندگی استان کرمانشاه کشته شدند
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس (26 اسفند) تا پایان روز چهارشنبه هفتم فروردین در این استان، 10 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده و 150 نفر نیز زخمی شدند.
سرهنگ «محمد حیدری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت، پنج فقره تصادف منجر به فوت و 95 فقره تصادف منجر به جرح در جاده های استان کرمانشاه رخ داده است.
وی با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت از لحاظ تعداد وقوع 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد اما از لحاظ تعداد افراد کشته شده برابری می کند، خاطرنشان کرد: همچنین در تصادفات منجر به مصدومیت نیز از لحاظ وقوع حدود یک درصد رشد داشته ایم ولی از لحاظ تعداد مصدومین با 26 درصد کاهش مواجه بوده ایم.
رئیس پلیس راه کرمانشاه، تعداد فوتی های سوانح رانندگی نوروز سال قبل تا هشتم فروردین را 10 نفر و تعداد مصدومین را نیز 203 نفر ذکر کرد.
سرهنگ حیدری یادآور شد: بیشتر سوانح رانندگی نوروز امسال در محورهای کرمانشاه - هرسین، کرمانشاه اسلام آبادغرب، کرمانشاه - کامیاران، کرمانشاه- صحنه و مناطق اورامانات رخ داده اند.

**استان کرمانشاه روزهای پربارشی پیش رو دارد
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طبق آنچه که نقشه های هواشناسی نشان می دهد، روزهای پربارشی را پیش رو خواهیم داشت به گونه ای که حداقل بارش ها به 50 و حداکثر آن ها نیز برای برخی مناطق به بیش از 100 میلی متر می رسد.
علی محمد زوراوند اظهار داشت: بارش ها از عصر شنبه (10 فروردین) آغاز و به تدریج تا روز چهارشنبه (14 فروردین) در تمام نقاط استان ادامه پیدا می کند که البته شدت بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای تمامی نقاط استان خواهد بود.
وی تصریح کرد: گستردگی موج بارشی جدیدی که در راه است به گونه ای است که می توان گفت کمترین بارش هایی که اتفاق می افتد مقدار آن به حدود 50 میلی متر خواهد رسید، ضمن اینکه در برخی شهرها بارش به بیش از 100 میلی متر می رسد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش های قبلی و بالا آمدن سطح آب روخانه ها، امکان طغیان آن ها و وقوع سیلاب وجود دارد که در این خصوص اخطاریه ای از سوی این اداره کل صادر خواهد شد.

**بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی از کرمانشاه دیدن کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در دور نخست تعطیلات نوروز و تا پایان روز هشتم فروردین 98 یک میلیون و 48 هزار و 264 گردشگر از مناطق گردشگری، طبیعی و جاذبه های دست ساز این استان دیدن کردند.
امید قادری افزود: در مدت یاد شده، 449 هزار و 795 نفر در استان کرمانشاه اسکان یافته اند که 9 هزار و 780 نفر در هتل ها و مابقی در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، مکان های متبرکه، سالن های ورزشی و اردوگاه های گردشگری شهرداری اقامت کردند.
وی با اشاره به نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری و اقامتی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 133 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری، رستوران های بین راهی، واحدهای اقامتی توسط اعضای ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته و به 55 مورد تذکر داده شده است.

**12 فروردین روز عید انقلاب اسلامی است
امام جمعه کرمانشاه، 12 فروردین روز جمهوری اسلامی را عید انقلاب دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: در 12 فروردین سال 1358 حدود 99 درصد از مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند و شایسته است که در سالروز این حادثه بزرگ به خود ببالیم.
وی تمام دشمنی‌ها و تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی را به دلیل وجود کلمه اسلام عنوان و اظهار کرد: برای حفظ این کلمه و هویت اسلامی ایران هزینه‌های بسیاری شده و شهیدان زیادی جان خود را تقدیم کرده‌اند.
آیت الله علما درباره شعار سال 98 هم افزود: راه علاج مشکلات کشور در تحقق شعار رونق تولید است و هر کسی به سهم خود لازم است برای حمایت از تولید داخلی و رونق گرفتن آن تلاش کند.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رويدادهاي خبري وقوع سيل جشنواره نوروزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشستی خبری، با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری دور دوم انتخابات، گفت : در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند سال گذشته برگزار شد، از شش حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، منتخبین مردم در پنج حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شد. 

وی افزود: شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات آقای محمد رشیدی با کسب حد نصاب آراء به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و برای دو کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات چهار کاندیدا که بیشترین آراء را کسب کرده بودند، رقابت خواهند داشت. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه برای این دور از انتخابات نیز همان تعداد شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه مستقر خواهد شد، گفت: تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی شامل ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه روستایی برای دور دوم انتخابات در نظر گرفته شده است. 

وی تاکید کرد: طبق اختیارات وزارت کشور به استان‌ها برای دور دوم انتخابات می‌توانیم حدود ۳۰ درصد از تعداد شعب اخذ رأی را کاهش دهیم، اما ما همان تعداد شعبه اخذ رای را برای دور دوم در نظر گرفته‌ایم. 

شعبانی با بیان اینکه براساس ابلاغ وزارت کشور فرآیند برگزاری انتخابات در دور دوم انتخابات در کرمانشاه کاملا الکترونیکی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دور اول انتخابات تنها مرحله احراز هویت الکترونیکی بود، اما برای دور دوم انتخابات بخش اخذ رای هم الکترونیکی است. 

وی تاکید کرد: ۱۲۰۰ کاربر شعب اخذ رأی در حال فراگیری و یادگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای هستند. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: صندوق‌های الکترونیک اخذ رأی بگونه‌ای طراحی شده‌اند که هر فردی با هر سطح سوادی می‌تواند براحتی از طریق آن رأی دهد. 

وی ادامه داد: برای چهار کاندیدای این انتخابات چهار کد به ترتیب حروف الفبا -جهانبخش امینی کد ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه کد ۲۲، فضل الله رنجبر کد ۳۳ و عبدالرضا مصری کد ۴۴ - در نظر گرفته شده و هنگامی که رای دهنده کد کاندیدای مورد نظر خود را وارد می‌کند، تصویر کاندیدا روی صفحه ظاهر می‌شود و بعد رای خود را ثبت می‌کند. 

به گفته این مسئول، برای کسانی هم که می‌خواهند رای خود را سفید به صندوق بیاندازند، گزینه رای سفید تعبیه شده است. 

وی یادآورشد: با توجه به حساسیت و رقابت شدیدی که در این دور از انتخابات وجود دارد، برنامه‌ریزی شده انتخابات را با دقت بیشتری برگزار کرده و تغییراتی در عوامل اجرایی بوجود آید.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: هر کدام از کاندیدا‌ها می‌تواند ۲۰۰ نماینده پای صندوق‌های رای داشته باشند، یعنی هر کاندیدا برای سه صندوق رای می‌تواند یک نماینده مستقر کند. 

وی در خصوص شرایط رای دهندگان نیز گفت: کسانی در دور دوم انتخابات می‌توانند رأی بدهند که در دور اول انتخابات در هیچ حوزه‌ای رأی نداده‌اند و یا اینکه در همین حوزه انتخابیه کرمانشاه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند. 

به گفته این مسئول، رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت رأی دهند. 

وی یادآورشد: در انتخابات دور اول ۹۲ درصد از رأی دهندگان با استفاده از کارت ملی خود توانستند رای دهند. 

معاون استانداری کرمانشاه در خصوص زمان شروع و پایان تبلیغات کاندیدا‌ها هم گفت: کاندید‌ها می‌توانند از بامداد روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت تبلیغات خود را به مدت یک هفته شروع کنند. 

وی با بیان اینکه در این مرحله از انتخابات به دلیل کاهش تعداد کاندیدا‌ها شبکه‌های تلویزیونی تبلیغاتی راه اندازی نمی‌شود، عنوان کرد: هر کدام از کاندیدا‌ها می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه زاگرس به معرفی خود بپردازند و سه دور نیز مناظرات انتخاباتی خواهیم داشت. 

شعبانی در خصوص مدت زمان پیش‌بینی شده برای شمارش آراء نیز گفت: باتوجه به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات، دیگر شمارش آراء را نخواهیم داشت و پس از پایان زمان رای گیری با جدا کردن حافظه دستگاه الکترونیکی و تنظیم صورتجلسه، تعداد آراء هرکدام از کاندیدا‌ها در همان لحظه مشخص خواهد شد و احتمالا در همان ساعات اولیه پس از پایان رای گیری نتایج انتخابات اعلام می‌شود. 

وی اعلام کرد: فرآیند شروع رای گیری از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت شروع می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا خواهد داشت و در صورتی که استقبال بالا باشد، احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات وجود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه